URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Februarie 2015, 19:17

Raportul Direcţiei Tehnice: Cele 227 străzi nemodernizate din Oradea ar putea fi asfaltate în cel mult 8 ani

Una din patru străzi orădene este încă acoperită cu pământ sau - în cel mai bun cu caz - cu pietriş. Potrivit raportului de activitate pe anul trecut prezentat luni de conducerea Direcţiei Tehnice, la finalul lui 2014, din 789 de străzi orădene (circa 427 kilometri), 570 de străzi (305,2 kilometri) sunt modernizate integral sau pe tronsoane.

Diferenţa de 227 de străzi, sau tronsoane de străzi, cu o lungime de 121,7 kilometri o constituie arterele nemodernizate.

"Municipalitatea va face toate demersurile necesare pentru a accelera modernizarea acestor străzi pe fonduri europene. Pe bugetul local ne-ar lua o perioadă între 5 şi 8 ani ca să le finalizăm", a declarat şeful Direcţiei Tehnice, Mircea Ghitea.

Potrivit directorului, străzile orădene nu ar putea fi modernizate integral înainte de anul 2020. "Nu putem finanţa mai mult de 20 - 40 de străzi pe an pentru modernizare. De altfel, şi fizic este greu de finalizat pentru că ar trebui să blocăm cartiere întregi pentru o perioadă de câteva luni", a spus directorul.

De altfel, potrivit viceprimarului Mircea Mălan, efortul financiar al bugetului local va fi unul consistent, pentru că numărul străzilor nemodernizate este în creştere în fiecare an. "În anul 2014 în Oradea erau 271 de străzi, sau tronsoane de străzi, nemodernizate. În 2015, numărul acestora a crescut la 277. Asta, pentru că de fiecare dată apar străzi noi fie datorită dezvoltării parcului industrial fie datorită preluării unor străzi care până de curând erau terenuri private", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Potrivit raportului de activitate, anul trecut Primăria a finalizat modernizarea unui număr de 12 străzi, printre care Făgăraşului, Lipovei, Taberi Geza sau Tăbăcarilor şi a început lucrările la încă 12 străzi care vor fi asfaltate în 2015 precum Înfrăţirii, Belşului şi Adevărului. Pe lista investiţiilor în curs de realizare se mai numără reabilitarea străzii Borşului, reabilitarea podului din Piaţa Unirii, amenajarea unui pasaj pietonal subteran pe sub liniile de cale ferată care să lege zona străzii Secarei de Bulevardul Ştefan cel Mare.

Pentru anul 2015 Direcţia Tehnică şi-a propus 29 de investiţii noi, numărul lor exact urmând să fie stabilit cu ocazia adoptării bugetului local care va avea loc în cadrul şedinţei Consiliului Local din 12 februarie.

Vezi raportul de activitate al Direcţiei Tehnice pentru anul 2014 în galeria de documente!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Mai DOS
ai avut ocazia sa taci si.... n-ai profitat de ea. Poate ne spui cate a asfaltat idolul tau, Felipe in doua mandate. Hai nu fi timid, raspunde.
Postat 03 Februarie 2015, 15:55 de User anonimizat
Bravo pătrăţel!
Adică mai vrei încă 8 ani până să te cari acasă cu prostiile tale cu tot? Paparuda de Ghitea nu a aflat că Bolojan promisese înainte cu doi ani şi cinci luni că toate străzile oraşului vor fi gata modernizate până la finele lui 2015!
Postat 03 Februarie 2015, 13:04 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON