URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 MAI 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fiecare are impresia că meseria lui e cea mai importantă, că fără el nu se poate, că oricum eforturile nu-i sunt răsplătite și că salariul nu e niciodată de ajuns. Așa că nu trebuie să ni se pară nemaiîntâlnit comportamentul angajaților de la UPU.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ştiam că Sicilia e cea mai săracă zonă, dar una dintre cele mai frumoase, cu nenumărate vestigii ale unor civilizaţii străvechi, cu straturi greceşti, romane, arabe, normande, hispanice. Ca de obicei, am întâlnit şi acolo români, mai mulţi decât m-aş fi aşteptat. Unul, Ionuţ, din Dâmboviţa, mi-a spus că în ruptul capului nu s-ar întoarce în România. "Banii pe care voi îi primiţi acum în ţară sunt bani mincinoşi, n-o să vă ţină mult"...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Street Food Fest este scump pentru că aduce în stradă preţurile din restaurante. Pereţii localurilor nu mai există, nasul nu mai este protejat de mirosurile îmbietoare, iar ochiul nu mai e protejat de preţurile din meniu. Astfel, impactul poate fi brutal. Mâncare de stradă la preţ de restaurant? Hm...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cine credeţi că are dreptate în problema sporurilor salariale ale lucrătorilor de la UPU – SMURD Bihor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În primul rând, cei care achiziţionează un autoturism trebuie să ştie că au obligaţia să efectueze toate formalităţile de înmatriculare în termen de maxim 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare cumpărare. Sancţiunea pentru nerespectarea acestei obligaţii este suspendarea înmatriculării acelui autovehicul, definită de lege ca fiind operaţiunea administrativă ce constă în interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulaţie şi a utiliza un vehicul pe drumul public.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ulcerul gastric apare de obicei cu 10 ani mai târziu decât cel duodenal, frecvenţa maximă fiind în jurul vârstei de 60 de ani. Boala apare mai des la bărbaţi, iar numărul cazurilor este în uşoară creştere faţă de cele de ulcer duodenal care sunt în scădere.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Există destul de multe femei care sunt atrase de o anumită tipologie de bărbaţi: aroganţi, duri, insensibili, flegmatici, care încearcă mereu să-şi controleze partenera ori sunt pur şi simplu narcisişti incurabili. Bărbaţii aflaţi la polul opus nu le atrag: calmi, atenţi, politicoşi, răbdători, care respectă graniţele intimităţii impuse de femeie. Cum se face atunci că unele femei aleg parteneri din prima tipologie, ajungând în relaţii abuzive în care se complac, când sunt curtate în acelaşi timp de "băieţii buni"?
18 Martie 2010, 16:01

Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO)

Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier
Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier (FOTO) Orădenii din zona Sovata se opun construcţiei unui pod rutier

Dezbaterea publică organizată joi la Primărie pe tema construcţiei unui pod rutier în zona actualului pod de pontoane din strada Sovata s-a lăsat cu scandal. Ecologiştii, reprezentaţi de membri ai Centrului Regional de Supraveghere Ecologică "Munţii Apuseni" (CRSE) şi reprezentanţi ai locuitorilor din zona străzii Sovata s-au declarat ferm împotriva construirii unui nou pod peste Crişul Repede.

Spre surprinderea viceprimarului Gheorghe Carp, care a condus dezbaterea, şi a şefului Direcţiei Tehnice din Primărie, Mircea Ghitea, unul dintre cei mai înverşunaţi opozanţi ai proiectului a fost tocmai Orlando Balaş, fostul consilier pe probleme de mediu al primarului Ilie Bolojan, până de curând angajat al Primăriei.

"Doresc să îmi exprim dezacordul faţă de construcţia unui pod nou în zona străzii Sovata. Nu cred aprioric că iniţiatorii sunt rău intenţionaţi, probabil că în 1980 când a existat primul proiect acesta ar fi rezolvat unele probleme de trafic, dar acum când Oradea are deja trei poduri pe patru benzi nu se mai justifică", a spus Balaş.

Orlando Balas 01.JPGSă dispară gropile!

Fostul consilier al primarului Ilie Bolojan a mai contracarat ideea iniţiatorilor proiectului, că podul va fluidiza circulaţia în municipiu, afirmând că acest lucru s-ar putea face mult mai util prin implementarea unui sistem de semaforizare cu undă verde şi asfaltarea străzilor. "Dacă semafoarele ar fi mai bine corelate între ele şi dacă am avea mai puţine gropi în asfalt am avea o circulaţie mai bună. Înainte de a uni cartierele Ioşia şi Rogerius printr-un pod ar trebui să unim Ioşia cu Oradea, pentru că aici sunt sute de străzi care nu pot fi salubrizate pentru că nu sunt asfaltate", a spus ecologistul.

Balaş a mai arătat că pentru construcţia podului vor trebui tăiaţi copaci distrugând astfel o zonă verde a municipiului şi a afirmat că oraşe mult mai mari decât Oradea, precum Belgrad, Bratislava sau Viena, au mult mai puţine poduri raportat la numărul de locuitori şi totuşi nu se confruntă cu aceleaşi probleme de trafic.

Întâi canalizarea...

În replică, viceprimarul Gheorghe Carp a afirmat că municipalitea a iniţiat deja un program de asfaltare a străzilor din cartierul Ioşia, dar că aceasta nu poate fi implementat în tot cartierul decât după rezolvarea problemelor de infrastructură. "Majoritatea străzilor au şi acum reţeaua de canalizare din conducte de azbest, care se ştie că este cancerigen. Nu putem asfalta până nu înlocuim toate reţelele şi introducem inclusiv reţeaua de gaz, pentru că altfel peste un an sau doi va trebui să spargem din nou", a zis Carp.

Viceprimarul a mai spus că municipalitatea nu doar că nu va distruge zona verde dar a şi iniţiat, în colaborare cu Apele Române, un proiect de reamenajare a întregului mal al Crişului Repede. "Vreme de 20 de ani zona fost lăsată de izbelişte. Primăria spunea că este a Apelor Române, iar Apele că este a Primăriei. Acum s-a căzut la o înţelegere şi va fi reamenajată în comun", a zis Carp.

Oradea nu e Viena

Viceprimarul a mai arătat că realităţile din Belgrad, Bratislava şi Viena nu se potrivesc Oradiei. "Toată lumea ştie că Viena a fost făcută pe sistemul ringului, şi are două şosele de centură care scot circulaţia din oraş, iar Belgradul a fost ras de pe suprafaţa pământului în cel de-al doilea război mondial, după care a fost rescontruit cu străzi drepte şi intersecţii largi. Oradea e aşa cum o ştim de 500 de ani...", a zis viceprimarul.

Mai mult, Carp a afirmat că prin construcţia podului nivelul poluării va scădea. "Cineva care se pricepe la probleme de mediu poate să facă o socoteală simplă şi să vadă cu ochii lui cât poluează o maşină care merge 30 de minute ca să ajungă ocolind pe podul Decebal de pe un mal pe altul al Crişului Repede sau una care traversează oraşul în doar 4 minute pe noul pod".

proiect pod.jpgUn pod de milioane

Conform proiectului municipalităţii, pe amplasamentul actualului pod de pontoane va fi construit un pod rutier pe care va fi interzis accesul autovehiculelor de mare tonaj. Pentru a proteja locuitorii zonei de eventuala poluare sonoră datorată traficului, municipalitatea are de ales între a monta panouri de protecţie pe pod sau geamuri termopan la blocurile din jur.

Proiectul noului pod va fi supus din nou dezbaterii publice peste câteva săptămâni când documentaţia acestuia va trebui să conţină avizul Agenţiei pentru Protecţia Mediului. Investiţia pe care o presupune construcţia unui nou pod se ridică la circa 2,5 milioane euro şi a fost prinsă deja în bugetul local pe 2010.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
vrem pod
deci, tipu asta balas e cam tembel . de la 2 la 5 daca vii spre piata Decebal pe blvd. de la Infratirea stai in coloana pana lasensul giratoriu Decebal - Dacia 20 - 25 minute. Deci daca are omu frustrari ca nu mai are salar nesimtit sa stea acasa. In Oradea mai trebuiesc cel putin 2 poduri si largit cel de pe centura. de ce trebuie intrebati locatarii de pe Sovata daca facem sau nu pod ? cand se schimba denumirea strazilor aiurea sau din strada cu 2 sensuri fac sens unic de umbli ca prostu sa ajungi acasa, etc se consulta primaria cu cineva ? FACETI PODUL SI GATA ! rog primaria sa nu f_ta banii ca berceanu pe autostrazi ! costuri mici calitate buna !
Postat 20 Martie 2010, 04:11 de c.
@kbm
Nu judeca dupa ce se scrie in articol. Dezbaterea a inceput cu o prezentare a proiectului, inclusiv studiile de fezabilitate, impact asupra mediului, grad de poluare. Studiile arata ca, in loc sa creasca, poluarea va scadea, prin scurtarea distantelor (nu se mai ocoleste pe Decebal sau Densuseanu). Scandalul e provocat de cativa ecologisti care altceva nu stiu decat sa planga pe umarul broastelor de pe malul Crisului, uitand ca, de cand a venit la conducerea orasului, Bolojan a amenajat 7 hectare de parcuri in plus. Actiunea ecologistilor ar fi laudabila, daca n-ar fi de un amatorism jalnic, care nu vede mai departe de varful nasului.
Postat 19 Martie 2010, 11:49 de solo
tacerea mieilor
In mintea mea, Boljan e una, iar Carp sau Ghitea sunt cu totul altceva. Oare chiar nu are oameni care sa se plieze pe ceea ce a transmis si promis Bolojan in campanie? Ghitea, marele prefect tacut, iar Carp, un pedelist fripturist care a sarit gardu in brate la Bolo. Ca se face, ca nu se face podul, felul in care a inceput toata tarasenia, miroase a dezorganizare si romanism d'ala dorelian! Continuand asa.....ramanem tot in ultima banca.
Postat 18 Martie 2010, 16:57 de kbm
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Noaptea muzeelor a atras un număr record de vizitatori în Oradea. Cozi de zeci de metri la noul sediu al MȚC (FOTO)
  • Ziua Eroilor a fost marcată cu felicitări şi diplome în Cetatea Oradea (FOTO)
  • Dezbaterile Consiliului Local Oradea se vor muta în beciurile Primăriei (FOTO)
  • Festin în Piaţa Unirii: A început Street Food Festival Oradea, cu mâncăruri apetisante şi preţuri piperate (FOTO)
  • Cea de-a XXII-a ediție a Zilelor Muzeului Țării Crișurilor a debutat cu o dublă lansare de carte (FOTO)
  • Festivalul „Flori de mai”: Elevii cu cerinţe speciale şi-au demonstrat abilităţile artistice, pe scena Teatrului Arcadia (FOTO/VIDEO)
  • Meloterapie: Celebrul violonist Alexandru Tomescu le-a cântat copiilor din Spitalul Municipal Oradea cu vioara Stradivarius Elder - Voicu (FOTO/VIDEO)
  • Universitatea altfel: Târg de joburi 'asezonat' cu muzică şi dulciuri (FOTO/VIDEO)
  • Lecţia de ecologie: Preşedinţii de asociaţii au fost informaţi despre programul pilot de colectare a deşeurilor în trei fracţii (FOTO)
  • Evitaţi! Lucrările la reţeaua electrică au blocat strada Louis Pasteur din Oradea (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON