URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Iulie 2014, 10:13

Motocicliştii orădeni, pe podium la ultimele două etape de la Dunlop Romanian Superbike (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De doi ani, patru piloţi de motociclism orădeni, Ciprian Mitraşcă, Adrian Sabău, Silvio Muzzalupo şi Antal Lorand Tamas, participă în cursele puternicei competiţii Dunlop Romanian Superbike (ROSBK), care îşi desfăşoară însă etapele în afara graniţelor ţării, pentru că în România nu beneficiază de piste adecvate concursului.

În acest an, cei patru orădeni, care reprezintă Prompt Bike Racing Team, echipă pe care doresc s-o transforme în club sportiv, au avut rezultate remarcabile, în special la ultimele două etape, din Ungaria şi Slovacia, unde, la clasa 600 Rookies, au ocupat podiumul în întregime.

Până în prezent, în 2014 au avut loc trei etape: prima la Rijeka, în Croaţia, a doua în Ungaria, pe circuitul de la Panoniaring, în perioada 30 mai - 1 iunie, iar cea mai recentă în Slovacia, lângă Bratislava, în perioada 20-22 iunie.

Ultimele două au fost şi cele mai prolifice pentru concurenţii orădeni. Adrian Sabău, Antal Lorand Tamas şi Silvio Muzzalupo au ocupat podiumul, obţinând, în ordine, locurile 1, 2 şi 3, atât pe circuitul Panoniaring cât şi cel de lângă Bratislava. Astfel, cei trei conduc în fruntea clasamentului clasei 600 Rookies, după trei etape, cu mari şanse de a termina întreaga competiţie din acest an pe podium.

Următoarea etapă a  Dunlop Romanian Superbike va avea loc în Cehia, la Brno, în perioada 9-10 iulie, iar cea de-a V-a etapă, din nou în Ungaria, pe circuitul de la Hungaroring, în perioada 22-24 august.

Cei patru piloţi orădeni preferă să participe în această competiţie, privată, "pentru că aici la o clasă participă 20-25 de concurenţi, faţă de 2, cum se întâmplă la Campionatul Naţional de motociclism viteză", după cum a declarat Adrian Sabău.

În vârstă de 33 de ani, Sabău concurează pe o Honda CBR 600 din 2007, la 38 de ani Ciprian Mitraşcă concurează pe un Kawasaki 2x10 din 2010, Silvio Muzzalupo, de origine italiană, tot pe un Kawasaki, 636 din 2006, iar Antal Lorand Tamas, pe un Kawasaki 600 din 2012.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON