URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 August 2015, 20:13

Până la intervenţia Guvernului, autoturismele nu mai pot fi ridicate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 526 din 15 iulie 2015 a fost publicată Decizia nr. 9/25.05.2015 prin care Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului, stabilind că procedura de ridicare a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

Aşa cum anticipam la data anunţării soluţiei, analizând o jurisprudenţa divergentă la nivel naţional, Instanţa Supremă a stabilit că în România există un vid legislativ – mai precis procedura ridicării autoturismelor nu este prevăzută nici în lege şi nici în regulamentul de aplicare a codului rutier.

În acest sens este motivarea Instanţei Supreme care arată că o procedură unitară de aplicare a măsurii tehnico-administrative în discuţie nu a fost reglementată prin hotărâre emisă de Guvern în aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 nici după modificarea acestui act normativ prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2007. Rezultă din cele expuse că, la nivel de reglementare secundară, dată în competenţa Guvernului prin art. 135 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, există un vid.

În concluzie, Înalta Curte arată că în privinţa acestei chestiuni, competenţa de reglementare a unei proceduri de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a fost concepută ca un atribut de competenţă exclusivă a autorităţii administraţiei centrale, iar autoritatea administraţiei publice locale nu a fost abilitată de legiuitor de a reglementa o procedură efectivă pentru punerea în aplicare a măsurii tehnico-administrative privind ridicarea şi depozitarea în locuri special amenajate a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă.

Ca atare, Guvernul este obligat să intervină şi să reglementeze acest domeniu prin hotărâre de guvern. Ar fi bine însă ca această reglementare să fie clară şi să înlăture problemele care s-au ivit în practică. Mai precis, noua reglementare trebuie să prevadă că aceasta este o sancţiune care se poate aplica numai prin procesul-verbal prin care se aplică şi amenda pentru parcarea regulamentară. De asemenea trebuie să se precizeze natura juridică a taxei de ridicare şi posibilitatea concretă în care aceasta va putea fi recuperată în măsura în care se constată de către instanţa de judecată că sancţiunea a fost aplicată nelegal.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
O surpriza ! Din pacate una neplacuta!
Nu stiu la dispozitia cui v-ati pus si nu stiu ale cui jocuri le faceti, dar pt. cineva in postura d-voastra, profesional/social/etc este degradant sa se preteze la asemenea jocuri de interese! Avem doua acte juridice care reglementeaza oprirea/stationarea in loc nepermis si care impiedica/ingreuneaza circulatia rutiera. E vorba de art. 64 din oug 195/2002 si de art 339(3)ncp. Daca aplicarea prevederilor din art 64(1) ar putea fi ingreunata de prevederile de la (3), sau mai exact de lipsa acestor prevederi, tot ramane art. 339(3)! Nu intru in amanunte, nu dezvolt (jurisprudenta, etc), postarea este pt. d-voastra si pt. profesionisti. O revenire a d-voastra cu precizarile care se impun (le stiti foarte bine!) ar arata ca sunteti puternic, doar cei puternici isi recunosc greselile!
Postat 25 August 2015, 22:05 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6739 RON
  • 1 EUR = 4.9754 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON