URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Martie 2016, 13:07

Proba cu camioane grele la pasarela din zona Metro: lucrarea e gata să fie dată în folosinţă (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni dimineaţă, cu începere de la ora 10, s-au desfăşurat ultimele pregătiri înaintea deschiderii circulaţiei pe pasarela din zona Metro care va lega peste calea ferată şoseaua de centură a Oradiei de drumul naţional DN 1 (Calea Clujului), astfel încât darea în funcţiune să aibă loc marţi dimineaţă, la ora 10.

În prezenţa inginerilor firmei constructoare, a şefului Secţiei Bihor a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Octavian Balog, şi a prefectului Claudiu Pop, opt camioane cu încărcătură de câte 30 tone fiecare au traversat podul pe lungimea celor 75 de metri, oprindu-se în opt puncte în care au staţionat câte 45 de minute, procedura repetându-se de trei ori, timp în care un topograf a măsurat aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii pasarelei.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată, la comanda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, de către SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, lucrarea fiind în valoare de 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Podul include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere. Pasarela are două rampe de acces şi este, practic, un pod lung de 75 metri peste linia ferată şi înalt de 9 metri (astfel încât pe viitor să poată trece pe sub el şi locomotivele electrice).

Deschiderea circulaţiei pe acest pod este programată pe marţi dimineaţă, la ora 10, însă recepţia urmează să fie făcută la o dată ulterioară.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, însă a fost amânată din cauză că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni exact pe traseul uneia dintre magistralele de apă ale oraşului, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, firma de construcţii clujeană va trebui să achite, din acest motiv, penalităţile prevăzute în contractul încheiat cu CNADNR.

Pasarela din zona Metro este cea de-a treia a şoselei de centură a Oradiei, primele două fiind executate la comanda şi pe cheltuiala Primăriei, care a finanţat lucrările cu fonduri europene, ambele fiind date în folosinţă în ultimele zile ale anului trecut, peste DN 76 Oradea – Deva (în capătul cartierului Nufărul) şi peste DN 79 Oradea – Arad (în capătul cartierului Ioşia).

Alte două pasarele peste şoseaua de centură, însă cu câte o singură bandă pe sens, sunt în execuţie la comanda CNADNR, una în dreptul străzii Nojoridului, iar cealaltă în dreptul străzii Ciheiului, termenul de finalizare a acestora fiind 14 noiembrie 2016.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
da da..de ziua..ta
Normal CNADR...(adunatura de papagali pilosi) se scoate...am inteles ca li vor mari si salariile...hai sictir,pana la urma firma care a muncit sa termine in termen contractul suporta...ponoasele...tipic romanesc
Postat 07 Martie 2016, 19:12 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6739 RON
  • 1 EUR = 4.9754 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON