URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 August 2010, 15:45

Podul din zona străzii Sovata va fi construit de o firmă din Timişoara

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Podul peste Crişul Repede care va lega străzile Sovata şi Oneştilor va fi construit de firmele SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara în asociere cu firma orădeană SC Ecotera SRL. După deliberări prelungite, comisia de evaluare a ofertelor din cadrul Primăriei orădene a atribuit asocierii formate din cele două firme lucrările de proiectare şi execuţie a viitorului pod, pentru suma de 11,8 milioane lei fără TVA.

Preţul la care au fost adjudecate lucrările reprezintă echivalentul a 2,8 milioane euro fără TVA, respectiv 3,5 milioane euro cu TVA şi, spre deosebire de licitaţiile precedente organizate de municipalitate, nu a cunoscut o scădere foarte mare, raportat la preţul de 3,9 milioane euro din studiul de fezabilitate aprobat de Consiliul Local.

Investiţia în podul efectiv se ridică la 9,6 milioane lei, sumă la care se adaugă alte 2,6 milioane lei - cheltuiala cu construcţia rampelor de urcare pe pod. Pasajele pietonate care vor subtraversa construcţia, la fel ca la podul Decebal, vor costa 400.000 lei, cele două giraţii de la capetele podului au fost estimate la 800.000 lei, iar lucrările cu amenajarea terenului, inclusiv cu plantări de copaci, vor avea o valoare de 700.000 lei.

În ciuda insistenţelor BIHOREANULUI, reprezentanţii Primăriei au refuzat să facă publice ofertele celorlalţi participanţi la licitaţie - Selina, Construct Mod şi Hidroconstrucţia - până la expirarea perioadei de contestaţie, adică după 9 august. Aceste date lasă să se înţeleagă că municipalitatea nu a ales oferta cea mai ieftină, preferând probabil ca podul să fie realizat de constructori cu experienţă în investiţii similare.

UPDATE:

Neoficial, BIHOREANUL a aflat că oferta firmei Construct Mod a fost cea mai ieftină (9.742.844 lei), dar aceasta a fost declarată neeligilă, iar oferta firmei Selina, următorea ca preţ (11.092.826 lei), a fost declarată neconformă. Câştigătorul licitaţiei a fost astfel ales dintre SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara în asociere cu Ecotera şi Hidroconstrucţia, cea din urmă cerând bani mai mulţi: 12.383.670 lei.

Potrivit ofertei firmelor câştigătoare, proiectarea viitorul pod va fi terminată în termen de două luni de la data intrării în vigoare a contractului, iar execuţia lucrării va dura 12 luni. Podul rutier peste Crişul Repede va avea o lungime de 108 metri şi va fi construit pe structuri prefabricate de tip T.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
datorii din campanie?
Nu pot d-le Simai sa nu ma gandesc la "firma ATRAF din Timisoara" de fapt un ong la care societatile de drumuri (inclusiv regiile subordonate consiliilor locale) cotizeaza pentru a sponsoriza campanii electorale. ATRAF era , daca va amintiti, cel mai mare sponsor al lui Bolojan in campanie.Mai este de studiat si articolul
Postat 04 August 2010, 13:27 de talibanul galben
a fost?
Joia trecuta trebuia sa fie dezbatere publica la primarie pe tema acestui pod. A fost asa ceva?
Postat 03 August 2010, 23:38 de miha
Varza ???
Varza probabil este in capul tau . Daca nu intelegi ceva mai bine taci . Sau esti si tu unul din lingaii lui Bolo care mai primeste cate o firimitura de la masa Selina ? Normal ca voi nu aveti probleme cu intretinerea pe perioada iernii. Voi v permiteti sa stati in case frumoase cu centrala proprie . Intrebati-l pe tanarul Florin Birta cum se face . Si podul in ce fel va aduce beneficii comparabile cu suma investita ?
Postat 03 August 2010, 22:34 de Vladimir
esti varza
daca tu crezi ca 2.8 mil eur se pot vedea in factura ta de la iarna daca priamria ii arunca in satul fara fund CET esti cel putin naiv.
Postat 03 August 2010, 17:39 de @valdimir
Altceva nu era mai oportun ?
Acesti bani nu puteau fi directionati spre retehnologizarea CET astfel incat sa avem o iarna mai suportabila din punct de vedere al facturilor ?
Postat 03 August 2010, 16:44 de Vladimir
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON