URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 August 2017, 16:52

Primăria Oradea va plăti CFR-ului o chirie de aproape 50.000 euro pentru terenul necesar finalizării drumului expres

Proiectul drumului rapid, care se opreşte în zidul fostei remize de vagoane, a fost deblocat, dar soluţia este usturătoare.

Consiliul Local a aprobat joi, cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, contractul încheiat de municipalitate cu reprezentanţii CFR pentru închirierea celor 650 metri liniari de teren din fosta remiză de vagoane pentru finalizarea drumului expres pe tronsonul delimitat de strada Ecaterina Teodoroiu şi sensul giratoriu de la podul Teodor Neş.

Înrobitor, contractul, încheiat pe 5 ani, asimilează municipalitatea unui agent economic care îşi deschide o afacere pe terenul CFR şi taxează oraşul cu o chirie de circa 50.000 euro pe an.

Un contract impus

"Am avut o foarte mică marjă de negociere. Contractul a fost impus de SNCFR, iar cei de la Regionala Cluj nu au putut decât să pună în practică o hotărâre a AGA de la CFR Infrastructură SA. Ce e neplăcut este că am fost trataţi ca un comerciant care închiriază un teren pentru un chioşc", a declarat, joi, primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Edilul a precizat că, deşi oraşul va plăti „o chirie cam de 50.000 euro pe an”, beneficiile pentru orădeni vor fi mult mai mari. "Astăzi pentru cei care locuiesc pe străzile Constanţei şi Bihorului şi le trece drumul pe sub geam nu este foarte plăcut", a spus edilul.

Potrivit contractului, municipalitatea va datora o chirie de 1,04 lei pe metrul pătrat plus TVA / lună, ceea ce înseamnă un total de 14.131 lei plus TVA, lunar, adică respectiv 169.572 lei pe an plus TVA, adică în jur de 45.000 de euro. Mai mult, municipalitatea s-a obligat să plătească o garanţie de 50.449 lei plus TVA, reprezentând chiria pe trei luni.

În două luni şi jumătate...

Potrivit primarului Ilie Bolojan, ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în cel mult o săptămână, iar prelungirea drumului rapid peste terenul CFR va fi terminată în circa două luni şi jumătate. "Înainte de sfârşitul anului drumul rapid va fi dat în folosinţă în cele mai bune condiţii", a spus edilul.

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul drumului expres s-a blocat în anul 2015, la când Regionala CFR Cluj nu şi-a mai dat acordul pentru derularea lucrărilor pe terenul său deşi constructorul selectat de municipalitate, Trameco în asociere cu Abed Nego, avea toate avizele.

În cei doi ani, primarul Ilie Bolojan a insistat pe lângă nu mai puţin de cinci minişti ai Transporturilor pentru deblocarea proiectului dar de câte ori a reuşit să îi convingă aceştia au fost înlocuiţi din funcţie. "Gândiţi-vă ce înseamană impotenţa la Ministerul Transporturilor şi la CFR...", a concluzionat edilul.

Primarul este hotărât să facă în continuare demersuri pentru preluarea terenului în proprietatea Oradiei, astfel încât oraşul să nu mai fie obligat să plătească chirie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
"..Înrobitor, contractul, încheiat pe 5 ani, asimilează municipalitatea unui..",birtinez,care-si deschide o afacere in Oradea Mare
Asta ar insemna 16957.2 lei/luna,deci cam 0.848 lei/luna/ contribuabil oradean. E mult, nu-i asa don'Primar ? La cati bani praduie Primaria Oradea in numele utilitatii publice si a "interesului " manifestat de edili pentru "nevoile si bunastatrea " cetateanului oradean ,aceasta suma,pretinsa de reprezentantii CFR, este un mizilic. Dar,ipocrizia conduce ... si Oradea nu numai Romania,prin reprezentantii nostri,cei alesi de noi... Deci daca le-am dat votul(cei ce l-au dat),sa-i lasam sa-si faca "treaba",masina de vot al CL(al primarului Bolojan)are "legitimitatea" oradenilor...nu-i asa ? Nu ati fost capabili sa concepti un proiect de la "cap la coada"(Drum expres/rapid....),cu toate avizele legale necesare,cu toate problermele rezolvate,asa cum predindeti de la un simplu cetatean oradean,dar asteptati pomana,indulgenta,tratamente preferentiate..... Pentru ce ? Pentru cine ? Relatii,pile,cunostinte,avand drept scop praduirea banului poublic, aceta este dezideratul care va conduce dragi edili,aceasta este ravna care va anima in absobtia de proiecte Europene,in "dezvoltarea urbei si properitatea cetatrenilor".Ura nedisimulata fata de proprietatea privata a oradeanului onest,reflectata aproape in toate proiectele,prin sumele derizorii oferite de reprezentatii primariei Oradea,drept de despagubire, compensatie baneasca atacata,de persoanele afectate, aproape in toate cazurile, la Instantele Judecatoresti.Deci,ceea ce face CFR-ul cu primarul Bolojan si cu Oradea este INROBITOR.Apropo: s-au gasit vinovatii pentru super lucrarea/investitia derulata acum pe Dealul Ciuperca ? INROBITOR !!??
Postat 12 August 2017, 17:45 de platona
mda...
1. Daca aveam eu casa acolo, deja erau buldozerele parcate si pregatite de demolare. Prostimea se exproprieaza, CFR nu. 2. Parca nu imi vine sa platesc chirie pe un teren al unei societati care DEJA este sustinuta din impozitele mele. Rusinica.
Postat 11 August 2017, 15:13 de seth
Gresit zis....
..primaria plateste..!Noi ,oradenii platim!!!In rest...birtinezul face demersuri!!!!!Dormi linistit oradene,big-ul face demersuri!Vaishamar oameni buni si frumosi!
Postat 11 August 2017, 12:33 de grigore
Exproprierea pentru catei, nu pentru dulai
De ce legea exproprierii nu se aplica si SNCFR-ului? Cand statul e mai presus de lege acesta nu mai este stat ci MAFIE.
Postat 10 August 2017, 22:33 de FaBULA
SNCFR se imbogateste cu un drum platit de oradeni, ceea ce poate fi de bine pentru activitatea DNA!
Legislatia romaneasca spune ca, orice constructie urmeza regimul terenului pe care este edificata. Cu alte cuvinte, peste 5 ani cat ar dura initial acest contract, poate veni CFR-istul sef de la Cluj sa spuna ca drumul e al lui, indiferent cine l-a facut pe terenul ce ii apartine legal si cadastral. Pentru oradeanul care va utiliza traseul asa-zisului drum expres, care suna precum acceleratul care intra-n gara un pic mai repede ca personalul, nici nu conteaza cine e administrator ori prorietar, pentru ca oricum se face totul din banul lui. Problema e insa cine va face prostia sa inceapa un lucru, nu ieftin si nici legal, care nu va fi al lui vreodata.
Postat 10 August 2017, 20:32 de WinDos
Primaria Oradea si HALATUL....."Scump doamna scump.dincolo era mai ieftin. Dar halatul cit e halatul ?
Pentru primarul Oradei,Bolojan Ilie,cred ca s-ar fi cuveni gratis.Nu-i asa ? Cate realizari marete,cate proiecte "destepte",cate fonduri Europene "absorbite", cata potenta la acest barbat,neremarcata inca de numai de ....ei uite ca nu am sa spun de cine.Dar gura pacatosului adevar graieste :"Gândiţi-vă ce înseamană impotenţa la Ministerul Transporturilor şi la CFR...", a concluzionat edilul.Deci, in concluzie :scump,scump...iata cum se praduie banul public,nu-i asa don' Primar ?
Postat 10 August 2017, 19:36 de platona
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON