URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Februarie 2014, 16:10

Ordine pentru navetişti: În capătul cartierului Nufărul, Oradea are o autogară nouă (FOTO)

Ordine pentru navetişti: În capătul cartierului Nufărul, Oradea are o autogară nouă (FOTO) BINE AŢI VENIT! Platforma autogării din Nufărul are 11 peroane protejate cu copertine, dintre care două deservesc cursele OTL din interiorul oraşului, iar restul pe cele proprii spre Sânmartin şi pe cele ale operatorilor privaţi spre sudul judeţului
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până de curând, la capătul de linie al OTL din Nufărul domnea dezordinea şi aglomeraţia.

Transportatori privaţi din tot judeţul, cu licenţe în regulă, dar şi "piraţi" fără acte soseau şi staţionau aici mult şi bine, într-un soi de autogară improvizată. După o investiţie de 1,5 milioane lei, OTL a schimbat radical condiţiile pentru cei 2.500 călători care ajung zilnic în Autogara Nufărul.

Gata cu dezordinea

După mai bine de jumătate de veac, în Oradea s-a construit o autogară nouă. Singura existentă în oraş până acum era cea din Velenţa, administrată de firma Intrans şi nemodernizată din anii 80.

Proiectul noii autogări din Nufărul aparţine societăţii Oradea Transport Local, care a investit 1,45 milioane lei în realizarea acesteia. Scopul? Schimbarea aspectului zonei şi înlocuirea haosului cu ordinea, în condiţiile în care transporatatorii privaţi şi "piraţii" foloseau domeniul public după cum îi tăia capul.

02_Csuzi_bihoreanul.jpg"Până la mijlocul anilor '90 zona a fost în administrarea OTL, pentru că aveam curse către Băile 1 Mai şi Felix, iar ulterior au apărut mai multe curse judeţene. După ce OTL-ul a fost scos de pe trasee, situaţia a rămas nereglementată, căci zona nici nu figura ca staţie pentru cursele intrajudeţene", explică directorul Csuzi Istvan (foto).

Acces cu cartelă

Deşi proiectul noii autogări a fost pregătit încă din 2012, lucrările au început abia în vara anului trecut, licitaţia pentru executarea lor fiind câştigată de o firmă din Oradea, SC Compila SRL. Aceasta a amenajat lângă Piaţa Nufărul un platou de 3.500 metri pătraţi cu 11 peroane acoperite, ce deservesc cursele interne ale OTL (liniile 12 şi 20), cele care merg în Zona Metropolitană (localităţile comunei Sânmartin), precum şi operatorii privaţi care asigură curse spre localităţile din sudul judeţului. Fiecare peron e pentru anumite trasee, acestea fiind afişate pe panouri informative, alături de numele firmei de transport şi de orarul curselor.

Autobuzele pot intra şi ieşi din autogară din strada Grigore Moisil (lângă Penny Market) doar după ce şoferii validează cartelele de acces la un dispozitiv amplasat lângă o barieră, ceea ce opreşte accesul "piraţilor" pe noua platformă. "Taxa aprobată pentru o cursă, adică o intrare şi o ieşire, este de 2,5 lei plus TVA. Deocamdată avem 8 firme private care folosesc autogara", spune Csuzi.

Pentru a evita aglomerările, şoferii sunt îndemnaţi să nu stea mai mult de 5 minute în staţie, iar dacă au depăşit 15 minute riscă să fie amendaţi cu 100 lei. "Sistemul de bariere are un soft performant care ne spune exact cât a staţionat fiecare autobuz şi care operator a utilizat autogara", mai spune directorul OTL.

Cafenea şi spaţiu verde

În cadrul aceluiaşi proiect, clădirea OTL de lângă Piaţa Nufărul a fost extinsă şi modernizată, astfel că acum cuprinde birouri administrative, o sală de aşteptare, toalete şi un ghişeu de relaţii cu publicul, de unde navetiştii îşi vor putea procura abonamente OTL pentru cursele din ZMO. În plus, o parte a clădirii a fost deja închiriată unei farmacii, iar o altă parte, la etaj, va deveni, în urma unei licitaţii, cafenea.

Lucrările la Autogara Nufărul au fost finalizate în proporţie de 99%, spre strada Grigore Moisil urmând să mai fie amenajat un spaţiu verde, iar pe peroane să fie instalate bănci. De asemenea, zona va fi completată şi cu un spaţiu verde de 200 de metri păraţi, care va fi pus la punct în această primăvară.

OTL mai are în plan construirea a două asemenea autogări, una pe Bulevardul Decebal (lângă blocurile ANL) şi o alta lângă Gara Centrală. Astfel, călătorii din judeţ vor putea avea acces direct la transportul local şi, cel mai probabil, traficul din zona centrală va fi mai fluent.


VOCEA STRĂZII

Ce părere aveţi despre noua autogară construită de OTL în Nufărul? Ce aţi schimba?

02_Andreea_Bondar_bihoreanul.jpgEu fac naveta în fiecare zi şi îmi este mai uşor de când cu autogara cea nouă. Lucrurile sunt organizate şi zona are un aspect mai plăcut.
Andreea Bondar (foto), 15 ani, elevă

Normal, e mai bine acum. Şi este foarte bine că au instalat şi bariere, că doar e autogară aici, nu parcare pentru autobuze.
Ioan Forţ, 64 ani, pensionar

02_Antoaneta_Koti_bihoreanul.jpgEu zic că a fost o investiţie bună. Totuşi, cred că se pot crea aglomeraţii deoarece autobuzele intră şi ies numai din strada Grigore Moisil.
Antoaneta Koti (foto), 47 ani, confecţioner îmbrăcăminte

02_Viorel_Hora_bihoreanul.jpgE foarte bine venită autogara. Înainte era haos în zona asta. Toată lumea aştepta la grămadă, iar autobuzele erau parcate aiurea.
Viorel Hora (foto), 49 ani, agent pază

Platoul acesta chiar arată bine. Cel mai mare avantaj este că nu se creează aglomeraţie, fiindcă pentru fiecare traseu există peron separat.
Voichiţa Misaroş, 55 ani, bufetier

Îmi place cum au realizat autogara. Acum fiecare călător ştie unde să-şi aştepte autobuzul şi zona arată incomparabil mai bine.
Remus Goldea, 19 ani, student

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
kaufland
S-au apucat de autogara anul trecut prin iunie.Prin toamna imi placea sa glumesc ca se finalizeaza Kauflandul inaintea autogarii. Au reusit...n-au reusit? Munca temeinica si bine cumpanita
Postat 24 Februarie 2014, 21:58 de alien
Mr
Ca si cetatean cu domiciliu pe str. Grigore Moisil gasesc subtitlul "Gata cu dezordinea si aglomeratia" aberant. Mergeti intr-o dimineata pe strada sa vedeti ce trafic este. Pe langa aglomeratia creata de parintii care isi duc copii la liceul Betel, din capatul strazii, m-am trezit cu doua semne de "cedeaza trecerea" pe ambele sensuri ale strazii. Acestea sunt amplasate la apx.20 m, respectiv 35 m de semafor. Spuneti-mi va rog cine s-a putut gandi ca prin blocarea efectiva a semaforului, prin cedarea trecerii busurilor se va degaja traficul ?! Dimineata in jur de ora 8 este pur si simplu DEZASTRU. Ar trebui gandite unele lucruri inainte de a ne le face, si mai ales de a ne lauda cu neadevaruri, dar probabil cer cam mult de la managerii de proiect care s-au ocupat de acest caz.
Postat 21 Februarie 2014, 15:59 de Mihai
mergeti sa vedeti in Turcia
Mergeti sa vedeti in Turcia, cel mai mic oras are o autogara mult mai mare si aranjata, ce autogara este asta?Ati vazut vreo banca?In schimb primaria a plantat banci prin oras pe care se aduna praful si gunoaiele, in nicio statie de OTL nu sunt banci, numai bolnav si batrin sa nu fi.
Postat 18 Februarie 2014, 17:27 de oti
@ Blackfire 28
Faci parte din categoria celor care citesc titlul nu si articolul ? La toate nemultumirile tale , gasesti raspunsul in articol. Tipic romanesc, ne dam cu parerea cand nu stim subiectul .
Postat 18 Februarie 2014, 15:27 de adi Oradea
pentru soreli
BAH SORELI TU ESTI UN PROST SI JUMATATE...MA DOARE IN * DE CINE CE SI-A MAI FACUT ATATA TIMP CAT AVEM O AUTOGARA CUM NIMENI IN TARA NU ARE.
Postat 18 Februarie 2014, 08:41 de aaaa
Welcome to the EU28
Era si cazul dupa 24 de ani de la revolutie sa aiba si Oradea o autogara la nivel european, desi pe langa autogarile din Croatia, Spania, Italia si alte tari UE, este destul de jos ca si rang, dar e ok pt. un oras din Romania. Desigur ar mai fi multe de facut pentru a ajunge la nivelul din vest. Nu ar strica daca ar fi montate si banci pe acele peroane si sa fie amenajat si niste spatiu verde care sa dea un plus de frumusete zonei. Felicitari celor care au realizat acest obiectiv pt. Oradea. Ar mai fi nevoie de cel putin inca doua asemenea autogari, si pt. cei care calatoresc in zonele de nord ale judetului. Acord nota 8 proiectului.
Postat 17 Februarie 2014, 22:55 de Blackfire 28
Mincinosul
Oare de unde are csuzi bacsy banii pentru constructie ? Cred ca nu de la parintii lui , nici de la udmr (era sa scriu cu litere mari ) si nici din Ungaria . OTL -ul a renuntat la traseele Baile Felix , Baile 1 Mai , Betfia pentru ca nu erau rentabile . Acum , dupa ce au fost rentabilizate de catre transportatori privati ,fara nici un efort financiar din partea Primariei , hop si OTL-ul . Din pacate banii aruncatii de Otl in tramvaiele Siemens, lucrarile efectuate la calea de rulare si acum cu aceasta autogara ( DNA ar trebui sa verifice cat a costat autogara si cine si-a mai construit cate ceva in aceasta perioada ), puteau fi folositi in alta parte .
Postat 17 Februarie 2014, 19:42 de soreli
Felicitari d-lui ing. Cristi
Compila e firma serioasa, am stiut ca iasa bine autogara de cum l-am vazut pe dl. ing. Cristi acolo, felicitari
Postat 17 Februarie 2014, 19:34 de dan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON