URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Martie 2018, 14:09

Marja de toleranţă a aparatelor radar nu va mai fi avută în vedere de instanţe!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La sfârşitul lunii februarie a.c., Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat o hotărâre care va fi obligatorie pentru toate instanţele din momentul publicării sale în Monitorul Oficial, prin care a stabilit că judecătorii nu vor mai putea avea în vedere marja de toleranţă a aparatului radar în momentul soluţionării unei plângeri pentru a determina viteza concretă a autoturismului în cauză.

În norma legală care stabileşte modul de verificare metrologică a aparatelor radar se prevede că acestea vor putea fi utilizate dacă ele se încadrează în anumite erori. Ele sunt: +/-3 km/h la viteze de până la 100 km/h şi +/-3% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme staţionate, respectiv 4 km/h la viteze de până la 100 km/h şi +/-4% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme în mişcare.

Interpretând prevederea legală de mai sus, unele instanţe apreciau că aceasta este aplicabilă numai la momentul verificării metrologice şi, pe cale de consecinţă, nu se poate reinterpreta de către judecător valoarea stabilită de un aparat verificat legal.

Într-o altă intrepretare, ce s-a regăsit inclusiv la nivelul Tribunalului Bihor, alte instanţe apreciau că această eroare trebuie avută în vedere la viteza determinată în concret de aparatul radar. Spre exemplu, la 103 km/h înregistraţi de un aparat radar în staţionare în interiorul unei localităţi, viteza în afara oricărui dubiu este de de 99.91 km/h şi, astfel, nu se impune suspendarea permisului de conducere. Mai concret, se aprecia că un aparat care prezenta anumite toleranţe legale nu putea stabili o viteză în afara oricărui dubiu şi, ca atare, trebuia să se ţină cont doar de viteza mai mică, deoarece orice dubiu trebuie să profite "acuzatului".

În mod surprinzător, Instanţa Supremă a stabilit că este corectă prima interpretare şi, pe cale de consecinţă, judecătorul va trebui să ţină cont doar de viteza înregistrată de radar. Cu alte cuvinte, un aparat care se încadrează în acele erori se prezumă absolut că indică valori corecte ale vitezei. Decizia este cu atât mai surprinzătoare cu cât, în multe ţări europene, la viteza stabilită de radar se aplică direct, fără intervenţia instanţei, toleranţa prevăzută de lege, contravenientul fiind sancţionat pentru viteza rezultată în urma aplicării acestei marje.

Urmează să vedem, cât de curând, motivarea Instanţei Supreme…

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
aiureli
Lucrez pe TIR, am batut cam toata Europa de la un capat la altul,plus cam jumate Asia,dar aiureli legate de radare ca la noi,n-am vazut nicaieri.Cum dracu sa-ti stabileasca viteza un radar aflat in miscare? Pentru asta masina pe care e instalat,ar trebui sa mearga cu viteza perfect uniforma,dar si asa sant niste calcule de facut.Legat de "pistolari",acestia ar trebui sa aibe un suport,pentru aparat,simplu fapt ca-i tremura sau isi misca mana,il da peste cap,rezultatul e eronat.Orice aparat radar,are nevoie inainte de a porni,de cateva minute pentru calibrare.Dar pe cine intereseaza la noi chestiile astea,lasa ca merge si asa.....
Postat 22 Martie 2018, 10:16 de picaro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON