URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Ianuarie 2014, 17:25

Navetiştii din Borş şi Sânmartin vor primi reduceri la abonamentele "combinate" ale OTL

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Local Oradea a aprobat, marţi, în şedinţa ordinară, cu unanimitate de voturi, proiectul propus de OTL pentru a oferi abonamente combinate, la preţ redus, locuitorilor comunelor Sânmartin şi Borş, documente valabile atât pentru cursele între localităţile lor şi Oradea cât şi pentru transportul prin oraş.

"Este o formă de ajutor oferită celor care lucrează în Oradea. Dacă până acum, aceştia plăteau circa 140 de lei pentru un abonament pe toate liniile în oraş şi pentru un abonament până aici, de acum vor plăti doar 110 lei", a explicat primarul Ilie Bolojan, înainte cu o zi, într-o conferinţă de presă în care a vorbit despre proiectele care urmau să fie supuse votului.

OTL introduce aşadar un nou tip de abonament, cu "tarif combinat", pentru navetiştii din comunele Borş şi Sânmartin, unde societatea de transport în comun a devenit operator începând din 1 ianuarie 2014, ca urmare a intrării acestora în Asociaţia de Dezvoltare Interregională Transregio.

Abonamentele valabile în localităţile din comuna Sânmartin şi în Oradea vor avea, aşadar, tariful unic de 110 lei, la fel şi cele valabile în satele Sântion şi Borş din comuna Borş. În schimb, abonamentele cu tarif combinat pentru locuitorii din Santăul Mic şi Santănul Mare vor costa 125 de lei.

Separat, un abonament valabil pe toate liniile în Oradea costă 70 de lei. Un abonament Oradea - Borş costă 80 de lei, până în Sântion 70 de lei, Santăul Mic - 90 de lei, respectiv Santăul Mare 100 de lei.

Spre comuna Sânmartin, în schimb, un abonament lunar pentru Băile 1 Mai ori Băile Felix costă 62 de lei, pentru Cordău - 75 de lei, Betfia - 75 de lei, Cihei - 70 de lei, respectiv localitatea Sânmartin - 57 de lei.

Astfel, dacă aleg abonamentele combinate, navetiştii pot profita de discounturi între 17 şi 45 de lei, în funcţie de localitatea de unde vin. Potrivit lui Csuzi Istvan, la 10 ianuarie 2014, circa 1.200 de locuitori ai comunei Sânmartin, respectiv 250 de locuitori ai comunei Borş îşi făcuseră abonamente la OTL.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Mai mulat informare
Axis imi pare rau sa iti spun dar te inseli.De exemplu in Bucuresti peste 3 luni va fi licitatiea traseelor din zona metropolitana si vor licita si firmele private impreuna cu RATB.Dar exista reguli.Se poate licita doar cu autobuze urbane an de fabricatie 2012-2014 si va exista o limita maxima de tarif.Deci nu vad cum se urmareste doar profitul?Si ca sa stii si tu in Romania firmele private nu sunt subventionate de stat spre deosebire regie.De exemplu OTL este subventionat de primaria Oradea dar si de primariile Bors si Sanmartin.Privati cumapra autobuze din buget propriu spre deosebire de regie care le cumapra din banii nostri.Deci?
Postat 16 Ianuarie 2014, 08:01 de George
OTL in toata zona metropolitana
Nu exista licitatii pentru zona metropolitana in Franta, Germania etc transportul este asigurat de o regie publica subordonata primariei, tocmai pentru ca transportul public trebuie subventionat, iar un privat urmareste doar profitul normal cat mai mare pentru el in detrimentul calatorilor, cred ca nu vrea nimeni exemplu altor orase care au privatizat trasee si se fac transporturi cu maxitaxi - microbuse in conditii INSALUBRE
Postat 15 Ianuarie 2014, 12:28 de Axis
rusine somogyi
poate se uita si dl primar din paleu si realizeaza ca si cei din paleu vor asa ceva sau poate îi e frica sa nu circule prea multi romani cu autobuzul.
Postat 15 Ianuarie 2014, 09:19 de aurel
Monopol OTL
John legat de parte cu transport civilizat sunt deacord cu tine dar nu in modul asta.In orice tara civilizata mutarea care a facuto OTL nu ar fi agreata.Asa ceva se face prin parteneriat public-privatintr-o tara democratica.Preluarea traseelor,fie ele si din zona metropolitana,fara o licitatie contravine a tot ce inseamna democratie si concurenta loiala.Inainte de 90 da facea OTL multe trasee exterioare dar era comunism.Deci concluzia este ca ne intoarcem la comunism si se pare ca romanii sunt deacord.Mare durere si pacat de cei care au murit la revolutie pentru o tara mai libera si dupa 24 de ani se ajunge inapoi la comunism.Dar asta e tara in care traim.Inclusiv ziarele scriu doar articole comandate de politic,ce se intampla in realitate nu.Pacat!!!
Postat 15 Ianuarie 2014, 07:02 de George
Transport civilizat in zona metropolitina
Calatorii din comunele suburbane, merita transport civilizat cu autobuse noi daca tot lucreaza si contribuie inclusiv in Oradea,asa e in orice tara civilizata, zona metropolitana trebuie deservita de primarie prin regia de transport, nu de privati si pirati care sau imbogatit transportand calatorii ca pe animale, nu trebuia lasat niciodata din mana transportul din zona metropolitana pana in anii 90 OTL asigura transportul pana la 20-30 km in orice directie in jurul Oradei, sa speram ca va fi si de acum incolo, nu mai vreau sa vad toate rablele de autobuse care stau cantonate pe Clujului, Gara, Livela etc
Postat 15 Ianuarie 2014, 01:03 de john
RUSINE
Au furat paintea transportatorilor privati care au castigat traseele prin licitatii !!! RUSINE OTL !!!
Postat 14 Ianuarie 2014, 23:55 de Cristi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON