URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Aprilie 2012, 13:10

Micul "uriaş": Noul Volkswagen Up! poate fi testat şi la D&C Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

"Fără compromisuri: un mic uriaş". Aşa este este caracterizat noul Up!, cel mai recent model lansat de Volkswagen pe piaţă. Deşi de afară pare chiar o "piticanie" de maşină, la volan senzaţia e cu totul alta. Pe o suprafaţă minimă, de doar 3,54 x 1,64 metri, spaţiul este folosit la maximum, începând de la scaunele încălzite până la panoul de comenzi din bord, amplasat "la îndemână". BIHOREANUL l-a luat la un test drive...

Spaţioasă şi prietenoasă

Pe lângă atenţia la detalii, cu noul Up! producătorul parcă a vrut să fie mai atent la capitolul practic, căci maşina poate fi condusă cu uşurinţă şi chiar intuitiv până şi de un şofer începător.

Spaţiul este exploatat la maxim. Aşezaţi comod, şoferul, pasagerul din dreapta şi doi pasageri pe bancheta din spate călătoresc într-o maşină compactă şi deloc înghesuită. La fel, deşi ai zice că e mic, portbagajul are un volum de 251 de litri, mult mai mare decât cele obişnuite în clasa auto din care face parte Up!. În plus, spaţiul pentru transportul bagajelor poate fi lărgit până la 951 litri, prin rabatarea completă a spătarului banchetei.

Ca design, Up! a fost conceput la interior cu linii clare şi ergonomie optimă. Modelul este prietenos, iar calitatea nemţească se vede peste tot. Reprezentanţii Volksvagen se laudă cu un rafinament deosebit în ce priveşte dash pad-ul, inserţia orizontală de pe bord, în faţa şoferului şi a pasagerului din faţă. În funcţie de echipare, dash pad-ul va fi vopsit în nuanţe speciale sau în culoarea caroseriei.

Mică, dar deşteaptă

Maşina face parte din clasa subcompactă, fiind varianta "updatată" şi mult îmbunătăţită a variantelor Lupo şi Fox. Ceva mai mică decât Polo, Up! este perfectă pentru omul ocupat, ca de pildă agenţii de vânzări, care aleargă zilnic într-un oraş aglomerat unde şi găsirea unui loc de parcare este adesea o problemă, dar e foarte comodă chiar pentru femei. Este "parcabilă" în spaţii mici, se descurcă de minune să facă slalom într-un trafic aglomerat, sprintează şi e "pe fază" atunci când, vorbind la telefon şi circulând bară la bară, rişti să dai în maşina din faţă.

Asta, pentru că noul Up! este primul model din această clasă care oferă o funcţie City de frânare de urgenţă (City Emergency Brake), care, odată implementată, face autoturismul să frâneze singur, la viteze între 5 şi 30 kilometri/h. Având un senzor laser în parbriz, maşina detectează automat obiectul din faţă, în caz de neatenţie a şoferului frânând brusc, la circa 40 de centimetri faţă de obstacol, reducând astfel riscul unui impact. Atenţie însă! Un parbriz murdar sau cauciucurile neadaptate vremii pot face ca sistemul să nu funcţioneze 100% corect.

Alte îmbunătăţiri sunt, la varianta cu navigator, că pe lângă GPS, navigatorul poate fi conectat prin Bluetooth la telefon, iar utilizatorul poate auzi în boxe conversaţia telefonică.

Consum minim

Cum era de aşteptat, la noul Up!, Volkswagen a folosit şi o nouă generaţie de motoare. Odată cu acest model, debutează o nouă generaţie de motoare pe benzină cu trei cilindri, care furnizează 44 kW / 60 CP, respectiv 55 kW / 75 CP.

Pe lângă faptul că, în mod constant, computerul de bord îţi recomandă constant cu ce viteză ca să circuli pentru a economisi combustibil, şi ca urmare, să nu poluezi, consumul mixt este deosebit de redus în versiunea BlueMotion Technology (printre altele cu sistem Start-Stop). Maşina consumă 4,1 litri de benzină la 100 km (60 CP) şi 4,2 litri la 100 km (75 CP). Ambele versiuni ale motorului de 1,0 litru au emisii de CO2 sub pragul de 100 g/km. În plus, anul viitor producătorul are planificată lansarea unui Up! cu propulsie electrică!

Având un preţ de pornire de 5.765 euro, TVA inclus, cu 3 prime de casare, maşina, cu două sau cu patru uşi, este disponibilă în 3 versiuni de echipare: Take Up! - adică versiunea de "intrare", Move Up!, orientată mai spre confort şi High Up!, linia de vârf.

Curioşii sunt invitaţi să o cunoască într-un drive test cu Volkswagen Up!. Programările se fac la D&C Oradea, tel 0259.47.88.47.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON