URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Iunie 2015, 19:11

Se va face! Zona Metropolitană a predat CNADNR documentaţia centurii extinse pentru demararea viitoarelor lucrări

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria şi-a făcut datoria, acum este rândul CNADNR. Reprezentanţii Zonei Metropolitane Oradea au depus miercuri la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale studiul de fezabilitate al unui tronson din inelul de centură metropolitan care va face legătura între giraţia din Calea Sîntandreiului şi Drumul Judeţean 190 spre Biharia.

Cu o lungime de 9,6 kilometri, inelul de centură prelungit va traversa teritoriul administrativ al municipiului şi al comunelor Sîntandrei şi Borş. Drumul va avea patru benzi de circulaţie, cu cele două sensuri despărţite printr-un separator, două poduri, cinci pasaje, două intersecţii la nivel şi o intersecţie denivelată. Lungimea tronsonului va fi de 9,6 km.

Lucrările vor fi executate de CNADNR cu fonduri alocate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

"Realizarea acestui drum este vitală. În lipsa lui, legătura oraşului cu autostrada ar trebui să se facă prin comuna Biharia, fapt care ar presupune gâtuirea circulaţiei rutiere, aglomerarea traficului şi poluare", a spus primarul Ilie Bolojan.

Studiul de fezabilitate finanţat de municipalitate va sta la baza licitaţiei care urmează să fie făcute pentru atribuirea lucrărilor, astfel încât acestea să fie finalizate simultan cu cele de la autostradă. Valoarea estimată a lucrărilor este de 85 milioane euro, cu TVA inclus, iar durata estimată de execuţie a investiţiei este de 15 luni.

"Costurile pe care le suportă municipalitatea sunt doar cele legate de realizarea acestui studiu de fezabilitate. De realizarea efectivă a lucrărilor se va ocupa CNADNR", a declarat primarul.

Potrivit edilului, viitoarea legătură la autostrada Transilvania va scoate din oraş circulaţia de tranzit, va fluidiza circulaţia în cartierul Episcopia şi comuna Biharia, va scurta timpul de deplasare a autovehiculelor şi, în acelaşi timp, va reduce poluarea şi zgomotul în oraş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON