URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Aprilie 2011, 09:19

Se modifică din nou Codul Rutier?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Senatorii au adoptat, în urmă cu două săptămâni, o serie de modificări la Codul Rutier. Proiectul va merge, însă, la Camera Deputaţilor, care este for decizional. Principalele modificări vizează neamendarea şoferilor care depăşesc viteza cu maximum 20 km/h, precum şi nerespectarea obligaţiei de semnalizare a manevrei de schimbare a direcţiei de mers. Amenda a fost eliminată, fiind înlocuită cu avertisment, şi în cazul nerespectării obligaţiei pasagerilor de a purta centura de siguranţă.

Se prevede, de asemenea, că se vor sancţiona prima dată doar cu avertisment şi următoarele contravenţii: conducerea autovehiculului în mod nejustificat cu o viteză cu cel puţin 10 km/h sub limita obligatorie, imposibilitatea înmânării actului de identitate, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare, la cererea poliţistului, când şoferii nu au la ei acele acte, din motive obiective, folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, nerespectarea obligaţiei conducătorului auto de a lăsa liber traseul tramvaiului când drumul are o singură bandă.

În proiect se mai menţionează că amenda pentru aceste contravenţii se aplică doar după ce a fost acordat, în prealabil, un avertisment scris. Avertismentul se anulează în termen de şase luni de la constatarea contravenţiei pentru care a fost aplicat. Ca atare, după 6 luni persoana respectivă va putea fi sancţionată din nou cu avertisment pentru o astfel de abatere. Proiectul adoptat de Senat va fi trimis la Camera Deputaţilor care este cameră decizională. Mai exact, forma care va fi adoptată în Camera Deputaţilor va fi trimisă spre promulgare preşedintelui.

Este prea devreme pentru a comenta aceste posibile modificări, deoarece în foarte multe situaţii proiectele de legi adoptate de Senat au fost respinse de Camera Deputaţilor. Indiferent însă de aceste modificări, principala problemă a legislaţiei rutiere constă în aceea că, deşi au existat mai multe modificări de substanţă ale Codului rutier în ultimii ani, Regulamentul de aplicare, respectiv Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, nu a fost modificat niciodată, astfel încât astăzi există numeroase neconcordanţe între cod şi regulamentul de aplicare al acestuia, neconcordanţe care conduc în foarte multe situaţii la aplicarea greşită a legislaţiei rutiere.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
PARINTII DE COCALARI, SENATORII !
MODIFICIETII ARI CERUTE SI DISPUSE DE COCALARI, BAIETII DESTEPTI SI DE BANI DE'A GATA, DE SOFERII CE SI-AU LUAT CARNETU PRIN SPATE GATA ORICAQND SA TE OMOARE SA FIE EI IN FATA. LEGI FACUTE PENTRU NESIMTITI SI INCONSTIENTI!
Postat 05 Aprilie 2011, 13:42 de SCORTOSUL
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON