URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 23 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Ianuarie 2018, 10:12

În 2018, în România se vor finaliza cel mult 63 de kilometri de autostradă

În 2018, în România se vor finaliza cel mult 63 de kilometri de autostradă sursa foto: Facebook / Pro Infrastructura
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În timp ce ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a promis că în 2018 în România vor fi daţi în folosinţă "minim 156,7 kilometri de autostradă", Asociaţia Pro Infrastructura arată că, cel mult, vor putea fi inauguraţi 63 de km. Din aceştia, nici unul în Bihor. 

"Cerem tuturor celor responsabili să oprească minciunile, dezinformările și promisiunile fanteziste", spun reprezentanţii ONG-ului care s-a remarcat, în ultimii ani, prin supravegherea lucrărilor de infrastructură rutieră din ţară.

Pluguşor... la kilometru

Într-o postare făcută pe pagina de Facebook a asociaţiei, se prezintă situaţia detaliată a lucrărilor la autostrăzile din România. Cum analiza a fost făcută de Anul Nou, a început cu un pluguşor: "Aho, aho, copii și frați / Stați puțin și nu mânați / Lângă boi v-alăturați / Kilometrii de autostradă să-i numărați!". 

Apoi, Pro Infrastructura arată că ministrul Stroe a făcut o "declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană" lăudându-se cu 156,6 km de lucrări în 2018. Asta pentru că, susţine aceeaşi sursă, în cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuţie se pot realiza, într-o variantă optimistă, mai puţin de jumătate din aceşti kilometri. "Ministrul minte cu neruşinare", arată aceeaşi sursă.

Concret, susţine Pro Infrastructura, în 2018 pot fi finalizaţi 83,587 km (21,15 km sunt de fapt construiţi din 2017), din care, realist vorbind, vor putea fi folosiţi 63 de km, deoarece diferenţa sunt aşa-numitele "muzee", tronsoane neconectate.

"Şi asta cu mare efort, dacă vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, dacă va fi asigurată finanțarea și dacăva fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților", mai susţine ONG-ul.

Starea lucrărilor

Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27 noiembrie, însă CNAIR nu a deschis încă acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, data recepției.

Pe 1 noiembrie s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km), lucrare recepţionată, dar care nu va putea fi folosită pentru că nu este construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). "Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august-septembrie 2018", arată Pro Infrastructura.

La finalul iernii ar urma să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecare masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017. În vară este fezabil să devină circulabili și cei 6,5 km din Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București), dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Deocamdată, însă, această lucrare este blocată, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire.

În 2018 vor fi gata  două loturi din Autostrada A3, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. "Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar "muzee" pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018", mai arată asociaţia. 

În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt "muzeu", pentru că nu are un nod în est. 

"Cerem tuturor celor responsabili să oprească minciunile, dezinformările și promisiunile fanteziste", este mesajul care încheie analiza Pro Infrastructura.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6712 RON
  • 1 EUR = 4.9758 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON