URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 August 2016, 12:31

Politicieni "în aer"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Surprinzător, cred unii, previzibil, consideră alţii, liberalii din fruntea Oradiei şi pesediştii bilingvi de la şefia Bihorului nu au avut nevoie de mult timp pentru a intra în coliziune. Casus belli - conectarea la Occident, prin înfiinţarea de curse internaţionale pe aeroportul orădean.

Poziţiile părţilor sunt cunoscute. Primarul Ilie Bolojan vrea să forţeze lucrurile, propunând o contribuţie consistentă a municipalităţii pentru deschiderea noilor curse care să aducă turişti şi investitori, ceea ce, implicit, ar însemna cooptarea Consiliului Local în patronatul noii societăţi comerciale ce ar administra Aeroportul. De cealaltă parte, preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor, vrea să colaboreze cu Debreţinul, ceea ce, în propria traducere, ar însemna să nu ne "batem" cu vecinii maghiari, ci să lansăm curse doar acolo unde aceştia nu au interes.

Dacă Pasztor poate fi criticat, deocamdată, doar pentru nefericita expresie "să nu deranjăm Debreţinul", de care ulterior s-a lepădat (învinuind presa că i-ar fi înflorit vorbele, dar nu şi că i-a distorsionat mesajul), în schimb îngrijorător e zelul cu care primul său vicepreşedinte, Ioan Mang, se străduie să justifice refuzul de a colabora cu municipalitatea orădeană, preferinţa pentru Debreţin şi insistenţa cu care a identificat pericolele numai la Cluj şi Timişoara.

Un specialist consultat de BIHOREANUL spulberă teoriile acestuia cu argumente de bun simţ elementar. Problema este dacă se va ţine cont de ele. Personal, mă îndoiesc.

Puternic motivat, atât să-şi demonstreze supuşenia faţă de preţiosul aliat fără de care astăzi ar fi fost un consilier oarecare, cât şi mai ales de vechea ură faţă de "golanul" primar al Oradiei, Mang nu e omul care să se jeneze a-şi etala plenar ridicolul pentru a împiedica o idee, o propunere de dezvoltare. Dacă anul trecut s-a împotrivit - cu succes! - proiectului "Oradea Mare" şi a promis la schimb o strategie proprie de dezvoltare a Zonei Metropolitane (pe care între timp i-o fi mâncat-o pisica, pentru că n-a mai pus-o pe masă niciodată!), de data asta a scos de la naftalină un proces-verbal (fără valoare juridică) al guvernelor Tăriceanu şi Gyurcsanyi privind crearea unor poli de dezvoltare transfrontalieră, inclusiv Oradea-Debreţin, ce ar viza şi o cale ferată rapidă între cele două oraşe, care ar ajuta bihorenii să ajungă la aeroportul din Debreţin şi pe vecinii maghiari la cel din Oradea. Unde, însă, n-ar avea pentru ce veni...

Ca norocul, fosta conducere a CJ, cu toate păcatele şi inerţia ei, a bătut palma cu o companie pentru cinci destinaţii externe, iar aceasta încă nu s-a răzgândit, chiar dacă secretul negocierilor a fost violat. Marele ghinion nu e acela că Ryanair poate renunţa oricând, ci altul: bihorenii vor învăţa că interesele le pot fi tranzacţionate de politicieni nu doar dacă aceştia fac ceva anume, ci şi, mult mai simplu, dacă nu fac nimic. Inacţiunea e cel mai uşor lucru de "făcut", iar în asta politicienii noştri sunt experţi de neîntrecut. Cu ce preţ, vor afla nu doar generaţiile de acum, ci şi cele viitoare.

Citiţi pe această temă şi articolul Sabotaj "la înălţime": Aeroportul Oradea, câmp de bătălie între Primărie şi Consiliul Judeţean

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
sabotori Mang si Pasztor
Aceste doua persoane Mang si Pasztor nu urmaresc dezvoltarea orasului si a judetului ci interesele lor personale.Rusine PSD cu persoana care o are la Consiliul judetean.Despre Pasztor ce sa mai vorbim?tradare pe fata nu stiu ce cauta acolo dar se stie cum a ajuns acolo cu tradatorii din PSD.
Postat 11 August 2016, 12:44 de veveion
Dezamagitor
Incerc sa-l inteleg pe dl Pasztor in declaratiile sale, prin prisma faptului ca este de nationalitate maghiara. Pe de alta parte, el a fost ales si a acceptat sa conduca destinele acestui judet timp de 4 ani. Normal ar fi sa fie eficient, pentru a avea un viitor in politica. Ramane de vazut asta. Insa Mang, prin atitudinea care o adopta si indarjirea de care da dovada in a sustine ineptii, se comporta ca un cocalar care vrea sa-si arate muschii.
Postat 10 August 2016, 14:19 de Dorian
camarila psd..tade malc!
...tds si alti stagiari pe la ciuma rosie psd, tac malc. Aici e fata hidoasa a plagiatorului platitor si a celor ce-si bat joc de acest judet. Asa ca in Oradea psd e inexistent - propun mutarea sediului psd in Teleorman, la condamnatul conducator. Mai vedeti voi la alegeri - vanzatori de tara si traseiti ce sunteti!!!
Postat 10 August 2016, 14:11 de TC
Mang joaca ciardas !
De cand a ales spre protectia propriei cariere politice sa devenim singurul judet cu presedinte al CJ maghiar alaturi de Harghita si Covasna .Mang ,,joaca ciardas ".Adica ignora interesele judetului in continuare , pentru a fi pe placul lui Pasztor .Sa vedem bihorenii in continuare la drumuri catre aeroporturile din Cluj ,Timisoara si Debrecen ,numai pentru faptul ca D-l Pasztor ,,nu vrea sa deranjeze ''! iar Mang se vrea vicepresedinte de CJ-Bihor ca altfel Dragnea ,,da cu el de pamant de nu se mai vede ''!?Asta e miza !
Postat 10 August 2016, 13:50 de PETREI
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON