URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Aprilie 2017, 12:21

DJ Weinberger

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu, A.G. Weinberger nu este DJ! Ar fi o înnobilare nemeritată pentru tagma DJ-lor, dar şi o pierdere prea mare, ireparabilă chiar, pentru scena muzicală, culturală şi de blues din România. Am pus acest titlu din cauză că, neobişnuit să-l văd singur pe scenă, înconjurat de scule digitale de tot soiul, mi s-a părut că arată ca un DJ.

Însă asemănările se opresc aici. OK, recunosc, am făcut-o şi pentru a mă juca minimal cu numele lui (i-am mai spus "A.G. Bluesberger" într-o cronică de acum câţiva ani), dar şi pentru a vă atrage atenţia asupra unui spectacol cu totul aparte.

A.G. Weinberger a făcut "Gringotronic" de unul singur. A adunat cântece din vremuri diferite, le-a împănat cu poveşti calde, le-a muzicalizat după pofta inimii cu ajutorul discret al tehnicii digitale (o pedală cu loop, un sampler, un mixer digital, un tam-tam electronic), al celei clasice (chitară rece, slide guitar, muzicuţă), dar şi prin extraordinar de versatila sa voce. A.G. s-a sofisticat prin simplificare, un efect pe care doar cei mari ştiu să-l atingă. De aici începe arta spectacolului!

"Gringotronic" este cel mai Weinberger concert din câte am văzut până acum, dar, paradoxal, şi cel mai puţin Weinberger dintre ele. Adică, deşi e plin de personalitatea artistului-povestitor sosit din viitor, nu are niciun cântec de-al său în setlist. A.G. a închinat conceptul spectacolului oamenilor, întâmplărilor şi lumilor care l-au marcat, dar şi publicului. Pentru el însuşi şi-a rezervat doar rolul de catalizator şi de mediator. S-a aşezat într-o parte a scenei, cedând centrul, într-un mod plin de respect şi recunoştinţă, celor care l-au format: B.B. King, Coltrane, Hendrix, Einstein...

Textele cântecelor nu mai sunt pe hârtii îngălbenite, ci pe tabletă. La tobe nu se mai află un tip înalt, cu bărbuţă, ci un laptop Apple fără pic de emoţie. Cele câteva măsuri ale chitarei, înregistrate chiar în timpul spectacolului şi redate în buclă de un aparat electronic, devin chitara a doua, în timp ce muzicianul face solo. Un singur om pe scenă şi mai multă tehnică digitală, fără ca aceasta să afecteze emisia de sensibilitate şi feeling.

Un spectacol foarte consistent şi bine construit ca "Gringotronic" poate fi prezentat oriunde în lume. Doar limba de prezentare trebuie schimbată. Bucăţile din care este construit au audienţă şi valabilitate universală, iar talentul de povestitor al lui A.G. nu s-ar perima în nicio altă limbă. Cei 250 de spectatori din Oradea, din sala Filarmonicii, i-au înţeles şi împărtăşit vibraţiile. Alte câteva sute de mii habar nu au că A.G. există. Iar în mod atât logic, cât şi paradoxal, asta îi creşte valoarea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON