URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Noiembrie 2015, 18:59

Pe terminate. Lucrările la drumul expres au intrat în faza asfaltării ultimelor tronsoane (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dealurile au fost consolidate, infrastructura este finalizată, pasajele supraterane sunt toate gata de inaugurare, constructorii mai au de turnat doar stratul de asfalt în două zone de pe traseu.

"Lucrările de construire a drumului expres se vor încheia în prima jumătate a lunii decembrie. Mai sunt de făcut scările de acces la unele proprietăţi din strada Ecaterina Teodoroiu şi de montat parapeţii, gardurile de protecţie şi semnele de circulaţie", a declarat managerul de proiect Annamaria Sava.

Luni, angajaţii Trameco pregăteau asfaltările în zona podului Teodor Neş, unde circulaţia se derulează pe un singur fir, restricţionată cu semafoare, la ieşirea de pe strada Ana Ipătescu, în dreptul fostei pasarele metalice peste linia ferată şi în zona străzii Adevărului unde constructorii turnau stratul suport.

"N-are cum să nu se termine drumul expres înainte de 18 decembrie. Că a mai rămas de asfaltat în două locuri, la intrarea pe poduri, şi de montat garduri şi parapeţi. Ăla nu-i lucru", a spus un muncitor.

De altfel, montarea parapeţilor de protecţie de pe marginea drumului a şi început pornind dinspre strada Adevărului. Stâlpii din metal sunt înfipţi în asfalt, bătuţi de un ciocan mecanizat, cu deplasare pe şenile, utilaj care asigură un ritm de lucru susţinut.

La primăvară!

Deşi lucrările se vor încheia în mai puţin de o lună, drumul expres va putea fi exploatat la adevărata capacitate abia din primăvara anului viitor, după finalizarea porţiunii de 660 de metri, scoasă din proiect şi asumată de bugetul local, aferentă depoului CFR.

Confruntată cu lipsa avizelor din partea SNCFR pentru a realiza o bretea în continuarea străzii Ecaterina Teodoroiu, până la podul Teodor Neş, municipalitatea şi-a asumat această lucrare, urmând să o finalizeze anul viitor, după obţinerea autorizaţiilor.

Până atunci traficul auto se va face cu deviere pe străzile Constanţei, Depoului şi Izvorului, cu viteză redusă având în vedere că sunt înguste.

4,5 kilometri de drum

Investiţia în drumul expres se ridică la 16 milioane euro, din care 11 milioane euro alocate de la bugetul local. Viitoarea cale de acces, lungă de 4,5 kilometri, va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

Lucrările sunt realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
O minunatie de proiect... cu toate avizele "in regula".
O minunatie ! Trotuare a caror latime nu depaseste 50 cm,stalpi de beton pentru iluminat stradal plantati in mijlocul trotuarului,trepte de trecere stradala impracticabile,latimea carosabilului impropriu unui drum rapid,bretele de acces la drum pe pante cu declivitatea longitudinala mai mare de 6%( conform STAS 863-85),... Institutia Arhitectului Sef,Lipoveanu Adriana (altfel inginer constructor)si-a dat avizul ? De ce ? ISC Oradea si-a dat avizul ? De ce ? Pentru ca asa vrea primarul Bolojan ? Care este utilitatea acetui drum rapid,in cele din urma ? Cine este responsabil (VINOVAT) pentru toate aceste neanpliniri ? Dar pentru pierderea finantarii europene ? Din nou la treaba :poze,filmulete,Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.... pentru ca totusi sa avem O MINUNATIE de proiect,asa cum ne dorim cu totii,nu numai administratia Bolojan secondata indeaproape de presa locala.
Postat 26 Noiembrie 2015, 13:42 de platona
Avem un singur proiect "destept" la Oradea si nici o veste in pres locala ?
Dar despre proiectul "Amenajare valea Pasteur la Oradea" nu avem nici o veste? Un proiect "destept",vorba dir. ABAC, Pasztor Sandor initiat in tandem cu primarul Bolojan,nu isi "merita" locul lui in dezvoltarea urbei oradene?Suntem aproape la final si presa locala nu este interesata de acest proiect ? Marea intubare a paraului "salbatic si periculos", Paris . Numai si numai Drumul rapid !Pai nu ne-am lamurit destul cu acest proiect, avizat pe o filiera mafiota pe toate planurile si ministerele ? Dar sa vedeti aici,ce n-a vazut Parisul (nu paraul).Canalizare suspendata, ati mai vazut asa ceva ? In curand ...pe ecranele TV, bucurestene.Sa auzim de bine !
Postat 25 Noiembrie 2015, 22:33 de platona
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON