URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Martie 2018, 15:11

Podul Dacia se lărgeşte pentru șoferi. Pe sub Bulevardul Magheru va fi construit un pasaj subteran (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Bulevardul Magheru se va schimba la faţă în zona podului Dacia. Municipalitatea vrea să investească 5,6 milioane de euro în lucrările de amenajare a unui pasaj subteran care va face legătura între Parcul Traian şi Aleea Ştrandului pe sub liniile de tramvai precum şi în lărgirea podului Dacia pentru șoferi, de la două la trei benzi pe sens.

Lucrările, care urmează să se deruleze în paralel pentru a diminua pe cât posibil deranjul provocat, vor fi supuse săptămâna viitoare aprobării Consiliului Local, după care vor fi scoase la licitaţie, urmând să fie demarate înainte de sfârşitul anului sau cel târziu în prima parte a anului 2019.

"Lucrările se vor derula în cea mai mare parte sub trafic. Circulaţia tramvaielor nu va fi oprită mai mult de o lună", a promis viceprimarul Florin Birta, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Ambele investiţii vor fi demarate cu finanţare de la bugetul local, după care municipalitatea va face demersuri pentru decontarea lor din fonduri europene.

50.000 de maşini pe zi

Lucrare estimată la 3,8 milioane euro cu TVA inclus, construcţia pasajului care va lega Parcul Traian de Aleea Ştrandului pe sub liniile de tramvai este impusă de traficul auto.

"Conform unui studiu făcut în 2016, Bulevardul Magheru se numără printre arterele cu cele mai mari valori de trafic, cu 24.000 – 25.000 maşini pe sens de mers, ceea ce înseamnă circa 50.000 maşini pe zi", a explicat viceprimarul.

Traficul intens provoacă peste zi ambuteiaje, iar noaptea, când semafoarele funcţionează intermitent, predispune la accidente rutiere.

Interzis pietonilor!

Gândit să elimine zona de conflict rutier, pasajul subteran va avea o lungime de 224 metri, din care 32,36 pe sub liniile de tramvai, o înălţime de 3,7 metri şi o lăţime de 7 metri.

Pe ambele părţi carosabilul va fi flancat de trotuare de urgenţă pentru deplasarea în siguranţă a muncitorilor nevoiţi să facă intervenţii la pasaj.

"Pietonii vor folosi în continuare pasajul subteran existent care duce la staţi de tramvai, care la rândul său va fi reabilitat în cadrul aceluiaşi proiect", a spus Birta.

Pentru realizarea pasajului rutier constructorul va fi nevoit înjumătăţească la 1,6 metri diametrul canalului care colectează apele pluviale de pe dealurile Oradiei pentru a le deversa în Crişul Repede la piciorul podului Dacia.

"Colectorul a fost gândit astfel încât să poată deservi limita maximă a cantităţii apelor colectate", a declarat edilul.

Lucrările de amenajare a pasajului vor dura 15 luni din care termenul rezervat proiectării va fi de 3 luni iar cel pentru execuţie efectivă va fi de 12 luni.

Acelaşi pod, mai multe maşini!

Investiţie complementară proiectului de construire a pasajului subteran, lucrările de lărgire a podului Dacia de la două la trei benzi sunt estimate la 1,8 milioane euro cu TVA.

Practic, podul îşi va menţine actuala lăţime de 32,1 metri, cea de a treia bandă de circulaţie de pe ambele sensuri de mers urmând să fie realizată prin înjumătăţirea tortuarelor.

"Conform studiilor podul va rezista fără probleme traficului rezultat în urma înfiinţării a încă două bezi de circulaţie", a afirmat viceprimarul.

La finalul lucrărilor, zona carosabilă va avea o lăţime de 10 metri pe sensul de mers, porţiunea rezervată liniilor de tramvai va fi de trei metri pe sens iar trotuarele vor avea o lăţime de 2,5 metri.

Cu ocazia lucrărilor constructorii vor face consolidarea podului prin reabilitarea grinzilor podului, a culeelor care se sprijină pe ambele maluir dar şi refacerea hidroizolaţiei.

Lucrările vor dura nouă luni din care un termen de două luni a fost rezervat pentru operaţiunile de proiectare iar alte şapte luni pentru construcţii şi montaj.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
15 Comentarii
@moderator
OK! Am inteles. Nici eu nu apreciez pe cei ce comenteaza comentariile si chiar am cerut ca fiecare sa comenteze la articol si nu la comentarii. Daca chiar o faci atunci fa-o pertinent.
Postat 09 Martie 2018, 12:11 de scortosul
Stie cineva?
Stie cineva daca este postat proiectul asta undeva si daca poate fi privit mai pe indelete?
Postat 09 Martie 2018, 12:09 de scortosul
Adevarul e...
Adevarul e ca analizand tot mai mult punctual acest proiect apar multe problem tehnice care duc la o concluzie global nefaforabila a acestei solutii de rezolvare a acestui nod de circulatie. Cred ca mai trebuie studiata solutia caci ea pare a rezolva in final doar problema politistilor si judecatorilor cu vile pe Facliei cu riscul distrugerii unui canal collector care aduna apele de pe toata valea pe care si spitalul judetean. E un risc foarte mare. Ciumperca sta marturie proiectelor aiuristice facute la comnada birtinezului si neanalizate temeinic. La fel marea turbogiratie. Mai se pot atrage fonduri europene si cred ca ar trebui gandit un poroiect comun intersectie+pod+turbogiratie. Cred ca ar trebui apelat la proiectanti cu experienta si nu novici de pe malurile Crisului sau Dambovitei. O colaborare cu firme europene este impetuos necesara.
Postat 09 Martie 2018, 11:28 de scortosul
@Moderator
Nu vad nimic denaturant, jignitor, ofensator in postarea lui WinDos pentru a justifica "vacantarea" lui pe o perioada fie ea si nelimitata. Aveti o problema personala cu el? Nu am o relatie cordial cu acest postac dar ......
Postat 09 Martie 2018, 11:17 de scortosul
RE: @Moderator
I se ceruse lui WinDos să argumenteze comentariul mizerabil pe care l-a făcut la ştirea cu concursul având ca premiu smartphoneul, unde scria că am dat premiul unei doamne care lucrează nu ştiu unde, de unde ne poate rezolva "problemele legale" ale celor de la Bihoreanul. Deci, de asemenea inşi plini de răutate şi venin, care aruncă cu mizerii peste tot, inclusiv în ştirile pozitive, fără niciun argument, ne lipsim.
Postat 09 Martie 2018, 11:41 de Moderator
RE: @Moderator
Nu e vorba de comentariul de la acest articol, aici doar am făcut un anunţ. E vorba de alte postări jignitoare, pentru care i s-a cerut să aducă argumente, cerere la care a răspuns aşa: "Re: Forin Ciucas ... Eu, dator Bihoreanului? Ești căzut în cap ... sau ești drogat? Cine ești tu, slugă la o fițuică de doi bani , căreia îi fac eu rating comentând ... ca să-mi ceri mie ceva, vreodată? Hai, marș ... apucă-te, măcar de-acum înainte, să faci jurnalism și lasă-te de moderat, că ești penibil !?!". Consideraţi că e o conduită normală?
Postat 09 Martie 2018, 11:31 de Moderator
erată
copiii
Postat 09 Martie 2018, 11:14 de eutanasiu
Alesul din pădure
Mecanicul reorientat, devenit profesor de matematici (speciale) la Tileagd, a ales (singur) să fie Preşedintele A.G.A. la Compania de Apă Oradea. Un fel de instalator şef. Că nu-l ajută chelia, e evident. Nici nu are cineva vreo pretenţie în acest sens. Dar să uiţi, sau să nu ştii nici măcar formule elementare din geometrie, mi se pare atât grav cât şi reprezentativ pentru alogenul edil. „Înjumătăţirea” diametrului canalului colector – ceea ce înseamnă reducerea cu 75% a secţiunii de scurgere – ne arată că principiul eficienţei este un moft. Atunci când a fost proiectat şi realizat respectivul canal, s-a ţinut cont de studiile hidrologice (azi doar mijloc de a obţine foloase necuvenite a celor de la ABA Crişuri) şi de dezvoltarea oraşului. Pentru cei care nu ştiu, la acea vreme, proiectanţii purtau responsabilitatea pe durata existenţei construcţiei şi analizele proiectelor se făceau de către comisii inter-ministeriale (tehnico-economice) conduse de somităţi în materie. Aşa s-a ajuns ca apa pluvială de pe dealuri care NU AR AVEA CE CĂUTA ÎN STAŢIA DE EPURARE să fie folosită la „spălarea” reţelelor de canalizare devenite, în cele două mandate ale martorilor lui Bolojan, menajere. Cu toţii putem constata „împuţirea” oraşului prin racordarea tuturor gurilor de scurgere ale parcărilor noi realizate în reţeaua de canalizare menajeră. Nici măcar evidenţa nu îi trezeşte primarului (atunci când acceptă şi susţine asemenea aberaţii) vreo problemă de proporţii derivate – semn că diploma obţinută nu-i foloseşte decât la aplicarea teoremei împărţirii cu rest. În ultimii 25 de ani, tocmai zona dealurilor a fost aceea cu cea mai amplă dezvoltare imobiliară. În aceste condiţii, reducerea secţiunii de scurgere cu 75% arată că doar un sfert din cantitatea de apă de pe dealuri este apă pluvială, celelalte trei sferturi fiind ape menajere! Atât datele de la INMH cât şi cele de la CAO – facturare contrazic o asemenea ipoteză. O a doua ipoteză ar fi aceea că, „viziunea” edilului asupra dezvoltării urbanistice a oraşului se opreşte la grosimea stratului de asfalt, problema infrastructurii fiind considerată apanajul Ministerului Culturii prin Comisia pentru restaurarea siturilor arheologice în speranţa că respectivele reţele există urmând doar a se identifica punctele în care se pot „înţepa”. Ar mai fi şi proas(pă)ta investiţie „girată” tot de Ali Baba şi cei 40 de hoţi prin care au fost înlocuite conductele în Parcul Traian fără nicio soluţie pentru strada Libertăţii. În privinţa costurilor, ori este muuult subevaluată lucrarea (ceea ce nu prea cred), ori abia acum putem aprecia la adevărata valoare „tunul” de 2 milioane de euro plătit pentru „turbogiraţie”. Utilitatea, însă, pare a fi marea calitate a acestui proiect: asigurarea unui traseu nou, fără gropi, scurt şi la obiect pentru miliţieni, procurori, judecători, avocaţi, bancheri şi birăi (cu tot cu copii lor) – toţi strămutaţi pe dealuri ca să-şi asigure artificial înălţimea de la care privesc cu dispreţ plătitorii de taxe şi impozite.
Postat 09 Martie 2018, 10:51 de eutanasiu
Poiu, iar bați câmpii !?!
Are mare legatura cu subiectul, ceea ce spune Platona, pentru ca largirea podului si aliniamentul pasajului, perpendicular cu Crisul Repede, ar afecta colectorul pluvial a 1/4 din oras !?! Are chiar atat de mare dreptate, incat proiectul ar trebui regandit ... adica, cu intoarcerea la 90° si coborarea in subteran pe aliniamentul paralel cu râul !?!
Postat 09 Martie 2018, 10:14 de WinDos
RE: Poiu, iar bați câmpii !?!
Domnul WinDos a luat o binemeritată vacanţă, pe o perioadă nedeterminată, aşa că nu va mai polua atmosfera cu comentariile sale.
Postat 09 Martie 2018, 11:05 de Moderator
Platona
Ori ai vrea sa fii jurnalist de investigatie ori ai gresit articolul. Ce legatura are ce scrii tu cu articolul? Iar atata o tot dati cu paraul ala de zici ca ar gazdui nu stiu ce specii rare. Dar la curatarea cu voluntari a crisului, petei, ochiu mare nu mergeti nici unu. O dati cu paraul ala de zici ca acolo a facut Laszlo baie cand a parcat caii. Mai dati-o incolo de treaba. Ca altii isi fac deversarile in el, nu ai vrea sa mearga Bolojan sa le mute tevile? Nu ai vrea sa ia cizmele de cauciuc si sa il ia la pas pe zona supraterana? Tu citesti si te asculti asa putin? Totusi dupa parerea ta primarele trebuie sa dea gauri in pamant sa decida fundatii, sa se plimbe penalbii uscate de parauri, sa dea cu mortar pe fațadele, sa indoaie linii de tramvai? Daca sici ca da, pai ai gresit tara mai tata, rusia, coreea alea ti se potrivesc. Acolo putin si kim is atotstiutori. P.s. vezi sa nu ai telefonu criptat cand emigrezi ca poate ajungi sa faci curat in gulag
Postat 09 Martie 2018, 05:57 de poiu
Apele naravase si infricosatoare ale paraului Paris au fost reconsiderate de administratia Bolojan.Nu sunt decat niste biete ape pluviale,colectate de pe versantii dealurilor oradene(depinde de interesul lui Dorel)
"Colectorul a fost gândit astfel încât să poată deservi limita maximă a cantităţii apelor colectate", a declarat edilul.Astfel,"diametrul canalului care colecteaza apele pluviale de pe dealurile Oradiei pentru a le deversa în Crişul Repede la piciorul podului Dacia",va fi injumatatit,la 1,6 metri. Deci,acele ape involburate, naravase,care au dat atatea batati de cap , edilului sef(ordonator principal de credite pe Oradea),precum si directorului Pasztpr Sandor de la ABA Crisuri,care constituiau"un real pericol de viituri si de inundatii a numeroase obiective economice si proprietati private, terenuri agricole..."sau transformat,asa peste noapte intr-un anemic canal colector ,"regandit" la sectiunea de 1,6 metri, astfel încât să poată deservi limita maximă a cantităţii apelor colectate".Bine ca am fraudat banii europeni,pe un proiect inchipuit si fafa utilitate publica,finantat pe axa 5Pos Mediu.Si cata ravna,cata munca pentru "NO REGRET",in extremis,in cele din urma ,pentru intubarea apelor acestui parau,Paris,care e adevarat,a devenit cu acordul lui Dorel Ilie Bolojan nu numai un canal colector de ape pluviale dar si colector de ape menajere(inclusiv ale Spitalului Clinic de Urgenta Oradea).Beneficiul si utilitatea acestui nou proiect, produs de inegalabilul Dorel Ilie Bolojan, o vom putea constata in timp....precum am avut-o cu multe din proiectele precedente.In ceea ce priveste utilitatea publica a acestui proiect :avem un studiu de impact al rezolvarii fluidizarii traficului in aceasta zona prin necesitatea implementarii acestui proiect ? Sau ne aflam iar in situatia pistelor de biciclete:de nicaieri spre nicaieri....pardon...spre penitenciar, sau poate spre tribunal,sau poate spre parcarea supraetajata...sau bani publici praduiti fara rusine de niste diletanti,care nu au in nimic comun cu binele oradenilor sau a acestui oras.
Postat 08 Martie 2018, 22:43 de platona
???
Analizand desenele se pare ca nu se rezolva prea multe din problemele intersectiei. Chiar pot spune ca mai mult va incurca. Bine cine are trebuinta ca din zona Podgoria sa ajunga rapid la politie sau tribunal e OK dar cu virajele in intersectie cam ... canci. Sa nu ajungem sa o tot regandim si reface ca "marele sens giratoriu" din apropiere.
Postat 08 Martie 2018, 21:49 de scortosul
Sunteti siguri
ca trotuarele vor avea 2,5 m dupa ce se mai face o banda de circulatie pe sens? Poate impreuna! Maine merg cu ruleta la verificat! :)
Postat 08 Martie 2018, 20:23 de Kid
Da
Acolo trebuie pe sub pământ, la suprafață și peste
Postat 08 Martie 2018, 18:48 de Sandu1201
Trafic dinspre str.Libertatii
Bine vad ca iesind din str. Libertatii va fi posibila virarea doar spre podul Dacia?
Postat 08 Martie 2018, 17:23 de ip
Da!
Da! Incep sa mai si gandeasca! Sa vedem cine si ce face! Desenele totdeauna arata bine, lucrarile.....
Postat 08 Martie 2018, 16:53 de scortosul
Este primul proiect remarcabil, enuntat de municipalitate in ultimul deceniu !?!
Cu cele 20.000.000 Euro cheltuiti pe "aleea expres", care a fost inceputa tocmai pentru degrevarea E60 prin oras ... lucrarea asta putea fi gata deja de multa vreme si sa rezolve o problema majora a mobilitatii urbane in Oradea, pe directia Est-Vest !?! Cam mult a durat ajungerea la maturitate ... cam mult a si costat !?!
Postat 08 Martie 2018, 15:22 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON