URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 August 2015, 20:51

Primăria vrea să ieftinească cu 30% abonamentele navetiştilor de Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Navetiştii ar putea plăti abonament pe liniile de transport în comun din oraş la un preţ redus cu 30%. "Am convenit cu Transregio să aplice o reducere de 30% pe liniile din municipiu, astfel încât să îi încurajăm pe navetişti să folosească mijloacele de transport în comun", a afirmat primarul Ilie Bolojan, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Ieftinirea abonamentului pentru navetişti va fi supusă dezbaterii Consiliului Local în şedinţa ordinară de miercuri. În cazul în care deliberativul local va aproba ieftinirea de tarif, aceasta se va aplica încă de luna viitoare. "Din 1 septembrie, orice navetist cu un abonament valabil pe rute către Oradea se va prezenta cu el la chioşcurile OTL şi va primi un abonament cu discount", a spus primarul.

Potrivit edilului pe lângă încurajarea navetiştilor să renunţe la vehiculele proprii în favoarea mijloacelor de transport în comun măsura urmăreşte recompensarea acestora pentru faptul că, muncind în Oradea, parte din impozitele aplicate pe salariilor lor rămân în oraş.

"Avem 27.000 de navetişti pe zi care vin în municipiu din comunele învecinate. Dintre aceştia 14.000 – 15.000 de persoane folosesc mijloacele de transport în comun. Nu ne este indiferentă soarta acestor oameni pentru că de pe munca lor bugetul local primeşte parte din impozitul pe salariu", a declarat edilul.

Primarul a mai spus că deliberativul local va fi chemat să ia măsuri pentru ca transportatorii care aduc, din alte localităţi, navetiştii în Oradea să respecte traseele şi staţiile stabilite.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
de oradeni nu va pasa?
Ca oradenii nu au statii amenajate si sunt nevoiti sa astepte in soare, pe canicula ,autobuzul chiar si 20-40 minute cui ii pasa?Mor de grija taranilor care fac naveta!Dar de unde o sa aveti voi bani?De la oradenii care platesc bilete si abonamente scumpe, de acolo.
Postat 11 August 2015, 06:16 de User anonimizat
OK
@LauraD: In primul rand bag mana in foc ca nu esti femeie! Povestea cu Lugoj-ul o cunosc! Pe mine ma nemultumeste faptul ca Bolojan este interest mai putin de oradeni si mai mult de cei din judet! Problema transportului in comun ma intereseaxa pentru ca eu unul/din motive medicale/ nu pot conduce ....
Postat 09 August 2015, 23:11 de TDS
Detalii
@TDS. Am incercat sa fiu cat mai obiectiva. In acest caz, consider, ca reducerea traficului in oras nu se poate face decat prin stimularea transportului in comun. Oricat de multe giratii, drumuri expres, etc. se vor face fara o reducere substantiala a costurilor biletelor si abonamentelor, cetateanul nu va renunta la masina! In Lugoj transportul in comun este gratuit; traficul s-a redus substantial; a aparut o mare mobilitate a fortei de munca (locuitorii sunt dispusi sa lucreze in celalalt capat de oras). Reducand traficul prin ieftinirea biletelor pe termen mediu si lung, se reduc costurile cu intretinerea strazilor. Este paradoxal, dar un transport in comun ieftin pe termen mediu si lung aduce schimbari de comportament ale cetatenilor si implicit venituri suplimentare la buget (prin mobilitatea fortei de munca), iar pe de alta parte, se reduc cheltuielile bugetare prin reducerea costurilor de intretinere a infrastructurii.
Postat 09 August 2015, 21:59 de LauraD
???
@LauraD: Ti-am apreciat comentariile dar pe acesta nu-l inteleg??!! Poate dai detalii?
Postat 08 August 2015, 14:21 de TDS
O idee buna!
Asteptam demult sa scriu un comentariu pozitiv!Este bine, ca se va face pentru inceput si atat! Poate este doar primul pas spre ieftinirea transportului in comun!
Postat 08 August 2015, 13:40 de LauraD
@tsd ideea cu pomana (pre)electorala a furat-o de la psd
Ehe, vin alegerile de tot felul si-i bine sa arunci niste firimituri prostimii... chiar daca nu se pot lauda cu nimic penalii in mandatul 2012-2016... O intrebare se impune: de unde va acorda nea ilie reducerile, din buzunarul lui (ar putea, n-ar simti!), din pensia ma-sii?! Nu! Din banii stransi de la oradeni prin tot felul de biruri nesimtite. Pai daca e asa si asa e, eu nu sunt de acord sa-mi arunce banii aiurea, sa reduca abonamentele pt. toti! Despre discriminare n-a auzit nea ilie si daca a auzit, il doare la basca! Nesimtitul!
Postat 08 August 2015, 08:05 de pinonel
IAR?
Iar il ...grija de cei din judet? Ca de oradeni il doare in..BASCA LIBERALA!!!
Postat 07 August 2015, 21:29 de TDS
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON