URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Ianuarie 2013, 13:12

Ministerul Transporturilor vrea să "paseze" Spitalul CFR Oradea în subordinea Consiliului Judeţean sau a Primăriei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Declaraţia făcută la sfârşitul anului trecut de Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, cu privire la transferul spitalelor CFR din ţară, inclusiv al celui din Oradea, din subordinea ministerului în cea a consiliilor judeţene sau primăriilor a luat prin surprindere reprezentanţii administraţiilor judeţene şi locale.

Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, a declarat că deocamdată nu a fost informat oficial cu privire la posibilitatea transferului. "Am văzut şi eu declaraţia ministrului, la televizor, ca toată lumea, dar mai multe nu ştiu. Informaţii suplimentare voi avea abia săptămâna viitoare, după ce voi merge la Bucureşti", a declarat Popa, joi, pentru BIHOREANUL.

Preşedintele Consiliului Judeţean a mai spus că înţelege graba Ministerului Transporturilor de a scăpa de Spitalul CFR Oradea, care este un consumator de resurse bugetare, dar a spus că nici CJ nu stă mai bine cu banii.

"Eu înţeleg Ministerul Transporturilor că vrea să scape de un bai, dar nici pentru noi nu este o bucurie să-l preluăm. În lipsa unor alocări financiare suplimentare nu vom putea întreţine această instituţie. Acesta a şi fost motivul pentru care Consiliul Judeţean a predat Spitalul Judeţean la Primăria Oradea, care are un buget mai bogat", a spus Popa.

"Probabil ar fi o idee bună"

Mircea Mălan, viceprimar de Oradea, a declarat la rândul său că Primăria nu a primit deocamdată nicio înştiinţare oficială. "Deocamdată nu am primit nicio informaţie oficială cu privire la transferul Spitalului CFR în subordinea Primăriei. Dar probabil că ar fi o idee bună", a spus Mălan.

Viceprimarul şi-a argumentat poziţia prin calitatea personalului medical care deserveşte Spitalul CFR, specialişti care ar putea fi puşi în valoare mai bine. "La Spitalul CFR Oradea sunt medici de valoare care datorită aparaturii învechite nu pot lucra la adevărata capacitate. În momentul de faţă avem două spitale, cel municipal şi cel judeţean, care lucrează complementar, iar eu sunt de părere că în cazul în care în acest parteneriat ar intra şi Spitalul CFR, acestea s-ar putea completa reciproc", a spus viceprimarul.

Mălan a mai precizat că subfinanţarea va fi întotdeauna o problemă a instituiţiilor spitaliceşti. "În domeniul sănătăţii niciodată nu ai buget suficient pentru că este vorba de investiţii foarte mari în tehnologie şi în oameni. De aceea cred că un sistem complementar ar fi o soluţie mult mai bună".

Va fi un transfer de durată...

Condiţiile transferului Spitalului CFR Oradea sunt o necunoscută până şi pentru managerul insituţiei, Marius Chipurici. "Ştiu doar că sunt trei variante de transfer: la Primărie, la Consiliului Judeţean sau la Ministerul Sănătăţii. Ultima dintre ele îmi pare şi cea mai probabilă, pentru că Ministerul Sănătăţii a rămas în prezent cu destul de puţine spitale", a spus managerul.

Chipurici a precizat însă că, indiferent de soluţia care va fi aleasă, transferul va fi un proces de durată. "Lucrurile nu se vor face cât ai bate din palme. Aici e vorba de patrimoniu, de contracte de finanţare europeană, de transferul Casei de asigurări de sănătate a transportatorilor. Sunt multe lucruri care trebuiesc urmărite".

"Ideea este veche"

Deşi declaraţia ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, a luat prin surprindere reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene, specialiştii în domeniu spun că măsura transferului spitalelor CFR era de aşteptat.

"Ideea transferului este veche de cinci ani. Niciun spital departamental nu îşi mai are rostul în condiţiile în care nu mai există structura care să îl susţină. În cazul de faţă, CFR-ul mai are doar 10% din angajaţii pe care îi avea odată iar ITIA (n.r. Intreprinderea de Transport Interurban Auto) s-a privatizat de ani de zile", a declarat Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean Oradea.

CFR fără spitale

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat pe 30 decembrie că nu înţelege de ce trebuie să existe o casă de asigurări de sănătate la minister şi a anunţat că aceasta va fi transferată, în cel mai scurt timp, la CNAS, la fel şi spitalele.

"Am găsit în Ministerul Transporturilor spitale şi o casă de asigurări de sănătate. Nu a putut nimeni să-mi explice de ce ministerul are nevoie de o casă de sănătate. Am vorbit deja cu premierul şi a fost de acord ca în cel mai scurt timp să transferăm casa de sănătate la Casa de sănătate naţională, iar toate spitalele să le transferăm către consilii judeţene, primării sau către Ministerul Sănătăţii", a afirmat Relu Fenechiu.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
pile
ce specialisti.acolo sint niste pilosi.SA L INCHIDA
Postat 05 Ianuarie 2013, 02:36 de ALIN
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON