URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Octombrie 2012, 08:19

Oradea se află pe traseul viitoarei autostrăzi "Via Carpatia"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

România a fost inclusă într-un nou traseu rutier care va lega Ţările Baltice de Marea Neagră şi Grecia. Anunţul a fost făcut de Marian Vasile, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, care s-a întâlnit, la Bruxelles, cu iniţiatorii proiectului.

Este vorba de o nouă reţea de autostrăzi, care urmează să lege Ţările Baltice de Marea Neagră şi Grecia. Pe teritorul României, acesta va străbate Vestul şi Sudul ţării, urmând să intre pe la Oradea şi să iasă pe la Calafat. Drumul spre Constanţa urmează să fie continuat pe coridorul Pan-European, care se află în curs de realizare.

"Această cale rutieră se va suprapune în anumite locuri cu coridorul Pan European 4, care se construieşte în România. Nu este un lucru rău. Este o situaţie fericită, pentru că putem beneficia mai facil de proiect. Autostrada care va lega zona de Nord a Europei de cea de Sud, va însemna beneficii şi dezvoltare pe plan economic, turistic, schimburi culturale şi cooperare transfrontalieră", a declarat Marian Vasile, care a precizat că se caută finanţare europeană pentru acest proiect.

Coridorul Via Carpatia se va despărţi pe teritoriul judeţului Timiş: o parte urmează să meargă până la Marea Neagră, pe autostrada Pan-Europeană 4 (Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa), iar cealalta va merge spre frontiera româno-bulgară de la Calafat-Vidin (pe ruta Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj - Drobeta Turnu Severin - Calafat), urmând să ajungă în Bulgaria peste noul pod care se construieşte peste Dunăre.

Proiectul Via Carpatia a fost aprobat în anul 2006, când miniştrii de transport din Polonia, Lituania, Slovacia şi Ungaria au semnat o declaraţie comună pentru extinderea reţelei trans-europene de transport prin crearea unei rute mai scurte de-a lungul axei Nord-Sud care va conecta cele patru state. Celor patru li s-au alăturat, în 2010, România, Bulgaria şi Grecia.

Traseul Via Carpatia va începe în Lituania, la Marea Baltică, la Kleipeda, traversează Kaunas, va continua în Polonia, pe ruta pe ruta Bialystok - Lublin - Rzeszow, în Slovacia la Presov - Kosice şi în Ungaria prin Miskolc - Debrecen. Drumul spre Grecia continuă din România, prin Bulgaria, pe la Sofia, şi se va termina la Salonic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
presa?
foarte \"proaspata\" stirea :))))))) pacat ca e de acu 2 ani(ca sa fiu mai exact in 22Octombrie se implinesc exact 2 ani de la intalnirea de la Lancut-POLONIA). btw, vedeti ca l-au impuscat pe Ceausescu(astept cu nerabdare un articol SENZATIONAL) pe tema asta. ziaristii lu\' peste!
Postat 12 Octombrie 2012, 08:37 de Gigi
Romania
au disparut in schimb, navalitorii-barbari veniti de prin fundurile Asiei. asta ca sa vezi cum functioneaza Justitia Divina.
Postat 12 Octombrie 2012, 00:12 de book
Romania
Chiar şi în secolul XIX, mulţi doreau ca românii să dispară. Numai că românii au refuzat să dispară”, spune istoricul american Larry Watts.
Postat 12 Octombrie 2012, 00:08 de book
Tara importanta-Coridor, pan-european
Romania, va fi strabatuta de cea mai lunga portiune a acestei autostrazi.
Postat 11 Octombrie 2012, 23:05 de Oradean
ungurrica
bai kktule nu mor caii cand vor cainii. hehehehehehehe.......
Postat 11 Octombrie 2012, 21:22 de pt "bunicu"
autostrada
prin hungurrika, va trece doar o port de vreo 50 km.
Postat 11 Octombrie 2012, 21:03 de @wow
ungurrica
Nu ajung astia pana la ungurrica.
Postat 11 Octombrie 2012, 20:37 de wow
Mileniul III e lung măi tată !?!
Ce nu spune domnu' Vasile e că ideea nu este inclusă în nici un plan bugetar european şi urmează ca în următorii 7 ani ()2014-2020) să se ia în calcul un asemenea proiect, pentru perioada după 2026. Adică, când domnu' Vasile de la Timiş nu va mai fi. Ciumpalacu' are chef de vorbă că intrăm doar în campanie electorală şi vrea să se bage singur în seamă. Pe de altă parte vine să ne spună că nu are rost să insistăm pentru drumul expres Satu-Mare către Timişoare (via Oradea şi Arad), dacă tot o să avem autostradă pe acelaşi traseu, taman la sfântu' aşteaptă.
Postat 11 Octombrie 2012, 16:52 de Carp III
lasati copii sa viseze ...
lasa-ti nepotii sa viseze frumos. Ca despre autostrazi in Rromanica ........ astea sunt basme pentru fraierii care se cred europeni !!!!
Postat 11 Octombrie 2012, 12:40 de bunicu
VIA dar nu prin ROMANIA
As dori ca macar stranepotii mei sa poata sa-l foloseasaca ca noi cei de 40 de ani nici o sansa.
Postat 11 Octombrie 2012, 11:29 de lia
cam aşa ceva
@LOL : şi asta doar dacă nu plouă până atunci
Postat 11 Octombrie 2012, 09:11 de vvv
LoL
Probabil bucata din tarile baltice pana la Bors va fi gata in 2-3 ani. Insa portiunea Oradea-Calafat va fi gata prin 2372 toamna...
Postat 11 Octombrie 2012, 08:52 de cineva
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON