URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Octombrie 2013, 19:04

Pe din două! Monopolul firmei Selina asupra reparaţiilor străzilor din Oradea a fost spart

Pe din două! Monopolul firmei Selina asupra reparaţiilor străzilor din Oradea a fost spart DIVIZIUNEA MUNCII. După patru ani în care au peticit singuri toată Oradea, muncitorii de la Selina întorc spatele malului drept al Crişului, care va fi întreţinut de Drumuri Orăşeneşti
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Selina învaţă să împartă. Milionarul Beniamin Rus a pierdut exclusivitatea asupra lucrărilor de întreţinere şi reparaţii străzi în urma licitării contractului pentru următorii patru ani.

Conform rezultatelor licitaţiei, Selina va petici jumătate de oraş, în vreme ce cealaltă va reveni societăţii Drumuri Orăşeneşti. "Marele avantaj este că nu o să mai aud non-stop de monopolul firmei Selina asupra lucrărilor de reparaţii", glumeşte primarul Ilie Bolojan.

Fiecare cu malul său!

Selina pe malul stâng, Drumuri Orăşeneşti pe malul drept! La mijloc, Crişul Repede. Cea mai mare licitaţie pentru lucrări de întreţinere, reparaţii, amenajări de străzi, poduri şi trafic rutier, cu un buget estimat la 22 milioane euro, a fost adjudecată săptămâna trecută. Potrivit Primăriei, asocierea firmelor Selina şi Drumuri Bihor se va ocupa de întreţinerea celor 426 de străzi situate pe malul stâng, în Oraşul Nou, Subcetate, Velenţa, Dragoş Vodă, Dimitrie Cantemir şi Nufărul, pentru suma de 45,1 milioane lei plus TVA. Celelalte 364 de străzi de pe malul drept, din cartierele Rogerius, Oncea, Nicolae Iorga şi toate arterele adiacente, vor fi întreţinute de Drumuri Orăşeneşti, Gauss Topo şi Ritmoteh pentru 44,7 milioane lei.

Ofertele celui de-al treilea concurent înscris la licitaţie, asocierea formată din firmele clujene Diferit şi RADP, deşi au fost cu 4 milioane lei mai mici, pentru fiecare dintre loturi, au fost respinse ca neconforme. "În documentaţiile depuse, clujenii nu au prezentat, printre altele, nici descrierea procedurilor tehnice de execuţie, nici planul de verificări pentru unele categorii de lucrări şi nici analiza de preţ pentru betonul asfaltic, lucruri obligatorii", a spus viceprimarul Mircea Mălan.

Câştig sigur

Deşi a pierdut jumătate din Oradea, Beniamin Rus nu se plânge. "Sincer, nu ne pare rău. Reparaţiile nu sunt lucrări la care să te duci întins, ca la construcţia de drumuri. Aici lucrezi în oraş, sub trafic şi nu dai randament", declară patronul firmei Selina. Ce nu spune constructorul este că handicapul lucrului fără spor e compensat de avantajul unui contract sigur, pe patru ani.

"Oraşul se extinde de la an la an, aşa că lucrările de întreţinere străzi, reparaţiile de semafoare, refacerile de marcaje sunt pentru constructori un front de lucru sigur. În 2011 s-au cheltuit pe acest capitol 21 milioane lei, în 2012 - 25 milioane lei, iar în acest an s-au alocat alte 21 milioane lei", zice Eduard Florea, directorul economic al Primăriei.

Forţa de intervenţie rapidă

14 Mircea Ghitea.jpgDacă pentru drumari împărţirea oraşului înseamnă împărţirea responsabilităţilor, pentru orădeni are avantajul unor lucrări prompte. "Avantajul palpabil îl constituie creşterea vitezei de intervenţie. Fiind doi drumari, la primăvară nu vom aştepta o lună pentru plombarea gropilor, ci numai două săptămâni", spune directorul tehnic al Primăriei, Mircea Ghitea (foto).

De asemenea, municipalitatea va putea compara viteza de lucru şi calitatea lucrărilor făcute de cei doi constructori. "În oraş se va lucra inclusiv iarna. Dacă mixtura la rece, pentru care am cerut 6 luni de garanţie, nu ţine, o vor înlocui pe banii lor de câte ori este nevoie. Îi vom penaliza şi vom posta asta pe site-ul Primăriei, să îi râdă tot oraşul", promite Ghitea. Directorul mizează pe faptul că, dacă nu de frica penalităţilor, constructorii vor munci mai îngrijit măcar de ruşine. Ruşinea de-a nu fi beşteliţi în faţa concurenţei...


RESPONSABILIZAŢI
Constructorul plăteşte!

Conform contractului cadru care va fi încheiat cu Primăria, drumarii îşi vor asuma mai multe responsabilităţi. "Pentru a-i cointeresa pe constructori să se îngrijească de starea drumurilor, aceştia vor fi obligaţi să ne prezinte în fiecare vineri o situaţie cu gropile apărute în lotul de care răspund. În baza acestui inventar şi a constatărilor proprii, Primăria va face nota de comandă", spune Mircea Ghitea.

Odată descoperită o problemă, constructorul e obligat să ia măsuri. "Fiecare groapă va trebui semnalizată până la remedierea situaţiei, altfel încât, în cazul în care cineva îşi strică maşina acolo, constructorul va răspunde la reclamaţie, el va merge cu reclamantul în instanţă şi tot el va suporta toate daunele". Directorul tehnic a trecut această prevedere în contractul cu drumarii din cauza numărului mare de procese intentate municipalităţii de firmele de asigurări ce şi-au despăgubit clienţii care şi-au avariat maşinile din cauza drumurilor proaste.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
PRIMAR PRESEDINTE
Din psihologia infractorilor este cunoscut ca aproape fara execeptie, criminalii se intorc la locul faptei. Deasemenea, toti incearca sa isi modifice infatisarea. Pe cale de consecinta, cei mai mari doi infractori ai municipiului care si-au modificat \"look-ul\" sunt Bolovan si cu Beni SENILA. Sunt de nerecunoscut intr-adevar, dar riscul este ca sa nu mai fie recunoscuti nici de catre cei ce au de cotizat.
Postat 22 Octombrie 2013, 15:00 de Anton Bacalbasa
Bill Gates al nostru
De ras, radem deja(printre injuraturi) de Selina, dansii nu stiu nici macar cum arata un boloboc, desi castiga pe banda rulanta lucrari in constructii. cam cat de prost sa fii sa asezi inclinat o banca pe deal, dupa cum cade panta? Cum ramane cu furtul din primavara, cand Selina a decontat lucrari neefectuate, ceva consecinte? Dati-i drumul macar la bestelit! Am aflat ca domnului Rus nu-i plac reparatiile drumurilor, atunci de ce le face, din filantropie?
Postat 18 Octombrie 2013, 12:09 de AB
Ghiteo, taci şi sapă !?!
...
Postat 18 Octombrie 2013, 10:01 de Carp III
2.0
Asa e politicos.
Postat 18 Octombrie 2013, 02:17 de Politeistu
Tu sa glumesti pe banii tai tarane, nu pe ai nostri
Nu a fost spart nici un monopol, pentru ca Drumurile Orasenesti il au in spate tot pe Beniamin Rus, mituitorul din Bihor. Asadar acesta tine in spatele sau voinic atat afacerile cu drumuri in Bihor, ca la autostrazi nu a putut da cat vroiau spagarii lui Ponta, dar si o liota de politicieni locali care se cred liberali pentru ca bolsevicii nu se mai poarta.
Postat 18 Octombrie 2013, 00:11 de Strattera
Baga bani, baga, baga
Hihihihihi, apare concurenta care din cele doua dau mai mult, au fost nemultumici de Selina cum cotiza si au adus un concurent, cei de la Cluj aveau ofertele bune dar nu erau de incredere in lucrurile sfinte si la slujbe mincau guma , Ghitea a spus ce credea el ca trebuie sa creada prostimea, aia multi dar prosti.
Postat 17 Octombrie 2013, 23:29 de Unu
Saracii clujeni... nu au dat detalii de executie
„...asocierea formată din firmele clujene Diferit şi RADP, deşi au fost cu 4 milioane lei mai mici, pentru fiecare dintre loturi, au fost respinse ca neconforme. "În documentaţiile depuse, clujenii nu au prezentat, printre altele, nici descrierea procedurilor tehnice de execuţie, nici planul de verificări pentru unele categorii de lucrări şi nici analiza de preţ pentru betonul asfaltic, lucruri obligatorii", a spus viceprimarul Mircea Mălan.” O intrebare pt. domnul vice MALAN, GHITEA DIRECTOR TEHNIC (va rog d-le Simai sa o transmiteti si sa ne-o comunicati) BORDURI mai trebuie puse la lucrari sau NU MAI SUNT LUCRARI OBLIGATORII? In rest ORADENI Executivul vrea sa ne simtim bine „nu o să mai aud non-stop de monopolul firmei Selina asupra lucrărilor de reparaţii", GLUMEŞTE primarul Ilie Bolojan.” „...vom posta asta pe site-ul Primăriei, să îi RÂDĂ tot oraşul", promite Ghitea.” Si acum sa radem si noi oradenii: „...CONSTRUCTORII VOR MUNCI MAI ÎNGRIJIT MĂCAR DE RUŞINE.”
Postat 17 Octombrie 2013, 22:32 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON