URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Decembrie 2016, 12:45

Şoseaua de centură a oraşului Aleşd va fi realizată direct de Compania de Drumuri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunţat, duminică, în timpul unei vizite în Bihor, că are "o veste bună" pentru locuitorii din Aleşd, şi anume că proiectul construirii unei şosele de centură în Aleşd va fi realizat direct de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după ce asocierea care a câştigat licitaţia şi care ar fi avut unele probleme financiare s-a retras.

"Am avut unele nelămuriri în legătură cu asocierea care a câştigat licitaţia, reprezentantă de firma Magenta. Le-am cerut acestora să vină să ne lămurească, pentru a putea ulterior semna contractul. Ei bine, dânşii n-au mai venit. N-am mai auzit nimic din partea lor", a afirmat Sorin Buşe, duminică, la finalul unei vizite de lucru pe şantierul DN76.

Ministrul nu a dorit să dea detalii despre ce fel de probleme a avut asocierea care a câştigat licitaţia, însă, după cum BIHOREANUL a mai scris, se pare că una dintre firmele asociate ar fi avut mai multe penalităţi în urma unui alt contract.

"Am hotărât că CNADNR (n.r. - actualul CNAIR) va prelua direct contractul. E un lucru mare că îşi asumă acest contract în contextul în care Compania nu a mai realizat direct o lucrare atât de complexă. Vom apela, evident, şi la consultanţi pentru ca lucrările să se desfăşoare fără probleme", a declarat Buşe.

Varianta ocolitoare a Aleşdului se va întinde pe 9,1 kilometri şi include construirea unui viaduct pe 1,6 kilometri şi a două poduri mari. Valoarea proiectului este de 133 milioane lei. Lucrările ar putea începe în primăvară.

În luna octombrie, ministrul Sorin Buşe anunţa realizarea a trei proiecte mari de infrastructură în Bihor: centura metropolitană a Oradiei, o şosea ocolitoare între Beiuş şi Ştei, precum şi o variantă ocolitoare a oraşului Aleşd.

Citeşte şi: Contractul pentru şoseaua de centură a Aleşdului, amânat de problemele firmelor care au câştigat licitaţia CNADNR

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Intrebare nevinovata :
cat a fost garantia de participare la licitatie ? Daca s-a retinut aceasta garantie in urma retragerii ???
Postat 05 Decembrie 2016, 14:35 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON