URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Mai 2016, 14:01

Şeful CNADNR ameninţă firmele care trebuiau să modernizeze DN 76 Oradea – Deva cu rezilierea contractelor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ritmul de melc şi condiţiile proaste în care se circulă pe cei 184 kilometri ai DN 76 sunt egalate doar de cele în care se lucrează pentru modernizarea acestuia, motiv pentru care directorul general al  Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, a făcut public că dacă antreprenorii nu vor intra în normalitate le va rezilia contractele.

"Solicit antreprenorilor şi tuturor factorilor implicaţi să depăşească animozităţile existente şi să conclucreze pentru finalizarea proiectului. N-aş vrea să ajungem la măsuri extreme precum rezilierea contractelor, relicitarea lor şi din nou amânarea finalizării, dar dacă va fi cazul, fără ezitare, o vom face", a arătat şeful CNADNR într-un comunicat dat publicităţii la finalul săptămânii trecute, în care prezintă, concret, şi stadiul lucrărilor pentru fiecare din cele şase tronsoane.

Întârzieri peste întârzieri

Conform prezentării, în ce priveşte lotul 4, între localităţile Vârfuri şi Ştei, firma orădeană Construct Mod trebuia să încheie lucrările între kilometrul 69+350 şi 102+660 ai DN 76 încă de la 1 iunie 2015, iar "inginerul (n.r. - dirigintele de şantier) a transmis determinarea pentru extensia de timp interimară până la data de 13.05.2016", această cerere fiind aprobată. Dat fiind faptul că şi data de 13 mai 2016 a trecut, comunicatul nu explică, totuşi, dacă acesta era noul termen pentru finalizarea lucrărilor pe acest tronson, şi nici în ce stadiu fizic sunt acestea.

Pe lotul 5, între Ştei şi Beiuş (km 102+660 – km 133+660), lucrările au ajuns la 51,19%, dar executantul lor – asocierea firmelor AZVI şi AZCALE – se confruntă cu un "blocaj financiar din cauza emiterii cu întârziere a Certificatelor Interimare de Plată de către Inginerul Fidic de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj".

Din cauza "lipsei de mobilizare în şantier şi a întârzierilor întregistrate faţă de programul de execuţie", CNADNR a transmis asocierii o notificare în vederea "îmbunătăţirii activităţii pe aceste şantiere".

Cu privire la lotul 6, între Beiuş şi Oradea (km 133+660 şi 184+390), şeful CNADNR arată că în 2012 a fost angajată pentru modernizarea şoselei o asociere condusă de CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, care însă n-a putut susţine financiar şantierul, astfel că în 25 mai 2015 i-a fost reziliat contractul, iar soluţia tehnică a fost schimbată, optându-se pentru reciclarea asfaltului existent.

Comunicatul adaugă că pe acest tronson mai sunt necesare lucrări, dar fără a explica în ce constau acestea şi când vor fi făcute, limbajul folosit fiind excesiv de tehnic. "Pentru finalizarea lucrărilor aferente tronsonului Beiuş-Oradea, lot 6, CNADNR SA, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj (Serviciul de Proiectare), a început demersurile necesare pentru elaborarea documentaţiilor tehnice (Proiect Tehnic şi Caiet de Sarcini) în vederea demarării procedurii de achiziţie publică. În elaborarea documentaţiei tehnice pentru atribuirea contractelor se va avea în vedere respectarea indicatorilor fizici declaraţi în cererea de finanţare şi acceptaţi prin Decizia Comisiei Europene din data de 27.06.2014. Finanţarea lucrărilor se va asigura din fonduri externe nerambursabile în conformitate cu propunerea de fazare a proiectului", se arată în comunicatul redactat, probabil, doar pentru uzul specialiştilor.

Un singur constructor parolist

Situaţia de pe cele trei tronsoane din Bihor se repetă şi pe tronsoanele de la Ştei până la Deva, cu o singură excepţie, cea a unui tronson unde lucrează firma austriacă Porr Construct, care a modernizat şi Aeroportul din Oradea.

Conform CNADNR, pe tronsonul 3, între Vârfurile şi Ioneşti, Compania a reziliat contractul asocierii conduse de firma Construcciones Lujan SA încă din 24 septembrie 2015, "ca urmare a repetatelor constatări din teren referitoare la slaba mobilizare a antreprenorului si a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către Antreprenor". Fără a se preciza stadiul actual al lucrărilor, CNADNR informează doar că "au fost începute demersurile necesare privind relicitarea acestui tronson".

În ce priveşte tronsonul 2, dintre Brad şi Ioneşti (km 35+432 – km 55+425), stadiul fizic al lucrărilor este de 90%, "conform graficului", aici lucrând compania Porr Bau GmbH.

În schimb, pe tronsonul Brad – Şomuş (de la km 0+000 până la km 30+436), stadiul lucrărilor executate de asocierea dintre Selina şi Doprastav AS este de 56,72%. În privinţa acestui lot, CNADNR spune că s-a "înregistrat o uşoară evoluţie", dar sunt probleme la executarea podeţelor şi parapetelor, astfel încât "în cazul în care proiectantul nu va transmite detaliile de execuţie pentru podeţe şi proiectul de parapete într-un termen rezonabil, care să nu afecteze desfăşurarea lucrărilor, se vor face toate demersurile în vederea executării asigurării profesionale a acestuia şi realizarea acestor proiecte cu un alt operator economic", termenul limită pentru realizarea acestora fiind 15 mai 2016, deci tot o dată deja depăşită.

La anul, la toamnă

În încheierea comunicatului transmis de directorul general, CNADNR afirmă că proiectul pentru reabilitarea DN 76 Oradea – Deva "a fost fazat", adică prelungit, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. "Toate contractele de reabilitare ale drumului naţional DN 76, Deva - Oradea, au ca termen de finalizare luna noiembrie 2016", se mai arată în comunicat.

Şeful CNADNR arată că date fiind întârzierile, conducerea Companiei a vizitat şantierele pentru a intensifica lucrările. "Reabilitarea pe DN 76, ca şi pe alte drumuri naţionale, a fost un proces greoi, cu multe întârzieri şi chiar blocaje. Pe bună dreptate oamenii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor şi ritmul lent de lucru. La o scurtă radiografie, am identificat cauzele întârzierilor şi am încercat să găsim soluţii. În acest moment, solicit antreprenorilor şi tuturor factorilor implicaţi să depăşească animozităţile existente şi să conclucreze pentru finalizarea proiectului. N-aş vrea să ajungem la măsuri extreme precum rezilierea contractelor, relicitarea lor şi din nou amânarea finalizării, dar dacă va fi cazul, fără ezitare, o vom face", a încheiat directorul general al CNADNR informarea publică.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Wellcome again.
Multumim ca ne-ati vizitat. Sper ca gazdele au fost ospitaliere cu dvs, domnule director,Cu DN 76 nu va mai bateti capu ,aveti de facut autostrazi ,sosele de centura si nu mai tin minte exact ce ati mai spus.
Postat 18 Mai 2016, 17:36 de User anonimizat
Competenta zero.
Credeam ca, pentru a ocupa o functie de conducere, persoana doritoare trebuie sa aiba cunostinte suficiente in domeniul respectiv si aptitudini de a conduce oameni/institutii. Faptul ca directorul CNADR doar se lauda ca va face ceva si ca ameninta mincinosii, nu mi se pare corect. Acesta, daca ar fi mai incisiv si daca nu ar tolera in public hotii care vor sa faca drumuri ar lasa loc de "buna ziua". Un om serios cred ca s-ar cere singur afara daca nu se poate descurca sau ar putea sa iasa in public si sa reclame acele legi care incurca facerea de drumuri, eventual sa indemne parlamentarii sa modifice legile respective. Din aceste motive, cred ca acest sef toaca banii tarii aiurea, ne asigura conditiile sa mergem mai des cu masinile in service, ne scade increderea in competenta celor ce ne conduc, ne inchide oportunitatile create de existenta unei retele rutiere bine dezvoltate.....ne face sa ne fie scarba de CNADR.
Postat 18 Mai 2016, 08:58 de Dorian
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON