URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Martie 2013, 11:19

Shakespeare, "reinventat" cu succes pe scena Teatrului Regina Maria (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cea de-a şaptea premieră a Teatrului Regina Maria din această stagiune a primit aplauze şi urale din partea publicului care a umplut, duminică seara, sala mare. Spectacolul "A douăsprezecea noapte" după piesa lui William Shakespeare a fost adaptat pentru scena orădeană de tânărul regizor Alexandru Mâzgăreanu, nominalizat în 2011 la Gala Premiilor UNITER pentru debut.

Mâzgăreanu a adus în faţa orădenilor lumea încurcăturilor din comedia scrisă în 1600 de Shakespeare, în care fraţii gemeni Sebastian (Răzvan Vicoveanu) şi Viola (Anda Tămăşanu, care se află la primul ei rol principal pe scena orădeană) se pierd într-o furtună, fiecare crezând că celălalt a murit. Viola se travesteşte şi se angajează paj la curtea ducelui Orsino (Richard Balint), care-şi îneacă iubirea neîmpărtăşită pentru contesa Olivia (Mihaela Gherdan) în băutură.

La rândul ei, Olivia este iubită de Sir Andrew (Pavel Sîrghi), un tip naiv şi fricos, de care profită apropiaţii contesei, dar şi de un tip dur numit Malvolio (jucat excelent în travesti de actriţa Ioana Dragoş-Gajdo), căruia, pentru răutatea lui, îi este jucată o festă ce-l face să înnebunească crezând că şi contesa îl iubeşte. Regizorul i-a mai dat un detaliu amuzant personajului: Malvolio este ungur şi are rolul presărat cu replici neaoşe.

O prezenţă deosebită în "A douăsprezecea noapte" este bufonul Feste, pe cât de "nebun" pe atât de bun cunoscător al adevăratelor sentimente umane. Personajul este interpretat de tânărul Alin Stanciu, un nou colaborator al Teatrului Regina Maria, care deschide şi închide spectacolul cu melodii cântate live alături de o formaţie ce acompaniază întreaga reprezentanţie din spatele scenei. La ideea regizorului, au existat şi momente în care, deşi e vorba despre un spectacol scris în 1600, ducelui Orsino îi cânta "de tristeţe" un instrumentist la chitară electrică.

Pe parcursul celor aproape trei ore de spectacol, cu o pauză, spectatorii au rămas prinşi de acţiune şi s-au amuzat în special la intrările personajelor interpretate de Ioana Dragoş-Gajdo şi Pavel Sîrghi.

Orădenii şi-au arătat aprecierea pentru spectacolul ce li s-a înfăţişat aplaudând întreaga distribuţie în picioare vreme de minute bune. Cea de-a doua reprezentaţie este programată joi, de la ora 18.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
VULGAR
Intr-o tara normala regizorul acestei piese ar fi realizat filmulete pe Youtube, actritele ar fi aparut in spectacole de can-can iar actorii ar fi fost niste buni barmani. Nu au reinventat povestea frumoasa a Marelui Shakespeare, ci au transformat-o intr-o vulgaritate similara celei din serialele televizate precum Trazniti in Nato, Vacanta mare, La Bloc, etc..."Art is difficult, it's not entertainment !" A.K.
Postat 25 Martie 2013, 00:01 de nautor
Precizare pentru Lampa lui Aladin
Daniel Vulcu nu a fost implicat in realizarea spectacolului sau in reinventarea lui Shakespeare, ci doar in alegerea proiectului piesă+regizor. Care nu e o alegere rea deloc. Ar fi foarte frumos si corect ca sa va exprimati doar dupa ce vedeti spectacolul. Multumesc.
Postat 19 Martie 2013, 14:52 de Daniel
ioiii
chiar trebuia si in aceasta piesa sa auzim ungureste? nu auzim toata ziua? jenanta transpunere a unei opere .
Postat 19 Martie 2013, 11:39 de alin
Din bani nostri!
Atatia colaboratori noi,atatea garsoniere si apartamente inchiriate pentru ei, premiere puse in scena de nulitati pe bani multiiii.Chiar nu era actorii angajati sa joace in acest spectacol ?Chiar nu are teatrul angajat regizor scenograf ????? Dar stie,, managerul,, cum se fac banii.
Postat 19 Martie 2013, 08:35 de turturica
Pt. <vrajeala pe banii nostri>
Foarte inteligent comentariul tau . Nu prea inteleg eu ce cauti intr - o sala de teatru daca singurele concluzii pe care ai fost in stare sa le tragi au fost legate de dl Vulcu sau Chirila. Cum sa il reinventezi pe Shakespeare?? Pune naibii mana-ti plictisita pe o carte.
Postat 18 Martie 2013, 23:55 de Cris
vrajeala pe banii nostri...
o porcarie de spectacol ! pai cum sa-l reinventezi tu pe Shakespeare ??? tu, o nulitate numita Vulcu ? hai sa fim seriosi ! mai degraba explicatia este alta: o gramajoara deloc de neglijat din banii oradenilor se scurg de la teatrul lui Vulcu in buzunarele pretenarului lui M.Chirila, patronul Dihoreanului, si iac-asa saptamanal avem cronica limbista de teatru ;)
Postat 18 Martie 2013, 17:04 de Lampa lui Aladin
a
povestea in sine e destul de frumosa..dar since piesa pe alocuri ma cam plictisit,...parerea mea
Postat 18 Martie 2013, 14:46 de a
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON