URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 August 2013, 17:09

Noi modificări ale legislaţiei rutiere

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În 8 august 2013 au intrat în vigoare noi modificări ale legislaţiei rutiere cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 480/2013 prin care se modifică Regulamentul de aplicare al Codului rutier. Noile reguli se referă la interdicţii şi obligaţii atât pentru biciclişti, cât şi pentru conducătorii de mopede, precum şi la schimbări privind examenul pentru permisul auto.

O primă modificare importantă se referă la interzicerea transportului persoanelor în stare de ebrietate pe autovehicule din categoriile AM, A1, A2 si A (mopede şi motociclete de orice fel). Aceeaşi interdicţie o au şi transportatorii de mărfuri, în cazul pasagerilor din cabină. De asemenea, mopedele şi motocicletele de mici dimensiuni nu au voie să folosească trecerile destinate pietonilor, iar conducătorii de mopede au obligaţia să circule pe un singur rând pe bandă.

Şi bicicliştii au obligaţii suplimentare potrivit noii legislaţii: sunt obligaţi să meargă într-un singur rând pe banda de circulaţie, nu au voie să folosească trecerile de pietoni, nu au voie să înveţe mersul pe bicicletă pe drumuri intens circulate şi trebuie să aibă asupra lor buletinul de identitate. Noua legislaţie interzice expres circulaţia vehiculelor pe acostamentul drumurilor publice prevăzând că vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru biciclete şi celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse şi pe acostament în sensul de mers, dacă circulaţia se poate face fără pericol.

În ceea ce priveşte examenul de obţinerea permisului auto, conform legislaţiei noi cursul de pregătire teoretică şi practică în vederea susţinerii examenului pentru obţinerea permisului de conducere este valabil un an de la data absolvirii. Cu caracter tranzitoriu se prevede că, în cazul candidaţilor care până la data intrării în vigoare a modificărilor legislative au fost declaraţi "admis" la proba teoretică şi nu au finalizat examenul pentru obţinerea permisului de conducere, aceştia vor susţine proba practică în conformitate cu reglementările în vigoare la data promovării probei teoretice.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Permis MOPEDE
Din data de 19 ian. 2013 (s-au implinit 7 luni !!! ) mopedele nu mai au dreptul sa circule . De – abia in data de 11 iunie 2013 (cu o intarziere de aproape 5 luni !!!) Ministerul Afacerilor Interne a publicat Procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere ( a se vedea Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013). De – abia in data de 08 august 2013 (cu o intarziere de aproape 7 luni !!!) a intrat in vigoare HOT?RÂREA nr. 480 din 10 iulie 2013 pentru modificarea ?i completarea Regulamentului de aplicare a Ordonan?ei de urgen?? a Guvernului nr. 195/2002 privind circula?ia pe drumurile publice, aprobat prin Hot?rârea Guvernului nr. 1.391/2006 (publicata în Monitorul Oficial cu num?rul 454 din data de 24 iulie 2013) Conform situatiei de pe site-ul Autoritatii Rutiere Romane, pana in prezent sunt doar cateva scoli la nivel de tara autorizate pentru categoria AM. De exemplu, in tot judetul Vaslui exista doar o singura scoala autorizata pentru categoria AM. Practic, incepand cu 19 ian 2013, detinatorilor de mopede care au absolvit cursul de legislatie rutiera, obtinand astfel dreptul de a circula pe drumurile publice conform prevederilor legale in vigoare, le-a fost incalcat in mod clar dreptul la libera circulatie, deoarece acestia au obtinut dreptul de a circula cu mopedul pe drumurile publice in baza unui atestat si carora le-a fost pur si simplu anulat acest drept ca efect al modificarilor Codului Rutier. Directiva 2006/126/CE nu anuleaza si nu restrange in niciun fel drepturile de conducere acordate inainte de 19 ian 2013. Consider ca s-a comis o mare ilegalitate fata de cei care am dobandit dreptul de a conduce mopede anterior datei de 19 ianuarie 2013 ? efectiv au fost incalcate prevederile Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere. Absolvind cursul de legislatie rutiera am dobandit dreptul de a conduce mopede pe drumurile publice conform art. 160 alin. (2) din Regulamentul de aplicare a OUG 195 / 2002, modificat in 2006 conform OUG 63 / 06.09.2006, publicat in Monitorul Oficial nr. 876 din 26.10.2006. Certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera pe care l-am obtinut reprezinta permisul de conducere pentru categoria MOPEDE. Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere, prevede, printre altele, urmatoarele: - considerentul (5) din preambulul Directivei spune c?: ?Prezenta directiv? nu ar trebui s? aduc? atingere drepturilor de conducere existente care au fost acordate sau obtinute înainte de data aplic?rii sale; – art. 13 alin. 2 din Directiva prevede ca ?Nici un drept de conducere acordat inainte de 19 ianuarie 2013 nu este retras sau restrans in vreun fel prin dispozitiile prezentei directive; - art. 13 alin. 1 din Directiva prevede ?Cu ajutorul Comisiei, statele membre stabilesc echivalari intre drepturile dobandite inainte de punerea in aplicare a prezentei directive si categoriile definite la articolul 4 din directiva; - art. 7 alin. 1 din Directiva prevede ca ?Permisele de conducere se elibereaza numai solicitantilor care: - (a) au promovat un test de verificare a aptitudinilor si comportamentului si un test teoretic si indeplinesc normele medicale in conformitate cu dispozitiile anexelor ; - (b) au promovat un test teoretic doar in ceea ce priveste categoria AM; - in Anexa II a Directivei – Cerinte minime pentru examenul de conducere, nu sunt prevazute dispozitii privind categoria AM; - la Proba de verificare a aptitudinilor si comportamentului, nu se face nici o referire la categoria AM; - in cadrul Aptitudinile si comportamentul ce urmeaza a fi verificate, nu este mentionata categoria AM; - numai in Anexa III a Directivei sunt referiri asupra categoriei AM, acestea vizand normele minime privind aptitudinile fizice si mentale necesare pentru conducerea unui moped. Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere NU conditioneaz? obtinerea permisului pentru categoria AM de promovarea unei probe practice de conducere. Conform art. 7 alin. 1 lit. (b) din Directiva se elibereaza permis de conducere pentru categoria AM solicitantilor care au promovat un test teoretic. Retragerea incepand cu 19 ianuarie 2013 a dreptului de a conduce mopede pe care l-am dobandit anterior datei de 19 ianuarie 2013 reprezinta o incalcare a prevederilor Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere. Ca urmare, cineva trebuie sa raspunda pentru aceste incalcari ale prevederilor Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere. Decizia celor de la MAI de a impune permise de conducere celor care deja circulam legal pe drumurile publice pe baza legilor, normelor si regulamentelor in vigoare la data abuzivei modificari a Codului Rutier echivaleaza cu o decizie similara pentru cei care deja au condus masini cu carnete de categoria B care s-ar trezi dintr-o data pusi sa-si bage masinile in garaj pentru ca trebuie sa urmeze din nou scoala de soferi si sa mai dea o data examen daca ar vrea sa-si mai conduca autovehiculul deoarece intre timp s-au schimbat regulile… Articolul 160 (2) din Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002 spune clar c?: persoanele care nu posed? permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai dac? fac dovada c? au absolvit un curs de legislatie rutier? în cadrul unei unit?ti autorizate de preg?tire a conduc?torilor de autovehicule. Drept care sute de mii de oameni au circulat ani buni cu mopedele pe baza unor reglementari in vigoare. Prin modificarea Codului Rutier, autorii au incalcat dreptul anterior castigat de toti acesti sute de mii de oameni. Pentru ca, la art. 13 alin.2, Directiva europeana prevede foarte clar: nici un drept de conducere acordat înainte de 19 ianuarie 2013 nu este retras sau restrâns în vreun fel prin dispozitiile prezentei directive. Mai mult, aceasta intentie este subliniata inca din preambulul Directivei care spune si acesta clar c?: prezenta directiv? nu ar trebui s? aduc? atingere drepturilor de conducere existente care au fost acordate sau obtinute înainte de data aplic?rii sale. In acest moment situatia juridic? a celor care am dobândit anterior dreptul de a conduce mopede pe drumurile publice este una incert? si contrar? drepturilor UE. Contrar prevederilor Directivei care sunt suficient de clare si de precise – drepturile de conducere existente nu pot fi retrase sau restrânse în vreun fel la noi lucrurile stau exact pe dos. In UE, drepturile omului sunt recunoscute si respectate. Spre deosebire de Romania care a adoptat orbeste modificarea Codului rutier, ignorand recomandarea de respectare a drepturilor anterior castigate, Spania, de pilda, i-a chemat pe toti cei care au avut anterior modificarii legii respective dreptul de a conduce potrivit legislatiei anterioare, le-a recunoscut acest drept, nu i-a mai obligat sa indeplineasca nici o formalitate si le-a emis pe loc actul care le-a consfintit dreptul de a circula in continuare pe drumurile publice. Noile reguli, dat fiind ca legea nu este retroactiva (nici la ei si ar trebui respectat principul inclusiv la noi), s-au aplicat celor care cereau dreptul de a circula doar DUPA adoptarea modificarilor legislatiei rutiere. Politia Rutiera Romana nu vrea sa ne recunoasca dreptul castigat, si intarit de Directiva Europeana, de a circula in continuare exact in aceleasi conditii in care am circulat si pana acum. Normal, corect, legal, uman … ar fi ca posesorilor de mopede care detin certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutier? anterior datei intr?rii în vigoare a Legii nr. 203/2012 sa li se elibereze permis de conducere AM, iar noile reguli sa se aplice celor care cer dreptul de a circula doar DUPA adoptarea modificarilor legislatiei rutiere. Din pacate, ASA STAU LUCRURILE !!! …. Si NIMENI nu este tras la raspundere pentru aceasta NEDREPTATE !!! Ramane intrebarea : CE I DE FACUT ?
Postat 02 Septembrie 2013, 15:06 de Mopedist
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON