URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Iunie 2015, 19:18

Trameco a montat primele trei grinzi de la podul peste strada Louis Pasteur. Două s-au pierdut pe drum (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trei au fost montate, două s-au pierdut pe drum! Firma Trameco a montat marţi pe piloni primele trei grinzi de la supratraversarea străzii Louis Pasteur. Structurile de beton lungi de 32,8 metri şi grele de 35 de tone au fost aduse la Oradea în cursul nopţii cu două transportatoare cu gabarit depăşit şi au traversat oraşul începând cu ora 3 dimineaţa.

Constructorul aştepta cinci grinzi, dar două s-au pierdut pe drum. "Unul din cele trei transporturi speciale a fost implicat într-un incident rutier pe raza localităţii Lipova. Şoferul nu a negociat bine virajul într-o curbă şi cele două grinzi de pe platformă s-au răsturnat", a povestit viceprimarul Mircea Mălan.

Edilul a spus că în mod probabil cele două grinzi vor fi înlocuite. Piesele sunt aşteptate la Oradea cu ocazia următorului transport special care va avea loc joi.

"În total peste cele două pasaje supraterane pe care drumul expres va traversa străzile Louis Pasteur şi Gheorghe Doja vor fi montate 45 de grinzi cu dimensiuni de 21, respectiv 32,8 metri", a mai spus Mălan.

Cu o lungime de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Mareşal Constantin Prezan şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
cu grinda-n sac
nici o ştire în presa arădeană legată de vreun camionagiu vitezoman , neexperimentat care a reuşit performanţa de a implica un transport special cu o încărcătură de 70 de tone într-un " incident rutier" , povestiţi-ne ...
Postat 04 Iulie 2015, 18:11 de saint_paulia
@clona bolojianisto-comunista
Rasturnatul unor grinzi de zeci de tone,ramane antologic,chiar daca se ignora gravitatea faptului. Totul se negociaza in relatia cu primarul ,chiar si "virajul dintr-o curba"!!!???,poate pica ceva,de data asta ...doua grinzi.Toate nemultumirile mele, postate, nu sunt luate din vreun context ci din realitatea "lucrului bine facut" de primarul Bolojan&Co pentru "binele"oradenilor."Minciuni amestecate cu adevar",mai comunistule,aceste "minciuni"le-am pus pe hartie si le-am adresat unor institutii si autoritati a caror menire este de a veghea la respespectarea Legilor,si anume:Cabinetul Primului Ministru,Presedintelui Klaus Iohanis,Ministerul Fondurilor Europene,Curtea de Conturi Europeana de la Luxembourg,Comisia Europeana de la Bruxells,OLAF,Garda de Mediu,Inspectia Teritoriala in Constructii...Proiect cu finantare europeana frauduloasa pe Axa5POS Mediu,Amenajare valea Pasteur, initiat de Bolojan in cardasie cu Pasztor Szandor de la ABA Crisuri,a demarat pe ascuns,cu complicitatea presei locale,(altfel atat de "avida de stiri senzationale", gen s-a lansat pe apele Crisului Repede barcute cu flori, barcute din peturi,hidrobiciclete),proiect demarat fara acordul Ministerului Fondurilor Europene.A inceput" de ieri sa cada " cate un primar...de la Pitesti,de la Brasov ,incet ,incet ajungem si la Oradea.Auzi intrebare :ce treaba are primarul cu transportul ?Dar ce treaba are primarul cu taiatul stejarilor din Piata Unirii ?Ce treaba are primarul cu breteaua(ilegala) de acces spre Drum Rapid din str. Graurilor ? Ce treaba are primarul cu exproprierile, abuzive,fara o justa despagubire ?Ce treaba are primarul......nici una,spuneti voi.Dar daca nu sunt finalizate la timp,cine plateste ? O sa vedem ce va spune Parchetul,Curtea de Conturi,si DNA-ul .Oare tot la fel vor fi ignorate de Bolojan,pentru ca au conducatori pusi politic ?.Tovarase comunist,multumit? Hai,ajunge ca iar va dau idei si o schimbati ca Pasztor de la ABA pe "NO regrets ".Pazea, vin controale....
Postat 03 Iulie 2015, 00:55 de platona
@platona
Tu nu cred ca esti cu toate tiglele pe casa! Amesteci lucrurile, "rupi" orice logica, doar poate mai iti iese de-o postare contra lui Bolojan. Ce treaba are PMO sau primarul cu transportul grinzilor? Toate postarile tale sunt pline de insinuari, minciuni amestecate cu jumatati de adevar, cu lucruri scoase din context. Daca nu as sti cat te "duce" capul, as crede ca esti platit sa scrii contra lui Bolojan, dar cred ca nici macar PSD-ul n-ar face greseala sa te angajeze la o asemenea sarcina.
Postat 02 Iulie 2015, 11:25 de User anonimizat
Au cazut doua grinzi,parca au cazut doi pepeni......si ce daca,i-am ciuruit !....
" ...într-o curbă cele două grinzi de pe platformă s-au răsturnat", a povestit viceprimarul Mircea Mălan.O nimica toata,parca s-ar fi rasturnat doi pepeni,doar cateva zeci de tone...... Daca s-ar fi rasturnat peste cineva,daca s-ar fi rasturnat peste o casa,sau peste mai multe case ? Nesemnificativ. Dar bulibasa Bolojan ne asigura ca nu este nici o problema, grinzile vor fi inlocuite.Uf,am rasuflat usurat.Primarul ne asigura, inca odata de "practica lucrului bine facut", pe rapid, ...de indata, .....fuserit,....pe ascuns(vezi lucrarile incepute la Amenajare valea Pasteur).Utilitatea acestor" lucruri bine facute "? Bunastarea cetateanului si progresul urbei ? Da.Zeci de imobile distruse, de impactul asupra solului din imediata vecinatate a lucrarilor, zeci de exproprieri fara o justa despagubire, zeci de procese intentate de cetatenii afectati....toate acestea pentru un drum rapid de 3,5 km( de la podul Macio la podul Theodor Nes).Ma "bucur" ca sunt contemporan cu acest "geniu"al Bihorului,atata intelepciune....drum rapid de 3,5km. Daca gasea-ti niste oameni sub acele grinzi ? Cine este responsabil de acest accident?"Soferul nu a negociat bine curba "...sau iar ati negociat ceva,iar ati economisit pe undeva(transport greu, agabaritic,confera niste conditii stricte,speciale), pentru interesul vostru de grup, bineanteles.Daca si subtraversarea Loius Pasteur va arata ca cele pe sub tribuna FC Bihor,am pus-o cu dezvoltarea urbei, facuta de niste taranoi veniti de la coada vacii .
Postat 02 Iulie 2015, 00:24 de platona
CFR
Nu era mai simplu cu trenul?
Postat 30 Iunie 2015, 22:06 de EmzePerix
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON