URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Martie 2014, 14:30

Transportatori publici din 24 de ţări s-au întâlnit la Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cea de-a 58-a întâlnire a Comitetului Light Rail (transport cu tramvaie) al Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici s-a desfăşurat în perioada 26-28 martie la Oradea. Sponsorizată de societăţile Alstom, Astra, Pesa şi Siemens, întâlnirea a fost găzduită de operatorul local OTL.

Comitetul a reunit 80 de directori şi reprezentanţi ai companiilor de transport din 24 de ţări, printre acestea numărându-se SUA, Portugalia, Belgia, Suedia, Israel şi China.

"Oradea este un oraş important din punct de vedere al transportului cu tramvaie. Când am plănuit să venim în una dintre ţările din Europa de Est, Oradea a fost o prioritate. În Oradea, într-un mediu dificil, cu resurse puţine, se face o treabă bună din punct de vedere al transportului cu tramvaie", a declarat Joao Rebelo, de la Metro Porto SA din Portugalia, preşedintele Light Rail Committee.

În cadrul întâlnirii s-au discutat problemele şi provocările transportului pe căi de rulare la nivel mondial, iar joi, în ultima zi a reuniunii, participanţii au vizitat Centrul de Mecatronică al OTL şi s-au plimbat cu tramvaiul. "Ceea ce OTL a reuşit să facă în ultimul an este un exemplu bun pentru toate oraşele din Europa Centrală", a declarat şi Laurent Dauby, directorul diviziei de tramvaie a UITP Belgia.

La finalul întâlnirii Comitetului Light Rail, participanţii au fost invitaţi să inspecteze două modele de tramvaie fabricate în România, un Astra Imperio şi un model Pesa.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Hmmm
Poate care circula in Romania, nu fabricate in Romania. PESA este fabricat in Polonia, la Bydgoszcz...
Postat 29 Martie 2014, 14:58 de claudiu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON