URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Mai 2017, 15:35

Primarul Ilie Bolojan anunţă un nou pasaj suprateran pe centură. Când încep cele mai importante lucrări de mobilitate din Oradea?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Într-o conferinţă de presă surpriză, primarul Ilie Bolojan a prezentat, marţi, detalii despre proiectele de mobilitate ale oraşului, precizând că noua linie de tramvai care va lega Calea Aradului şi Depoul OTL va fi finalizată în toamna anului viitor sau, cel târziu, în primăvara anului 2019, că în toamnă vor începe lucrările la un nou pod peste Crişul Repede şi că se pregăteşte ridicarea unui alt pasaj suprateran peste centură, în zona Cimitirului Rulikowski, pentru asigura accesul la noua piaţă de vechituri şi la Parcul Industrial II.

Edilul a susţinut conferinţa fără să o anunţe în prealabil, profitând de faptul că jurnaliştii se aflau, marţi dimineaţă, în sala mică a Primăriei pentru o conferinţă de presă legată de Street Food Festival, care astfel a fost amânată cu o jumătate de oră.

Linia de tramvai, în linie dreaptă

Bolojan a vorbit despre proiectele incluse în Planul de Mobilitate Urbană al Oradiei, care va fi votat pe 25 mai, într-o şedinţă ordinară de Consiliu Local, spunând că aprobarea acestui document este vitală pentru accesarea de fonduri europene în acest ciclu de finanţare.

Despre extinderea liniilor de tramvai din oraş cu una nouă care va lega Calea Aradului de Depoul OTL, edilul a spus că licitaţia a fost publicată în SEAP şi, pe 9 iunie, este termenul limită pentru depunerea ofertelor. "Estimăm că, în două luni, o vom adjudeca, iar în septembrie vom putea semna contracul şi începe lucrările, care includ şi 45 de zile de proiectare. Ele vor fi finalizate cel mai probabil în toamna anului viitor, cel mai târziu în primăvara anului 2019", a spus Ilie Bolojan.

Până la începerea lucrărilor, municipalitatea mai trebuie să preia câteva terenuri de lângă Universitatea din Oradea şi de lângă Inspectoratul de Jandarmi, aflate acum în proprietatea Ministerului Educaţiei, respectiv Ministerului de Interne.

Totodată, în perioada următoare, municipalitatea va lucra şi la pregătirea documentaţiei pentru lărgirea podului de peste Peţa din vecinătatea Universităţii, astfel încât lucrările să poată începe în această toamnă. "În primăvara anului viitor podul va fi lărgit, va avea piste de biciclete, trotuare şi posibilitatea de se vira stânga şi dreapta acolo", a precizat edilul.

Noi drumuri şi poduri

Despre noul pod peste Crişul Repede, numit Podul Centenarului, care va fi construit în locul celui pietonal de lângă fostul Centru de Calcul, primarul a spus că se pregăteşte licitaţia şi "în toamnă vor începe lucrările".

În aceeaşi conferinţă, edilul a vorbit despre proiectul referitor la amenajarea unei şosele de legătură între strada Bihorului şi giraţia de la Real Episcopia.

"Avem studiul de fezabilitate, vom publica în luna iunie licitaţia şi lucrările vor începe în toamnă. Acolo mai avem nevoie de o descărcare arheologică şi un aviz de la Compania de Drumuri şi Autostrăzi întrucât acest drum se leagă de DN19", a spus Bolojan.

Pasaj subteran, la Dacia

Tot marţi, edilul a vorbit despre două proiecte menite să îmbunătăţească traficul pe axa Nufărul – Gară. Este vorba despre construirea unui pasaj rutier subteran care să lege Aleea Ştrandului de Parcul Traian. "Ne propunem să aprobăm indicatorii în luna august şi să derulăm licitaţia în toamnă, astfel încât la primăvară să înceapă lucrările. Va fi o lucrare complicată, făcută sub trafic", a spus Bolojan.

De asemenea, în viitor, municipalitatea îşi propune să consolideze Podul Dacia şi să-l lărgească la şase benzi de circulaţie. "În aceste zile se lucrează la o expertiză a podului din care să rezulte soluţiile pentru lărgire şi consolidare. Aici nu ne grăbim pentru că această lucrare va trebui începută în primăvara anului 2019, astfel încât să fie decalată faţă de lucrările de la pasajul subteran din aceeaşi zonă, pentru a nu încurca prea mult traficul", a adăugat edilul.

Un nou pasaj suprateran pe centură

Municipalitatea a decis să construiască şi un alt pasaj suprateran peste centura oraşului. "Va fi realizat la intersecţia dintre strada Universităţii şi centură, în zona Cimitirului Rulikowski. Acest pasaj este necesar pentru fluidizarea circulaţiei pe centură, ştiţi că în curba de acolo sunt accidente. Pe de altă parte, odată cu mutarea pieţei de vechituri pe noul amplasament, deci dincolo de centură, va fi o problemă legată de accesul în zona respectivă şi în zona Parcului Industrial, inclusiv partea de acces pietonal", a spus Ilie Bolojan.

Potrivit edilului, după finalizarea pasajului suprateran, pe sub acesta pietonii vor putea trece spre noua piaţă Ocska pe o trecere semaforizată. "Trebuie să vedem cum vom finanţa această lucrare. Tot până în toamnă trebuie să preluăm terenul de la Compania de Drumuri", a precizat acesta.

De asemenea, potrivit lui Bolojan, în următoarele zile se va decide care dintre cele două pasaje subterane, cel dinspre Parcul 1 Decembrie spre Catedrala Ortodoxă, respectiv cel de lângă Piaţa Mare, va fi construit cu prioritate.

"Partea de circulaţie, de mobilitate, este vitală pentru voi. Blocarea unui oraş se face atunci când factorii dezvoltării sunt doborâţi de efectele urbanizării accelerate, adică creşterea preţurilor la locuinţe şi chirii şi congestia în trafic. Pentru a evita aceste două neajunsuri lucrăm la proiectele de încurajare a construcţiei de locuinţe în Oradea precum şi la rezolvarea acestor probleme de congestie în aşa fel încât să evităm problemele altor oraşe din România şi din vestul Europei", a subliniat edilul.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
????????
Peste cimitir?Alooo?Valea la farmacie ...au sosit medicamentele!
Postat 17 Mai 2017, 07:13 de grigore
?!
Nu inteleg (vorba vine!) de ce se incranceneaza asa cu linia de tramvai! Nu l-a intrebat nimeni de ce e preferat tramvaiul in locul autobuzului electric?! Cu cine se consulta birtinezul, daca se consulta, de-i ies toate anapoda?! Si ce-i mai grav e ca noi platim tampeniile lui! Nu i-a spus nimeni despre canalizarea orasului, ca e la limita si daca nu se va investi masiv si cu cap, in cativa ani ne vom trezi dupa fiecare ploaie cu kkt-ul pe strazi?!
Postat 17 Mai 2017, 06:36 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON