URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Mai 2017, 23:35

Ministrul Agriculturii: "Oaia este o statuie vie". Ce ziceţi de "Mioriţa" brand de ţară?

Ministrul Agriculturii: 'Oaia este o statuie vie'. Ce ziceţi de 'Mioriţa' brand de ţară? sursa foto: Facebook, Grecu Leonard
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ţara arde, baba se piaptănă! O idee năstruşnică, pusă pe tapet de ministrul Agriculturii, Petru Daea, a devenit virală, marţi, pe internet. Ministrul a pledat pentru ideea schimbării brandului de ţară, prin înlocuirea celebrei frunze cu o oaie, arătând că "frunza o are toată lumea, dar oi ca în România nu" şi că "oaia este o statuie vie".

"Domnule ministru, de ce oaia ar trebui să fie simbol naţional sau brand de ţară?", a fost întrebat ministrul Agriculturii, Petre Daea (PSD), de jurnaliştii unui post de televiziune.

"Oaia este o statuie vie. Este doar o definiţie, argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare şi pentru orice loc. Uitaţi-vă dumneavoastră, astăzi, în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunele verzi ale ţării româneşti", a răspuns acesta, potrivit Digi24.ro.

Acesta  a mai arătat că frunza "o are toată lumea", dar "oi ca în România nu". "Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", şi-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie.

Dialogul a avut în contextul în care presa centrală a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar intenţiona să schimbe brandul turistic de ţară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa. "Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?", a declarat Dobre.

Cet este că, după ce ministrul agriculturii a pledat pentru ideea schimbării brandului de ţară, declaraţiile sale au fost comentate intens pe Facebook şi imediat au apărut numeroase meme-uri pe această temă. Mulţi internauţi au înlocuit imaginea frunzei din brandul de ţară cu cea a unei oi sau cu alte simboluri, iar din multe comentarii nu lipseşte expresia "au făcut-o de oaie". 

"După 20 de ani de educaţie abramburiciană e firesc să te identifici cu oaia. Obiectivul a fost atins", a comentat şi fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.

Digi 24.ro subliniază însă că România e obligată să păstreze frunza ca brand de ţară încă trei ani.

Dincolo de glume, specialiştii în comunicare atrag atenţia că oaia - cu trimitere directă la Mioriţa - nu e chiar cea mai inspirată alegere.

"E vorba de ce vindem celor pe care ni-i dorim aici, nu vindem numai pentru români. Nici măcar pentru români nu este o imagine şi o poveste foarte veselă. Nu e exact imaginea pe care ne-o doream acum, când ne reafirmăm sau dorim să ne reafirmăm în lume", spune Anca Nedea Pavel, fost şef Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Asocierea unui astfel de simbol cu România trimite la ideea că suntem o ţară pastorală. Adică exact opusul imaginii pe care vrem să o vindem - aceea a unei societăţi dinamice, în transformare.

"Probabil că singura metodă este asta: să le spunem că sunt proşti. Nu mai trebuie să ne ferim şi este o formă de activism, dacă vrei, social să le spunem: trebuie să vă duceţi la şcoală, să învăţaţi, să citiţi", spune Aneta Bogdan, expert în branding, citat de Digi24.ro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
...mda
... care oaie d-le ministru, aia pe care se chinuie ciobanii sa o cresca si nu au unde sa vanda branza, carnea sau sa vanda lana cu 1 leu kilu. Nu va e rusine , sau este o directiva in a ne bate joc de tara asta. Ministru pu.........
Postat 03 Iunie 2017, 09:11 de FLORIN64
PCR transpartinic. Ep.: Un brand turistic de țară. Un brand de MADR
I. ”Acesta a mai arătat că frunza "o are toată lumea", dar "oi ca în România nu". "Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", şi-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie. Dialogul a avut în contextul în care presa centrală a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar intenţiona să schimbe brandul turistic de ţară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa.” 1. Faptul că frunza donei Lenuţa Udrea trebuie schimbată ca şi brand turistic al României este un lucru firesc. Au ajuns și curcile sa rada de noi; 2. O propunere de brand pentru MADR, condus de domnul Daea: Țurcana/oaia românească. II. O propunere decentă de brand turistic pentru România: ”Coloana infinitului”, opera sculptorului Brâncuși. 1. Pentru o conexiune mai mare cu imaginea României, folosirea cu precădere a culorilor naționale; 2. Pentru o conexiune cu rădăcinile istorice ale poporului român, dar, evident, și cu obiectivele turistice istorice ale țării, aceasta poate fi încadrată, deasupra, în fundal, sau frontal, cu steagul de luptă dacic (model Bitdefender). 3. Propunerea se adresează conducerii centrale și locale a PSD, respectiv Guvernului României.
Postat 01 Iunie 2017, 10:38 de stefan
Fix o laie iara ?
Ma mir ca nimeni dintre specialisti n-a propus mamaliga , ce au cu ea ?
Postat 31 Mai 2017, 04:37 de SM
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON