URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
31 Mai 2017, 18:05

Un avion din Ungaria a căzut "în cap" pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei?

Un avion din Ungaria a căzut 'în cap' pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei? foto: CIAS
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a dat publicităţii, miercuri, rezultatele investigaţiei unui eveniment aviatic mai puţin obişnuit, petrecut în Bihor şi având ca subiect un avion Cessna 150M, de mici dimensiuni, înmatriculat în Ungaria.

Zbor de agrement

Pe data de 4 septembrie 2016, în jurul orei 19:20, aeronava, cu indicativul HA-SKF, a decolat de pe terenul de zbor al centrului de agrement Kingsland Ineu din judeţul Bihor, având la bord două persoane (pilotul şi un pasager), pentru efectuarea unui zbor particular în zona Oradea la altitudinea de 600 metri.

locul prăbușirii avionului Cessna 150MPotrivit raportului, după 30 de minute de zbor, ajuns deasupra localităţii Cheriu (foto), pilotul de 31 de ani a auzit zgomote anormale produse de motor şi a constatat scăderea turaţiei acestuia. A verificat ceilalţi parametri ai motorului, fără a observa anomalii.

"Pentru că motorul nu mai furniza putere, pilotul a început o coborâre lentă în căutarea unui teren pentru o aterizare rapidă întrucât, în condiţiile date, zborul către terenul de zbor Ineu sau Aeroportul Internaţional Oradea nu mai era posibil, arată documentul.

Aterizare de urgenţă

Mai mult, în scurt timp a apărut fum în cabină, moment în care pilotul a decis să efectueze aterizarea de urgenţă. Luând în considerare configuraţia terenului, precum şi obstacolele prezente în zonă, acesta a ales pentru aterizare un teren agricol aflat în partea de est a localităţii Cheriu.

Aterizarea nu a fost, însă, foarte reuşită. "Aeronava a luat contact lin cu solul pe roţile principale ale triciclului de aterizare, dar odată cu reducerea vitezei şi coborârea roţii de bot, în momentul contactului cu solul, aceasta s-a afundat în pământ, iar aeronava a capotat". Practic, avionul s-a înfipt în sol, întorcându-se cu roţile în sus.

Din fericire, niciunul din cei doi ocupanţi ai aeronavei nu a păţit nimic. "Pilotul a decuplat toate contactele şi împreună cu pasagerul au părăsit de urgenţă aeronava. În urma evenimentului, pilotul şi pasagerul nu au suferit vătămări corporale", arată CIAS.

Şi ungurii au Doreii lor...

Potrivit investigaţiei specialiştilor români, care a avut la bază şi expertizarea motorului, cauza producerii accidentului este de ordin tehnic, constând în fisurarea cilindrului nr. 4, iar cauza favorizantă este nerespectarea cerinţelor programului de întreţinere al motorului aeronavei.

În ce-l priveşte pe pilotul aeronavei, acesta deţinea licenţă SEP (land) şi certificat medical, ambele valide, avea un total de 125 de ore de zbor, din care 6 ore pe Cessna 150M, iar în cazul situaţiei apărute a acţionat conform procedurilor de urgenţă precăzute în manualul de operare al avionului.

În schimb, expertizarea motorului şi verificarea documentelor legate de reviziile tehnice, au arătat că aparatul nu a fost întreţinut corespunzător, astfel că cilindrul nr. 4 a fost găsit fisurat aproximativ 90% din circumferinţă, pe fisura lui fiind vizibile urme de oxidare/rugină, iar segmenţii pistonului nr. 4 au fost găsiţi rupţi.

Drept urmare, CIAS a şi recomandat Autorităţii Aeronautice din Ungaria efectuarea unui audit suplimentar organizaţiei care a efectuat inspecţiile, pentru a verifica modul în care aceasta le realizează.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON