URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Decembrie 2013, 20:41

Războiul reclamei: Primarul Ilie Bolojan şi-a ridicat în cap firmele de publicitate, printr-un regulament extrem de restrictiv

Scandal în Consiliul Local! Primarul Ilie Bolojan şi-a ridicat în cap firmele de reclamă prin regulamentul de publicitate adoptat joi de maşina de vot a USL din Consiliul Local, în ciuda opoziţiei celor nouă consilieri ai UDMR şi PDL.

Potrivit normativului, printre multe altele, este interzisă montarea de panouri publicitare pe clădirile aflate în stare de deteriorare, în giraţii, pe spaţii verzi, pe vitrinele clădirilor şi chiar pe stâlpii OTL care până acum încasa chirie de pe urma acestor mijloace de publicitate.

De asemenea, regulamentul interzice alimentarea panourilor cu energie electrică din reţeaua de iluminat public, aşa cum se întâmplă în prezent, şi impune încheierea unui contract cu societatea Electrica. Mai mult, odată cu adoptarea noilor reguli, alimentarea panourilor cu energie electrică urmează să facă exclusiv prin fir subteran, ceea ce înseamnă pentru companiile de profil cheltuieli de timp şi bani disproporţionat de mari raportat la venituri.

Pe propria cheltuială...

În schimb, atunci când au panourile goale, firmele vor fi obligate să facă reclamă cu titlu gratuit proiectelor municipalităţii şi chiar să le confecţioneze materialele publicitare pe propria cheltuială.

La fel de aberant este că, la cererea Primăriei, panourile vor trebui dotate pe cheltuiala firmelor cu ceasuri care afişează data, ora şi temperatura, municipalitatea asumându-şi exclusiv plata energiei electrice consumate de acestea. Cum se va putea calcula strict energia consumată nu se ştie deocamdată.

"Să aşteptăm legea!"

După cum era de aşteptat, prevederile noului regulament au stârnit nemulţumirea firmelor de publicitate care îşi văd existenţa periclitată. Reprezentanţii firmelor Promotion Media, Gotic Media, Art Media şi Communications Media, care au panouri publicitare montate în oraş, au participat la şedinţă însoţiţi de un avocat.

Publicitarii sunt cu atât mai îngrijoraţi cu cât, pe lângă că numărul amplasamentelor se va reduce drastic, municipalitatea le poate demola oricând pe cele existente.

Toate contractele de închiriere au expirat în urmă cu mai bine de un an, iar municipalitatea nu a organizat licitaţie pentru încheierea altora noi, aşteptând adoptarea noului regulament. Normativul orădean a fost adoptat joi deşi implementarea legii care reglementează acest domeniu şi care a stat la baza regulamentului, a fost amânată pentru doi ani.

"Nu am văzut nicăieri în ţară un astfel de regulament. Toată lumea ştie că legea nu are norme de aplicare şi chiar s-a amânat aplicarea ei până în octombrie 2015 tocmai pentru a exista răgazul necesar pentru adoptarea alteia, mai bune", a declarat avocatul Alexandru Enăchescu.

"Va fi licitaţie!"

Intervenţia avocatului nu a impresionat însă Consiliul Local. Primarul Ilie Bolojan a spus că panourile de reclamă din oraş funcţionează în afara unor contracte în baza unui accept de relocaţiune tacită, situaţie care nu mai poate fi acceptată. "Astăzi numărul panourilor este mult mai mare faţă de cerere, multe sunt goale, într-o stare proastă şi amplasate în devălmăşie. Adoptarea unor reguli clare care să ne permită să organizăm licitaţie pe amplasamente undeva în lunile ianuarie - februarie şi adoptarea unui regulament este o necesitate", a spus primarul Ilie Bolojan.

Edilul a arătat că reprezentanţii municipalităţii s-au întâlnit de trei ori cu cei ai firmelor pentru a discuta pe marginea regulamentului. Atât doar că de fiecare dată acesta a fost redactat şi trecut prin Consiliul Local exclusiv în forma dorită de municipalitate.

Reprezentanţii firmelor de reclamă sunt hotărâţi să nu lase lucrurile să rămână aşa. "Vom face toate demersurile legale pentru conciliere, iar în cazul în care nu vom găsi înţelegere, ne vom adresa instanţelor de judecată", a spus Enăchescu.

Şi dat fiind faptul că implementarea legii a fost amânată, nu ar fi exclus ca publicitarii să aibă câştig de cauză...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Re: alt_oradean
Vorba unuia de mai jos cu consecventul, ca si tu esti la pupatul in fund. Dar ce crezi mai patachina, ca Oradea nu a avut regulament de publicitate? A avut bai fraiere inca de cand a scapat maica-ta de la adresa din str. Spitalului (vechiul 6) ca sa te fete publicand in loc de reclama un anunt mortuar. Nu numai ca a avut si are un regulament dar municipalitatea de acum e atat de tembela incat nu stie cum sa-l aplice si vine tot timpul cu modificari militienesti.
Postat 21 Decembrie 2013, 11:58 de Port
Discutie fara sens
Ca de obicei unele comentarii sunt in afara subiectului. Acest regulament are rolul de a crea un cadru unitar nu de a anihila activitatea de publicitate.Foarte multe firme de publicitate au creat panouri publicitare aleator fara sa tina cont de faptul ca se pot altera cladiri sau un ansamblu cu valoare arhitecturala sau urbanistica.
Postat 21 Decembrie 2013, 10:17 de alt_oradean
Tarzan vrea padure fara copaci
Iar oradenii vor un oras fara Bolojan. Ghici cine castiga in final si isi satisface vrerea?
Postat 20 Decembrie 2013, 19:40 de Bear
Vestul a trecut prin 'haos' in urma cu multe decenii
Piata se aranjeaza aproape singura dupa ce apare un regulament care sa satisfaca atat interesul public cat si cel comercial. Nu reclamele sunt acum problema prioritara a orasului ci faptul ca sunt inca locuinte fara canalizare, strazi murdare, santiere ilegale la tot pasul, transportul public inca precar, autovehicole grele si utilaje printre locuinte, praf si mizerie aproape peste tot dar mai ales intre blocuri, iar intregul oras este mai zgomotos ca orice oras din vestul tarii. Dupa ce se rezolva partial toate astea, se poate vorbi si de dimensiunea panourilor, forma si imagistica lor, stilul de promovare si modul de reglementare.
Postat 20 Decembrie 2013, 19:37 de Burn
Ţine-te tare şi fi consecvent Bolo, că numai aşa scapăm de tine !?!
Măcar atât să faci pentru orădeni, să-i hărţuieşti pe cei care îţi asigură traiul până se decid să te trimită de unde dreacului ai venit !?!
Postat 20 Decembrie 2013, 19:31 de Carp III
ce rau ne ar fi
http:// us.123rf .com /450wm/hafakot/hafakot1209/hafakot120900065/15347298-busy-commercial-street-scene-with-bustling-pedestrians-shopping-at-high-rise-shops-and-stores-and-wo.jpg taranul * habar nu are , vai de capul nostru , piata ar trebui lasat sa se selecteze singur , cine stie sa faca ceva frumos si de calitate ramane restul dau oricum faliment , numa ca taranul nu stie asta si se baga . vai vai
Postat 20 Decembrie 2013, 14:54 de zeus
pt dana
nu era vorba sa nu fie nici o reclama, dar sa fie facute cu un simt estetic si nu prea incarcate + nu prea multe in acelasi loc. pe pietonala merg sa admir locul si arhitectura, nu sa vad toate reclamele alea stupide. pot sa le vad de acasa la orice ora .....
Postat 20 Decembrie 2013, 13:47 de Cristi
pt. dan
Bine ca stii tu, Dan cum e peste tot! ai dreptate ...un oras sters fara reclame pe panouri, fara reclame pe vitrinele magazinelor, daca se poate chiar mai dezolant decat pe vremea comunismului! Ce atatea cumparaturi, stati acasa si il ascultati pe primar, sa stiti ce ganditi!
Postat 20 Decembrie 2013, 10:02 de dana
circ pe bani multi
adevarul e ca reclamele...oriunde ar fi amplasate dau un aer de circ si balci, arata foarte urat peste tot...cand ma duc in Bucuresti si vad ce e acolo...efectiv e un dezastru...eu ca turist nu as avea de ce sa aleg sa vizitez un oras impanzit de reclame ordinar de multe..
Postat 20 Decembrie 2013, 08:54 de lidi
ametitor
OMUL ASTA E CRETIN, ALTCEVA NU POT SPUNE.
Postat 20 Decembrie 2013, 08:15 de ?
Bravo Bolojan!
Bravo Bolojan. Ne-am saturat sa avem o pietonala si un oras "balci". Prea multe pete de culoare dezordonate, asa zise "reclame" care strica ochiul omului. Nicaieri in vest nu e asa "pestritareala"..mai ales in centrele istorice si pietonale ale unui oras!!!
Postat 19 Decembrie 2013, 22:09 de Dan
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON