URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Februarie 2011, 12:02

Munca în zadar la turbogiraţie

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Turbogiraţia de la intersecţia străzii Independenţei cu Calea Clujului şi Calea Mareşal Averescu va suporta o nouă "operaţie estetică". Nici proiectanţii nu mai ştiu a câta.

Bihorel a aflat că primarul Ilie Bolojan a obţinut acceptul Poliţiei Rutiere pentru mutarea cu câţiva zeci de metri a trecerii de pietoni ce traversează cele patru benzi de circulaţie în dreptul Colegiului Gojdu şi care încurca mult traficul auto.

Pe viitor, zebra va fi construită în diagonală pe intersecţie, pornind din zona Parcului 1 Decembrie şi va trece doar peste benzile ce duc spre Calea Clujului şi Cantemir, urmând să intre în funcţiune în cursul acestei săptămâni. Asta dacă muncitorii vor fi suficient de rapizi să marcheze dungile înainte ca proiectanţii Primăriei să viseze altele...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
boulean
Flaviu ala e cam boulean, sau e vreun lingau de la ziarul asta. Se circula de 100 de ori mai bine inainte prin interrsectia aia ! Nu erau cozi kilometrice, nu garduri si treceri de pietoni fix in calea masinii, totul era perfect pana cand i s-a sculat lu' Beni Rus de la Selina sa mai ia niste bani de la fraieri. O parte i-a dat spaga imputzitului de Carp, alta lui Bolojan si de restul si-a luat cai la herghelie. Huuoo, la oase ba !
Postat 03 Martie 2011, 00:10 de Gigi de la scularie
pentru Flaviu : ce a facut Bolojan ??
Doamne, sfinte, mai sunt oradeni care traiesc in ...Arad sau in Debrecen sua ce stiu eu pe unde, ca sigur nu in Oradea. Flaviu draga,. ce a facut Bolojan in afara de distrugerea completa a circulatiei cu turbo giratieie - dimineata e blocata totul incepand din centru, de langa pietonul, pe malul crisului din cauza minunatei inventii, dupa masa la fel. Ce sa mai... vai si amar! Ia r inrest..Bolojan a incheiat si festivizat, de fapt, proiectle lui Filip, sincer. Nu am nimic cu el, insa nu e bine sa te crezi mereu cel mai destept, cel mai cinsttit, cel mai curat, cel mai cel...ca ...zau ca pici tare de sus !
Postat 01 Martie 2011, 14:00 de ego
uufffff
1: turbogiratia nu e a lui Bolojan. E a lui Carp 2: indiferent a cui e....e o mare porcarie (treceri de pietoni, semafoare, suprapuneri de benzi). E orice numai turbo nu. 3: Daca era dupa primul proiect, fantana ar fi ajuns la vreo 1 milion de euro. Asa va fi una de 18.000 de euro. No comment 4: Astazi RER aduna zapada de pe marginea drumului in centru. De ce??? NU STIU....Faptul e deja consumat, am topit noi soferii zapada de pe strazi cu propriile masini 5: Nu e firesc sa tot "optimizezi" un proiect....in teren. De-acord...se mai intampla scapari. Dar cand ajungi sa pui semafoare, sa mai pui si treceri de pietoni, sa le mai si muti de colo colo....asta deja e balcanism si se traduce prin comisioane grase platite catorva inteligenti din primarie.
Postat 01 Martie 2011, 00:11 de andrei
nu puneti trecere de pietoni in giratie
Oameni , nici unde am fost nu am vazut trecere de pietoni in sensurile giratorii. Cand am vazut unde este trecerea de pietoni , i-am spus sotiei mele ca este o chestiune de timp pana cand se va produce o nenorocire. Exact unde ar trebui sa schimbi benzile este trecerea de pietoni. Oricat de atent ai fi cand iti este obturata vizibilitatea si avand si 5 km/ora poti sa provoci un accident. in toate sensurile giratorii trecerile de pietoni sunt puse la intrari. Va dau doua exemple , unul imaginar si unul real . Cel imaginar ar fi sa taiem pe diagonala cu o trecere de pietoni sensul siratoriu DACIA cu DECEBAL doar de dragul ca pietonii sa ajunga mai rapid dintr-un loc in altul. Celalalt exemplu este un exemplu real : sensul giratoriu din Bucuresti de la Piata Presei Libere este de doua ori mai mare ca si suprafata si nu are trecere de pietoni pe diagonala. Va rog sa va imaginati urmatorul scenariu : Un neamt loveste mortal un pieton pe trecerea noastra de pietoni amplasata gresit in turbo-giratie . Firma de asigurari din Germania unde neamtul are asigurare se va lupta in instanta pt. a nu plati daune invocand amplasarea gresita a trecerii de pietoni. RASPUNDETI PT CE FACETI ?
Postat 28 Februarie 2011, 19:48 de fuga de raspundere
primar
nimic nu se face in oras dezapezire 0, gropi cat china deja pe matei corvin cum se intra ii dezlipit asfaltu proaspat asfaltat pe stefan cel mare nu stii in care groapa iti pierzi rotile, rer (se) face ca face curatenie, selina asfalteaza numa pe ploaie sau ninsoare
Postat 28 Februarie 2011, 13:17 de mda
Turbo
Sincer ,mie imi place ce a facut Bolojan in Oradea pana acuma...nu l-am votat dar pe viitor ma gandesc sa-i pun un vot....Oradea arata altfel de cand e primar
Postat 28 Februarie 2011, 13:00 de Flaviu
corectare
nu cred ca e o problema daca in timp se mai fac corecturi in functie de ceea ce se intampla in mod real. mie a inceput sa-mi placa turbogiratia si din punct de vedere estetic, si practic. bine, estetic ma refer la ceea ce va urma:fantana si zona verde!
Postat 28 Februarie 2011, 12:32 de dan oradeanul
x
kkm-as pe insprancenatul nostru primar si turbogiratia lui, sigur nu vede de sprancene de aceea asculta numai sfaturiole altora
Postat 28 Februarie 2011, 12:23 de x
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON