URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Octombrie 2017, 11:01

De ce n-avem autostrăzi? E de vină solul românesc, zice şeful CNAIR

De ce n-avem autostrăzi? E de vină solul românesc, zice şeful CNAIR sursa foto: www.evz.ro
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şeful CNAIR, Ştefan Ioniţă, a găsit "vinovatul" pentru lipsa autostrăzilor: solul din România este altfel decât în ţările din care provin firmele de construcţii, scrie digi24.ro.

"Am observat că firmele străine care construiesc în România, deşi au experienţă în achiziţii publice, au probleme când trebuie să lucreze efectiv pe specificul solului din România", a explicat Ştefan Ioniţă, în cadrul unei emisiuni.

Directorul general al CNAIR a precizat că "este diferenţă între un sol arid cum este cel din Spania şi specificul solului românesc".

Nu este clar cât este ironie voită şi cât este realitate în declaraţia directorului general. Referirea la procedurile de achiziţie pare a ţinti contestaţiile repetate la licitaţii venite din partea firmelor străine. Referirile la sol pot privi numeroase proiecte de autostrăzi în care solul a luat-o la vale, precum Lugoj-Deva, lotul 3, Sibiu-Orăştie lotul 3 sau porţiuni din Sebeş-Turda. Din acest punct de vedere vina nu aparţine în totalitate firmelor străine. Dacă acestea utilizează materiale de proastă calitate sau apelează la soluţii tehnice necorespunzătoare pentru a îşi umfla profiturile, CNAIR păcătuieşte prin faptul că nu verifică la timp şi complet lucrările şi dă firmelor de construcţie acceptul ca acestea să facă proiectul tehnic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
....mda
.... bine ca nu e sef la vapoare. Te pomenesti ca vapoarele construite in alta tara nu pot naviga in apele romanesti. Ma tu chiar esti prost, se vede dupa moaca, chiar nu te prefaci. A cui prunc esti
Postat 10 Octombrie 2017, 23:21 de FLORIN64
dusi cu capu...
Asta e sefu cu drumurile?..sarmana tara..pai nu exista studii de fezabilitate?...nu exista studii geo?...ei ce mamma dracului fac?...se orienteaza dupa stele?...astia sant cretini autorizati....
Postat 10 Octombrie 2017, 23:10 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON