URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Noiembrie 2017, 16:05

Despre cicloturism, numai de bine

Despre cicloturism, numai de bine foto: Gheorghe Vasile
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cicloturismul, ca formă de turism practicată de pe şaua bicicletei, a început să fie înţeles din ce în ce mai bine, atât de cei care-l practică, dar şi de cei care pot beneficia de pe urma acestui trend.

Da, este adevărat că pentru asta e nevoie de un pic de condiţie fizică şi de câteva lucruri elementare, cum ar fi o bicicletă adaptată traseului, o cască, o vestă reflectorizantă, un recipient pentru apă, câteva scule şi piese de schimb. Dar dacă nu le avem pe toate, nu înseamnă că trebuie să stăm acasă.

Cicloturismul îţi oferă libertate: libertatea de a-ţi alege singur traseul, de a străbate distanţe prin natură, de a admira peisaje, de a vizita obiective turistice mai puţin promovate, de a cunoaşte localnici.

Chiar dacă este împotriva percepţiei comune, cicloturismul poate fi făcut fără impedimente şi cu mari satisfacţii în judeţul Bihor, care are un relief perfect pentru asta şi nici de obiective turistice nu duce lipsă. Munţii Apuseni, una dintre cele mai recomandate destinaţii turistice pentru cicloturism, de la noi din ţară, oferă trasee de creastă, accidentate, obiective naturale renumite. Unde mai punem faptul că ruta reţelei Eurovelo atinge şi Bihorul! Oare cum ar fi să putem pedala din Oradea prin Băile Felix, pe la Mierlău şi Tăşad şi apoi pe defileul Crişului Negru pe la Şoimi până în Vaşcău, pe un traseu cicloturistic amenajat pe vechea linie de tren? Ce peisaje, ce mâncăruri bune şi ce oameni faini am redescoperi. Ar fi o experienţă de poveste!

În plus, în Bihor, existenţa diferitelor culturi minoritare condimentează o zi de pedalat. Plăcut e şi faptul că există deja o comunitate a bicicliştilor. 

Partea romantică a cicloturismului cam asta ar fi, dar pentru un cicloturism civilizat e nevoie şi de un pic de infrastructură, care lipseşte, din păcate, în cea mai mare parte a ţării. Vorbim de ciclotrasee marcate unitar, signalistică corespunzătoare, hărţi actualizate, un vagon de tren numai pentru biciclete, campinguri sigure, cu duşuri şi toalete curate, şi oameni pasionaţi care să întreţină toate acestea.

Se discută din ce în ce mai mult despre pistele de biciclete. Sunt de acord cu ele, dar numai în zonele urbane şi în satele care au deja infrastructură. Pistele să fie dedicate localnicilor, iar turiştii să le folosească doar în trecere.

Sper să nu cadă vreun primar sau şef de consiliu judeţean în isteria construirii de piste betonate prin zonele sălbatice! Să nu uităm că cicloturismul este şi o formă de turism responsabil, cu gradul de poluare cel mai scăzut...

Gabriel Bonaciu
Manager în activităţi turistice

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON