URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Mai 2013, 19:12

Oraş sub asalt: 7.000 de navetişti vin zilnic în Oradea!

Studiile de transport făcute în cadrul proiectului „Planificarea unui sistem de transport cu impact transfrontalier la nivelul polilor urbani Oradea şi Debreţin", finanţat din foduri europene, arată că municipiul atrage navetişti ca un magnet.

Idei pentru viitor

„Măsurătorile făcute în luna februarie arată că nu mai puţin de 7.000 de persoane vin zilnic în Oradea. Pentru ca acest flux de călători să poată fi preluat fără probleme, societatea de transport local va trebui să găsească soluţii de interconectare a mijloacelor de transport şi de prelungire a unor trasee. Multe dintre linii nu traversează oraşul de la un capăt la altul, ci îşi lasă călătorii în zona centrală, ceea ce ar putea fi o problemă", a declarat Ciprian Barna, directorul Zonei Metropolitane Oradea, joi, la conferinţa de încheiere a proiectului.

La eveniment au mai participat, printre alţii, viceprimarul de Oradea, Mircea Mălan, omologul său din Debreţin, Papp Laszlo, coordonatorul proiectului, Szecsy Lugino, reprezentantul Institutului de cercetări în transporturi, şi directorul OTL, Csuzi Istvan.

Studiile de trafic făcute în luna februarie cu ajutorul unor măsurători executate în Oradea şi Debreţin vor sta la baza proiectelor ce urmează să fie depuse de cele două oraşe în următoarea perioadă de programare a fondurilor europene, în vederea obţinerea de finanţări pentru proiecte care vizează fluidizarea circulaţiei.

Evitaţi traficul între orele 16 şi 17!

În ceea ce priveşte traficul orădean, măsurătorile au scos la iveală faptul că punctele de trafic cele mai aglomerate sunt situate în Piaţa Independenţei, pe Podul Dacia şi leagă cartierul Dimitrie Cantemir de Bulevardul Magheru. Numărătorile făcute la începutul anului au înregistrat în aceste puncte un flux de nu mai puţin de 1.000 de maşini pe oră.

„O concluzie surprinzătoare care se poate desprinde din măsurători este că în Oradea ora de vârf este între 16 şi 17, nu dimineaţa la ora 8, aşa cum se întâmplă în alte oraşe din ţară", a declarat Szecsy Lugino.

Pentru fluidizarea traficului în municipiu, realizatorii studiului au propus printre altele îmbunătăţirea semaforizării, reabilitarea podului Ovidiu Densuşianu pe porţiunea în prezent oprită traficului, realizarea drumului rapid de-a lungul străzii Ecaterina Teodoroiu, lărgirea străzii Traian Moşoiu prin eliminarea unui rând de locuri de parcare şi construcţia de pasaje denivelate pe şoseaua de centură.

Implementat de Zona Metropolitană Oradea în parteneriat cu Primăria Debreţin, proiectul transfrontalier în cadrul căruia au fost făcute studiile de trafic din cele două oraşe a avut un buget total de 298.000 euro. Din această sumă finanţarea UE reprezintă 85%, confinanţarea de la stat 10,53%, iar contribuţia partenerilor se ridică la 4,47%.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
PALM
Daca toti taranii (inafara de copii ce vin la "SCOALA") ar lucra pamantul, nu am alimenta conturile evazionistilor pentru marfa de proasta calitate...
Postat 24 Mai 2013, 16:56 de PALM
PALM
Mutati statia de autocare din Centru Civic, de langa Politie. Veniti sa vedeti ce ramane dupa ei...mizerie (flacoane, hartie, pungi, pahare de unica folosinta samd...); cineva cine astepta autocarul aici, neavand ce face pana vine autobuzul a intrat la noi in bloc, a sunat la fiecare usa si a cerut flacoane iar cine nu dadea s-a trezit cu scuipaturi printre ochi ba mai mult...s-a ascuns si teroriza locatarii ce veneau acasa ca il impusca...pana a fost prins de locatari. Apoi sa va spun si mai multe...nu se foloseste toaleta ecologica din santul cetatii (nu stiu motivele dar presupun ca pute rau si e murdar), babutele, batranii, copii...taranii ce asteapta autocarele nu se rusineaza sa traga chilotii...se caca pe peretele cetatii - pur si simplu iti arata CURUL GOL...in plin centrul orasului in vecinatea cetatii Oradea. De boschetari nu mai zic nimic. Se pare ca primarul a pierdut alegerile...avem tablita pe copac ca ORADEA ESTE TERITORIUL LUI ISUS HRISTOS...da unde-i POLITIA LOCALA?
Postat 24 Mai 2013, 16:54 de PALM
ciuciu-banama
...da' tzaranii din Bin's si din Stei, si imprejurimi....care au facut cariera din minciuni si ''turnatorii''? astia au si ramas si au viloace...ha?!
Postat 24 Mai 2013, 14:31 de ciuciu-banama
Si toti tiganii care calatoresc in grup, fara bilet?
Cel mai probabil tiganii care impanzesc zona garii si mai toate punctele important din oras nu au fost socotiti 'la numarare'! Circula si 20 fara bilet, controlorii nu le-au treaba. Rusine... Nu ma mir ca stau 30 de minute in trafic
Postat 24 Mai 2013, 10:00 de Carla
Pe cand un studiu despre cum (nu) fluidizeaza traficul turbogiratia ?!
,,…punctele de trafic cele mai aglomerate sunt situate în Piaţa Independenţei, pe Podul Dacia şi leagă cartierul Dimitrie Cantemir de Bulevardul Magheru.” Bravo, nea ilie ! Acum, dupa ce s-au aruncat banii (vorba vine ! s-au dus unde trebuia) pe ,,turbogiratie” unii, de data asta specialisti, au descoperit principalul vinovat de ,,fluenta” traficului in oras : turbogiratia ! Cine a facut studiile, cine a aprobat proiectul, cine a aprobat modificarile la proiect ? In Cantemir proiectul APROBAT prevedea semaforizare, in PRACTICA s-a ,,edificat” o giratie, apoi s-a revenit ! Cine si-a permis asta si pe ai cui bani ? Ce zici ghitea, stai bine pe scaun ? DNA-ul chiar a terminat treaba in Oradea si acum s-a apucat de legat casierite ?!
Postat 24 Mai 2013, 07:06 de anticomunistul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON