URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Noiembrie 2011, 11:07

Aeroportul Radu Ţîrle şi Ana lui Manole

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Săptămâna trecută a avut loc cea mai aşezată dezbatere despre Aeroport, la care au participat reprezentanţii celor mai importante companii din Bihor şi câţiva politicieni (au lipsit PDL-iştii): preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Ţîrle, vicele Alexandru Kiss, primarul Ilie Bolojan, trei deputaţi, plus vreo zece consilieri judeţeni şi municipali.
Nu ţin minte ca despre acest subiect să se mai fi discutat vreodată timp de trei ore nici măcar la CJ, forul în subordinea căruia se află Aeroportul. M-a mirat de unde, brusc, atâta interes. Pe de o parte, faptul că proiectul de modernizare depus la Ministerul Transporturilor (şi blocat tot acolo doi ani) va fi finanţat cu fonduri europene e deja un secret al lui Polichinelle, cunoscut de toată lumea. Pe de altă parte, nu am înţeles de ce, în aceste condiţii, abia acum s-a trezit toată lumea că Aeroportul e la fel de necesar Bihorului precum sângele din vene.

Abia apoi m-am dumirit: tocmai fiindcă ştiindu-se că proiectul va fi aprobat, măreaţa realizare trebuie revendicată de toţi. Pentru că, dacă înfrângerea e mereu orfană, victoria totdeauna are mulţi părinţi, cu atât mai mulţi cu cât urmează un an electoral. Aşa că acum se pregătesc de laude până şi cei care în 2008 vorbeau despre mutarea Aeroportului la naiba-n patru, pe la Diosig sau Valea lui Mihai, cică pentru a atrage clienţi şi de la Debreţin, Sălaj şi Satu Mare, chit că în nordul judeţului solul e nisipos, infrastructură nu există ioc, iar vântul şi ceaţa ar ţine închis aeroportul jumătate din an. Totul doar pentru ca cele 140 de hectare dintre Oradea şi Nojorid să fie "disponibilizate" şi scoase la mezat pentru un nou, aţi ghicit, "ansamblu rezidenţial". (De altfel, liderul UDMR spunea pe şleau că iniţiativa i-a aparţinut, iar aliaţilor PDL-işti, de atunci, ca şi de acum, le-a plăcut aşa tare încât ulterior au spus public că ideea a fost a lor!).

Adevărul e, deci, că dezbaterea încropită taman în ajunul modernizării a fost mai degrabă un congres al muştelor la arat pentru că, din toţi participanţii, extrem de puţini au crezut în reuşita proiectului. Iar dintre aceştia cel mai mult s-a detaşat, place sau nu, şeful CJ, Radu Ţîrle, cel care şi-a vândut şi sufletul (politic vorbind), acceptând să reintre în PDL doar cu această garanţie, după ce tot el, cu trei ani în urmă, îi acuza pe pedelişti că nu văd în Aeroport decât un tun imobiliar. Asta-i ironia: cel care a crezut fanatic în proiect va eşua politic după ce, cum-necum, l-a impus, în vreme ce sabotorii se vor împăuna cu o reuşită pe care nu şi-au dorit-o.

Măcar pentru atât, că şi-a îngropat imaginea în pista Aeroportului aşa cum a zidit-o şi Manole pe Ana în zidul bisericii, eu voi spune, mai în glumă, mai în serios, "Aeroportul Radu Ţîrle". Chiar dacă omul ăsta o să "zboare" din politică pentru altele (să zicem Muzeu), Aeroportul rămâne.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Trist, dar adevarat!
Aeroportul este indispensabil pentru viitorul Oradiei. Necazul nostru este acela ca, incepem multe lucruri, dar nu terminam nici unul, iar la nivelul de indatorare al Municipiului Oradea promisiunile nu pot avea solutionare.
Postat 25 Noiembrie 2011, 16:11 de safe
Intrebare ptr. A BARDA!
Afirmatia ta " Banca Europeană de Investiţii a agreat ideea atât în discuţiile de la Bruxelles şi Strassbourg cât şi în cea de la sediul Comisiei Europene de la Bucureşti (2007). " pe ce bazeaza? Pai n-a existat nici cea mai vaga intentie din partea Romaniei pentru aceasta idee, PROIECT ce poate fi agreat, nu a existat nici o documentatie oficiala in afara de ideea mutarii "emanata" de la .....aripa tanara din PDL ..he he (ma umfla rasul, cand imi aduc aminte...) Atunci CE AU AGREAT???? Iar daca " cei doi 'piţigoi' de la PNL (Bolojan şi Ţîrle) " nu s-ar fi bagat, poate poate Oradea era fara aeroport la ora actuala... deci intoxicare, intoxicare.....intoxicare draga A BARDA.
Postat 22 Noiembrie 2011, 19:40 de Bishop
FOARTE BINE
Mai draga A BARDA! Tu chiar crez, ca cei din Debrecen ops, inchideu aeroportul lor? La pista militara de 2500m au ridicat o aerogara cu doua etaje si au un aeroport international functional, al doilea ca marime dupa Ferihegy. Dl Bolojan la intalnire a si afirmat, ca primarul din Debrecen nu doreste, nu a dorit niciodata, desfiintarea si mutarea aeroportului de acolo. Atunci, despre ce vorbim? Iar ai nostrii dragi politicieni , cu "ideea", au vrut inchiderea prima data a actualului aeroport si construirea noului aeroport undeva, candva, cumva.....niciodata. Felicitari Dlui Tarle pentru perseverenta in actiune!
Postat 22 Noiembrie 2011, 19:22 de Bishop
mda
Aeroportul Arad te asigur eu ca nu are curse internationale, nici macar curse de pasageri, singura cursa e doar una de marfuri pe zi. Sau curse ocazionale, dar in rest ai dreptate (Sibiu, Targu Mures) desi sunt si aproape unul de altul, si cel din T. Mures aproape de cel din Cluj, toate merg bine... eu zic ca Oradea are potential, mai ales ca are o populatie aproape dubla de aceste orase.
Postat 22 Noiembrie 2011, 19:14 de mmm
TRIST, DAR ADEVARAT
OAMENI BUNI, ADEVARUL GOL GOLUT ESTE CA LA ORADEA DE 20 DE ANI, NU S-A FACUT NIMIC, PANA CE A VENIT ACTULUL PRIMAR, FILIP A FOST INTERESAT SA FURE, SA IA COMISIOANE...ETC. PROBLEMA AEROPORTULUI, CRED CA SI SEFII DE ACOLO AU O OARECARE VINA, SA AI NUMAI CURSE ORADEA-BUCURESTI? IN TIMP CE ORASE MAI MICI AU CURSE LA GREU INTERNATIONALE VEZI ARAD SI TARGU MURES, ASTEA DOUA LE AM VAZUT...DIN CARE TRAIESC SUTE DE OAMENI....PERSONAL, TAXIMETRISTI SI NSPE ZECI DE FIRME....MICI SAU MARI. LA ORADEA POLITICIENII SUNT PREA RAI, VEZI SI AUTOSTRADA TRANSILVANIA...SI ALTELE ORADEA-DEVA, ETC RUSINE DOMNILOR POLITICIENI SI DIRIGUITORI AI AEROPORTULUI ORADEA!?
Postat 22 Noiembrie 2011, 18:49 de ADEVARUL GOL GOLUT
asei dara.
Faceti ce faceti si tot cu Tirle aveti treaba, jocul meschin de al termina politic nu va fi pe placul bihorenilor care de bine de rau stiu ca Tirle a trecut m-ai des pe la biserica decit altii, chiar daca aia pocaiasca,, si daca se face Aeroportul cred ca face unul din cele m-ai inportante investitii pentru jud BIHOR. BRAVOO TIRLEE. CIINII LATRA URSUL PLEACA.
Postat 22 Noiembrie 2011, 15:09 de ioiii domnii.
Stiati ca....
Sper ca PASC o sa si zboare ar fi cazul ca prea s-a imbuibat! Hai DNA-ul la aeriport si pe la... Filip P. nu ar strica!!!
Postat 22 Noiembrie 2011, 13:02 de iosca din mizil
!?!
Ideea unui aeroport international intre Oradea si Debrecen nu a avut-o nici Kiss nici Filip. Cu asta a venit primarul din Debrecen, in 2006. Tot ungurii au propus ca sa fie doua aerogari, una de pasageri la Debrecen si una de marfuri la Oradea. Kiss ar fi fost de acord, dar Filip a spus ca vrea invers, adica pasageri la Oradea si marfa sa fie la Debrecen. De aceea nu s-a incheiat intelegerea de peste granite.
Postat 22 Noiembrie 2011, 12:24 de TreeHu
Erori peste erori ...
Iar ai probleme de memorie Criş. Selectezi doar ce vrei să-ţi aduci aminte, trunchiezi adevărul şi încerci să manipulezi. Acum trei ani şi jumătate, PDL şi UDMR susţinea nevoia de găsire a unui amplasament pentru un nou aeroport care să deservească în principal judeţele Bihor (RO) şi Hajdu-Bihar (HU), precum şi ariile regionale încecinate, astfel încât să acopere o potenţială piaţă de cca. 1.500.000 de clienţi. Se avea în vedere atât sistemul pentru pasageri cât şi cel cargo. Banca Europeană de Investiţii a agreat ideea atât în discuţiile de la Bruxelles şi Strassbourg cât şi în cea de la sediul Comisiei Europene de la Bucureşti (2007). Urma să se realizeze un studiu de prefezabilitate de către autorităţile din Oradea şi Debrecen. În campania electorală din 2008, cei doi 'piţigoi' de la PNL (Bolojan şi Ţîrle) s-au dat de ceasul morţii că aeroportul trebuie să rămână în aria Oradiei şi că trebuie doar reabilitat. Aşa s-a ajuns ca actuala aerogară să stea la pixul lui Boc. Dacă ar fi avut minte, cei doi PNLişti tăceau, preluau din mers discuţiile cu CE şi cu BEI, iar în 2012 am fi avut un nou aerorport, după care se putea închide cel actual şi utiliza în alt regim comercial.
Postat 22 Noiembrie 2011, 12:13 de A. Barda
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON