URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Mai 2015, 18:33

Tehnologii inedite: "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO)

Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
Tehnologii inedite: 'Acvariul' de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie (FOTO / VIDEO) "Acvariul" de beton în care va fi construită parcarea subterană va fi terminat în iunie
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Situată mult sub nivelul Crişului Repede, parcarea subterană din strada Independenţei va fi construită într-un acvariu impermeabil de beton.

În prezent, angajaţii Terratest Geotehnic sapă la o adâncime de circa 15 metri pentru realizarea pereţilor mulaţi care vor delimita construcţia etanşă. Ulterior, după finalizarea pereţilor, pământul din cuva de beton va fi evacuat până la nivelul impermeabil al stratului de lut, urmând să fie turnată şi placa fundaţiei.

"Din cauză că se sapă la adâncimi atât de mari, amplasamentul parcării a fost mutat către statuia Mihai Eminescu cu 2 metri în plus faţă de proiectul iniţial, pentru a nu afecta clădirea sinagogii din strada Independenţei", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă organizată pe şantier.

Procesul tehnologic de realizare a cuvei de beton în care va fi construită parcarea subterană este unul complex. "Întâi se realizează grinda de ghidaj pentru săpătură, aceasta având marginile betonate, apoi se începe săpătura. Odată cu înaintarea excavaţiei în şanţ se introduce lichid betonitic, un liant de argilă foarte fină amestecată cu apă, conţinut care are o densitate mai mare decât a apei şi creează o presiune hidrostatică asupra pereţilor pentru a împiedica surpările, apariţia cavernelor şi infiltrarea în săpătură a apei freatice", a declarat inginerul Iulian Corboveanu, reprezentantul Terratest Geotehnic.

Ulterior, în săpătura umplută cu betonită se introduce scheletul metalic al viitorului zid şi, cu ajutorul unui tub introdus până în fundul forajului, se toarnă beton. Având densitatea mai mare, acesta evacuează din şanţ betonita care este recuperată într-un bazin special. Operaţiunea are loc pe tronsoane. Întărirea peretelui de beton durează circa 6 ore, după care operaţiunea este reluată pe amplasamentul învecinat.

Suprafaţa totală a pereţilor mulaţi este de 4.500 metri. Dat fiind ritmul actual al lucrărilor, cuva de beton va putea fi terminată undeva la mijlocul lunii iunie, după care angajaţii societăţii Construcţii Bihor vor evacua pământul din interior pentru a trece la construcţia efectivă a parcării.

Lucrările de construcţie a parcării subterane din piaţa Independenţei au fost atribuite în luna februarie asocierii firmelor Construcţii Bihor şi Terratest Geotehnic pentru suma de 24,1 milioane lei fără TVA. Parkingul subteran va avea trei nivele şi 457 de loturi. O parte din numărul de locuri de parcare vor reveni firmei RCS&RDS care a pus la dispoziţia constructorilor o parte din teren şi suportă 30% din valoarea lucrărilor. Conform contractului de execuţie, parcarea va trebui finalizată până în luna august a anului viitor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Era o ghicitoare..
Ce fac orădenii cu saliva?.. dacă nu o scuipă și nici nu o înghit. O păstrează pentru reântâlnirea cu Petru Filip... Ilie Bolojan este primarul pe care orădenii nu-l merită. În mocirla politică și în hoția generală, în care fiecare își urmărește propriul interes, apare un om cu viziune și caracter, care pune pe primul plan al existenței sale viitorul și bunăstarea semenilor. Cât de nenorociți trebuie să fim ca să nu sprijinim un astfel de om, cât de manipulați să fim ca să nu vedem schimbările in bine...
Postat 14 Mai 2015, 23:42 de info41life
.
saracul de windos, ii din ce in ce mai frustrat. Ma windos, vrei si tu o bucatica?
Postat 14 Mai 2015, 11:45 de David
Nici cum nu e bine, asai WinDos
Nici cum nu e bine, asa-i WinDos?
Postat 13 Mai 2015, 19:29 de OradeaCivitas
Bolojan centreaza si Ghilea marcheaza !!!
Asa ca, mare parte din bani ramane in familie !!!
Postat 13 Mai 2015, 18:39 de WinDos
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON