URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 19 AUGUST 2017
Ediția tipărită
Părerea noastră
Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când nu mai au argumente, adversarii primarului îl acuză că e un biet ţăran de la Birtin. De curând, Bolojan a anunţat că vrea să asaneze centrul oraşului de dughene, de magazine second hand şi de spaţii părăginite de ani buni. Reacţia a fost dură din partea inamicilor, semn că nu sunt altceva decât nişte peizani neintegraţi.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vi se pare normal că un drum de Cluj cu maşina vă ia cel puţin trei ore din viaţă? Asta dacă nu chiar viaţa, dacă ajungeţi cu bine, fără să daţi în "insulele de calmare" de pe DN1 şi fără să vă lovească alt nefericit la ieşirea din aceleaşi şicane, hotărâte doar pentru a da de lucru (vorba vine, lucru!) unor "băieţi deştepţi", cu pile la Ministerul Transporturilor şi/sau la Partid. Că n-am auzit pe nimeni că ar fi gonit pe şoseaua strâmtă şi prea aglomerată cu lejeritate occidentală...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Faţă de prima ediţie, când am stat înghesuiţi pe scaune de plastic lângă statuia din Parcul 1 Decembrie, Caravana Next de anul acesta a fost o întâmplare mult mai plăcută. Parcul Cetăţii e foarte potrivit pentru proiecţii în aer liber: eşti în centrul oraşului, dar nu e nici gălăgie, nici poluare, nu deranjezi pe nimeni, nu te deranjează nimeni şi, parcă, iarba verde te face să simţi că eşti plecat din oraş.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu transformarea Pieței Unirii într-o zonă preponderent pietonală?




De stiut
Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Prin Decizia nr. 369 din 30 mai 2017, care a fost publicată în Monitorul Oficial în 20 iulie 2017, Curtea Constituţională a stabilit că pot fi atacate cu recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie toate hotărârile pronunţate în apel în litigiile evaluabile în bani, indiferent dacă acestea sunt pronunţate de către curţi de apel sau de către tribunale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Studiu extrem de controversat, apărut în această lună: Oameni de ştiinţă din SUA au prelevat celule de piele de la bolnavi de schizofrenie şi le-au injectat în creierul unor şoareci. În mod surprinzător, şoarecii care au primit celule de la pacienţii cu schizofrenie au început să manifeste simptome similare cu boala în cauză: somn deranjat, teamă faţă de străini, anxietate ridicată, efort în a reţine lucrurile nou-învăţate şi alte asemenea caracteristici.
30 Mai 2017, 23:35

Ministrul Agriculturii: "Oaia este o statuie vie". Ce ziceţi de "Mioriţa" brand de ţară?

Ministrul Agriculturii: 'Oaia este o statuie vie'. Ce ziceţi de 'Mioriţa' brand de ţară? sursa foto: Facebook, Grecu Leonard
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ţara arde, baba se piaptănă! O idee năstruşnică, pusă pe tapet de ministrul Agriculturii, Petru Daea, a devenit virală, marţi, pe internet. Ministrul a pledat pentru ideea schimbării brandului de ţară, prin înlocuirea celebrei frunze cu o oaie, arătând că "frunza o are toată lumea, dar oi ca în România nu" şi că "oaia este o statuie vie".

"Domnule ministru, de ce oaia ar trebui să fie simbol naţional sau brand de ţară?", a fost întrebat ministrul Agriculturii, Petre Daea (PSD), de jurnaliştii unui post de televiziune.

"Oaia este o statuie vie. Este doar o definiţie, argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare şi pentru orice loc. Uitaţi-vă dumneavoastră, astăzi, în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunele verzi ale ţării româneşti", a răspuns acesta, potrivit Digi24.ro.

Acesta  a mai arătat că frunza "o are toată lumea", dar "oi ca în România nu". "Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", şi-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie.

Dialogul a avut în contextul în care presa centrală a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar intenţiona să schimbe brandul turistic de ţară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa. "Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?", a declarat Dobre.

Cet este că, după ce ministrul agriculturii a pledat pentru ideea schimbării brandului de ţară, declaraţiile sale au fost comentate intens pe Facebook şi imediat au apărut numeroase meme-uri pe această temă. Mulţi internauţi au înlocuit imaginea frunzei din brandul de ţară cu cea a unei oi sau cu alte simboluri, iar din multe comentarii nu lipseşte expresia "au făcut-o de oaie". 

"După 20 de ani de educaţie abramburiciană e firesc să te identifici cu oaia. Obiectivul a fost atins", a comentat şi fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.

Digi 24.ro subliniază însă că România e obligată să păstreze frunza ca brand de ţară încă trei ani.

Dincolo de glume, specialiştii în comunicare atrag atenţia că oaia - cu trimitere directă la Mioriţa - nu e chiar cea mai inspirată alegere.

"E vorba de ce vindem celor pe care ni-i dorim aici, nu vindem numai pentru români. Nici măcar pentru români nu este o imagine şi o poveste foarte veselă. Nu e exact imaginea pe care ne-o doream acum, când ne reafirmăm sau dorim să ne reafirmăm în lume", spune Anca Nedea Pavel, fost şef Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Asocierea unui astfel de simbol cu România trimite la ideea că suntem o ţară pastorală. Adică exact opusul imaginii pe care vrem să o vindem - aceea a unei societăţi dinamice, în transformare.

"Probabil că singura metodă este asta: să le spunem că sunt proşti. Nu mai trebuie să ne ferim şi este o formă de activism, dacă vrei, social să le spunem: trebuie să vă duceţi la şcoală, să învăţaţi, să citiţi", spune Aneta Bogdan, expert în branding, citat de Digi24.ro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
...mda
... care oaie d-le ministru, aia pe care se chinuie ciobanii sa o cresca si nu au unde sa vanda branza, carnea sau sa vanda lana cu 1 leu kilu. Nu va e rusine , sau este o directiva in a ne bate joc de tara asta. Ministru pu.........
Postat 03 Iunie 2017, 09:11 de FLORIN64
PCR transpartinic. Ep.: Un brand turistic de țară. Un brand de MADR
I. ”Acesta a mai arătat că frunza "o are toată lumea", dar "oi ca în România nu". "Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", şi-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie. Dialogul a avut în contextul în care presa centrală a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar intenţiona să schimbe brandul turistic de ţară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa.” 1. Faptul că frunza donei Lenuţa Udrea trebuie schimbată ca şi brand turistic al României este un lucru firesc. Au ajuns și curcile sa rada de noi; 2. O propunere de brand pentru MADR, condus de domnul Daea: Țurcana/oaia românească. II. O propunere decentă de brand turistic pentru România: ”Coloana infinitului”, opera sculptorului Brâncuși. 1. Pentru o conexiune mai mare cu imaginea României, folosirea cu precădere a culorilor naționale; 2. Pentru o conexiune cu rădăcinile istorice ale poporului român, dar, evident, și cu obiectivele turistice istorice ale țării, aceasta poate fi încadrată, deasupra, în fundal, sau frontal, cu steagul de luptă dacic (model Bitdefender). 3. Propunerea se adresează conducerii centrale și locale a PSD, respectiv Guvernului României.
Postat 01 Iunie 2017, 10:38 de stefan
Fix o laie iara ?
Ma mir ca nimeni dintre specialisti n-a propus mamaliga , ce au cu ea ?
Postat 31 Mai 2017, 04:37 de SM
conter
FOTO BIHOREANUL
  • Madrugada Concept a deschis cel mai modern showroom de tâmplărie PVC şi aluminiu, pe Calea Aradului nr. 4 (FOTO)
  • Noi 'angajaţi' la Jandarmeria Bihor: doi căţei rottweiler vor însoţi jandarmii în misiuni (FOTO/VIDEO)
  • Zoo s-a sălbăticit! Extinsă şi refăcută din temelii acum 4 ani, Grădina Zoologică din Oradea s-a degradat sub ochii celor plătiţi s-o îngrijească (FOTO)
  • Un nou accident la intersecţia bulevardului Magheru cu Parcul Traian din Oradea: Un Audi a intrat în plin într-un Peugeot (FOTO)
  • Drumul spre o casă: Drama familiei care locuia sub Podul Prezan sensibilizează autoritățile şi câţiva binevoitori (FOTO)
  • Orădenii din străinătate s-ar întoarce acasă. Dacă n-ar fi atâta birocraţie, iar Educaţia şi Sănătatea ar fi puse la punct! (FOTO)
  • Avionul a plecat! Cursa Oradea - Milano, anulată de Ryanair din cauza furtunii, a fost reluată duminică dimineaţă (FOTO)
  • Prima seară la Armonia. Cea mai mare şi impresionantă sală de evenimente din Oradea a fost inaugurată cu un show pe cinste (FOTO/VIDEO)
  • Marea 'săpuneală': RER spală şi dezinfectează containerele şi pubelele din oraş (FOTO)
  • Termen 31 decembrie. Policlinica cu plată va fi evacuată de Primăria Oradea din cauza stării avansate de degradare a clădirii (FOTO)
TIMP LIBER
Timp liber
CURS VALUTAR
  • 1 USD = 3.9104 RON
  • 1 EUR = 4.5816 RON
  • 1 HUF = 0.0151 RON