URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Ianuarie 2017, 19:22

Investiţii de 60 milioane euro. Primăria Oradea vrea un pod nou peste Crişul Repede şi un tunel pe sub linia de tramvai din bulevardul Magheru

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea ar putea redeveni şantier. "Avem în vedere investiţii de circa 50 – 60 milioane euro care ar urma să fie demarate începând de anul acesta cu finalizare cel mai târziu în 2019", a anunțat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, aceste investiţii ar urma să fie finanţate de la bugetul local, din fonduri europene precum şi prin intermediul unor parteneriate cu mediul privat.

Pentru a urgenta demararea investiţiilor, municipalitatea va comanda proiectele încă din 2017, va atribui lucrările prin licitaţie, va începe lucrările, după care, în funcţie de lansarea apelului de proiecte, va concura pentru finanţarea acestora din fonduri europene.

"Conform noilor reguli poţi începe lucrările înainte de semnarea contractului de finanţare pentru a economisi timp", a spus edilul.

Încă un pod!

Printre lucrările importante, programate să înceapă încă de anul acesta, se numără construirea unui pod rutier peste Crişul Repede pe amplasamentul actualei pasarele pietonale din dreptul fostului Centru de Calcul.

Investiţie de circa 2 milioane euro, podul, cu câte o bandă pe sens, va intra în lucru încă de anul acesta cu termen de predare în doi ani. "Avem deja studiul de fezabilitate şi urmează să obţinem documentaţia necesară pentru demararea construcţiei", a spus primarul Ilie Bolojan.

Edilul a povestit că în cursul zilei de marţi, Comisia de monumente a respins primul proiect al noului pod pe considerentul că, proiectat în arc de cerc după modelul fostului pod Decebal, nu este suficient de estetic. În funcţie de argumentele invocate de comisie, municipalitatea va contesta decizia sau va cere reproiectarea lucrării.

Construcţia noului pod va implica exproprietarea unor terenuri din zona străzii Plevnei pentru a asigura traficul în condiţii de siguranţă şi, cel mai probabil, a clădirii vulcanizării din faţa Clubului Constructorul pentru reamenajarea intersecţiei străzilor Sfântul Apostol Andrei, Szigligeti Ede şi Ady Endre.

Linie de tramvai, drum rapid, artere pietonale...

Pe lista investiţiilor pe care municipalitatea intenţionează să le demareze încă de anul acesta se mai numără şi extinderea liniiei de tramvai de-a lungul pârâului Peţa, din zona Calea Aradului până în cartierul Nufărul. Estimat la circa 8 milioane euro, proiectul urmează să fie implementat în termen de doi ani cu finanţare europeană.

"În momentul de faţă mai avem de rezolvat câteva probleme instituţionale cum ar fi să preluăm o parte din teren de la Unitatea de Jandarmi sau să rezolvăm cu Universitatea unele suprapuneri de terenuri", a spus Bolojan.

Tot din fonduri europene va încerca municipalitea să finanţeze şi realizarea legăturii între strada Bihorului şi sensul giratoriu de la magazinul Real din Episcopia, pe la poalele dealurilor pe care urcă serpentinele spre Paleu.

Noua cale de acces va veni în completarea actualului drum rapid şi va scoate din oraş traficul auto pe direcţia Nufărul, Velenţa, Podul Prezan, Ecaterina Tedoroiu şi Episcopia fluidizând circulaţia pe străzi precum Magheru, Republicii sau Ştefan cel Mare.

Lucrarea, a cărei valoare va putea fi stabilită abia în lunile următoare, după stabilirea amplasamentelor care trebuie expropriate, va trebui finalizată în termen de 18 luni.

"Cel mai probabil lucrările vor începe dinspre Episcopia spre strada Bihorului. Acolo, dată fiind diferenţa foarte mare de nivel, va trebui să facem un pasaj de coborâre la Real", a declarat edilul.

Anul acesta municipalitatea mai are în plan demararea lucrărilor de transformare a străzii Vasile Alecsandri în arteră pietonală şi de reabilitare a Pieţei Ferdinand. "Zona centrală trebuie să devină o zonă preponderent pietonală", a afirmat Bolojan.

Tunel sub bulevardul Magheru

Un proiect îndrăzneţ, care, potrivit edilului, va intra de anul acesta în faza de pregătire a documentaţiei, îl constituie amenajarea unui pasaj subteran pe sub liniile de tramvai din Bulevardul Magheru începând din dreptul Hotelului Continental până în Parcul Traian, în vecinătatea Inspectoratului Judeţean de Poliţie.

Lucrările la pasajul cu două benzi pe sens vor demara anul viitor, după reabilitarea şi relocarea magistralelor de termoficare din zonă.

Investiţia în noul tunel, menită să fluidizeze circulaţia prin turbogiraţie prin eliminarea unui punctului de conflict rutier de la intersecţia bulevardului Magheru cu Aleea Ştrandului, va fi însoţită, în paralel, de lărgirea la şase benzi a podului Dacia şi introducerea unui sistem de "undă verde" pe bulevardul Magheru.

"Construcţia pasajului este cu atât mai necesară cu cât estimăm că axa de circulaţie către aquapark-ul Nymphaea se va dezvolta destul de mult în anii următori", a spus edilul.

Printre obiectivele municipalităţii pentru următorii ani, Bolojan a mai enumerat demararea celei de a treia etape de reabilitare a reţelelor de termoficare (20 milioane euro), amenajarea spaţiilor de acces şi parcărilor la viitoarea sală de polivalentă de lângă campusul universitar (2 milioane euro), construirea unui pasaj cu două benzi pe sens în prelungirea străzii Universităţii cu trecere pe deasupra giraţiei de lângă Cartierul Europa pentru a asigura accesul la piaţa Obor care se mută dincolo de şoseaua de centură (4,5 milioane euro) şi demararea lucrărilor la campusul universitar extins (10 milioane euro).

Continuă lucrările la reţele

În ceea ce priveşte restanţele din anii anteriori, municipalitatea va avea în vedere finalizarea celei de a doua etape a înlocuirii reţelelor de termoficare, cu scopul înlocuirii celor mai avariate tronsoane, consolidarea dealului Ciuperca cu refacerea aleilor şi amenajărilor, îmbunătăţirea sistemului de colectare a deşeurilor cu taxarea orădenilor în funcţie de cantitatea depusă la groapa ecologică şi amenajarea în Nufărul şi Rogerius a două staţii intermediare de preluare a deşeurilor rezultate din reamenajarea locuinţelor.

Primăria mai are în vedere finalizarea lucrărilor din parcul industrial Eurobusiness II, din strada Ogorului, întărirea relaţiei de colaborare cu companiile locale şi promovarea învăţământului profesional. Spre exemplu, municipalitatea va pune la dispoziţia elevilor veniţi din alte localităţi să studieze la Oradea, dar şi a turiştilor care vin din alte judeţe, să se relaxeze la aquapark-ul Nymphaea, spaţii de cazare în campusul şcolar Partenie Cosma care vor fi îngrijite de liceenii care se pregătesc pentru a intra în industria ospitalităţii.

În paralel, municipalitatea ia în calcul organizarea de evenimente în centrul oraşului şi nu numai în colaborare cu instituţii subordonate Consiliului Judeţean, precum Teatrul Regina Maria şi Filarmonica, dar şi contractarea pe banii Primăriei a unor artişti să ţină concerte la Oradea.

Printre priorităţile administraţiei Bolojan se mai numără realizarea de investiţii în sănătate prin permutări ale unor secţii între spitalele municipal şi judeţean, extinderea clădirii de la primire – urgenţe de la parterul spitalului, urmând ca la primul etaj să fie amplasate laboratoarele, secţia de sterilizări şi farmacia, dar şi îmbunătăţirea calităţii apei pe malul stâng al Crişului Repede sau extinderea spaţiilor verzi din municipiu prin amenajarea unor parcuri în zone precum zona străzilor Milcovului în Rogerius sau Bumbacului în Nufărul.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
!!
Vad ca a ramas " exproprietarea " ...Grea e limba noastra..
Postat 21 Ianuarie 2017, 14:06 de TDS
HELIOPORT !!!
Helioportul a murit din fasa caci nimeni nu semneaza condamnarea la moarte a nimanui. Portul este mult prea aproape de corpul spitalui si nimeni , NIMENI nu semneaza !!! Curentii de aer cand se lovesc de corpul spitalui arunca jos helicopterul ! Trebuia construit portul pe spital si nu pe policlinica ! Doar cativa pasi mai incolo !!!! Cativa dar cat conteaza !
Postat 19 Ianuarie 2017, 23:04 de scortosul
@PMO
Io am inteles ca mai tre doar una hartie ... in rest totul e ok, heliportu unicat n-are nici o hiba. Ce vanturi ? S-a spus ca cineva intarzaie nepermis de mult sa le dea hartia. Da' se poate asa ceva ?! Astia cu autorizarea ce vor de fapt , sa semneze hartia Aurel Vlaicu cu Henri Coanda si cu TRaian Vuia sau ce naiba ?!
Postat 19 Ianuarie 2017, 19:18 de Iness
....
...pe mine ma doare ce au unii in casa, cat timp le au "furate pe baniiii nostriiii diiiin baniiii nostriii". Suta la suta are buda din aur masiv, ca altminteri cum s-ar putea k@k@ pe banii nostrii... si pe heliportul nostru. Dar nu e de vina nici proiectantul, nici executantul si nici beneficiarul, de vina sunt vanturile de vest. Bata-le vantu' sa le bata.
Postat 19 Ianuarie 2017, 18:31 de PMO
!!!
Bolojan !!!! du-te taica si ne lasa...n-ai obosit ???tu insisti pina-ti pune cineva piedeca..n-o sa-ti fie moale, parol...
Postat 19 Ianuarie 2017, 16:59 de Tinas
@PMO
Auzi, pe mine nu ma intereseaza ce are in casa nimeni, poa' sa -si faca si buda din aur masiv, cvax albina. Pe mine ma intereseaza ca heliportul unicat sa functioneze, ca m-a ametit de cativa ani cu capodopera asta si vreau sa vad la concret. Bonus ma ofer de pacienta la zboru inaugural cu conditia ca doctoru din helicopter sa fie domnu Gheorghe.
Postat 19 Ianuarie 2017, 16:54 de Iness
@iness
Bine zici. Ptiu..., da' bine zici, ca de heliport am si uitat. Pentru ca acolo nu a mai contat ce iese, important a fost sa "ii faka konstructoru' kasa misto lu' Gheorghe ". Da da, acel Ghoerghe de la butoanele spitalelor, acea casa de pe strada Horea, acelasi constructor care a facut heliportul si in tot aceeasi perioada. Punem pariu ca la cat de tolomac e Gheorghe, nu are nici o factura (de materiale sau manopera) pentru lucrare. Aaa, da am uitat. Nu e casa lui, e a lu' soacra-sa. Deci nu se pune. Nu e hotie si serviciu contra serviciu. Dar schemele astea sunt vechi. Oare in casa are tarchet (in loc de parchet) ramas de la $elin@, de la maternitate sau de la municipal ???
Postat 19 Ianuarie 2017, 16:32 de PMO
grigore 4 clase
Deci grigore esti varza a la cluj,penibil,imi aduc aminte si cu fc bihor cand ziceai ca primarul a ingropat clubul,cand acolo a fost un jaf din bani orasului ingrozitor,pe vremea cand Bolo nici nu avea vreo functie in oras.Cred de asemenea grigore ca daca ai primi o problema de geometrie de clasa 6-7 habar n-ai avea sa faci desenul da apoi sa o mai si rezolvi,nu mai zic de fizica sau de chimia anorganica ....esti jenant si minuscul.Spune la cate olimpiade scolare ai fost,apoi le enumar si eu...
Postat 19 Ianuarie 2017, 13:44 de suporter_oradean
suporter birtinean
Cite clase ai domnule ??????
Postat 19 Ianuarie 2017, 13:08 de grigore
Hi !
Mai spuneti-ne , nu va fie rusine, hai, mai debitati tot felu de traznai, doara de aia sunteti platiti ! Noi n-avem nimic impotriva. PS. Heliportul unicat national si mondial, cand il inaugurati, totusi ?!
Postat 19 Ianuarie 2017, 13:02 de Iness
Da' metrou?!
Chelului tichie de margaritar ii lipseste!
Postat 19 Ianuarie 2017, 10:29 de pinonel
incerc un rasspuns
grigore sa fie ? incult,ingust la minte,semi analfabet ...eu zic ca el e,nu ??
Postat 19 Ianuarie 2017, 10:13 de suporter_oradean
Ghicitoare..!
Intr-un oras frumos,cu oameni frumosi ...domneste un tzaran hot si mincinos.......Ghici cum il cheama???????????????????????? Astept raspunsurile dumneavoastra ...aici!
Postat 19 Ianuarie 2017, 08:29 de grigore
@PMO
Constructorii construiesc ce proiecteaza arhitectii !! Arhitectii in Oradea proiecteaza ce viseza birtinezul !!!!! Problema mare nu e constructorul ci "visele" visatorului !!!!!
Postat 19 Ianuarie 2017, 00:23 de scortosul
vise...visuri...minusuri
Daca tinem cont de realitate (cum ar fi: (1)aquapark-ul mai are putin si se mareste, mai "castiga" un restaurant, avand in vedere ca se contopeste cu dealul Ciuperca prin "simpla vointa a naturii"; (2) "tunelul" de subtraversare a caii ferate care aduce mai mult a canal tehnic de retele edilitare; (3) "podurile marete" pe care nici daca ai fiat 500 nu incapi bine pe benzile ingustate; (4) arterele de circulatie "ciuruite" cu giratii subdimensionate, care nu tin cont de nici o reglementare si nu permit girarea autoturismelor si bracarea rotilor; (5) de accesele inguste catre cartierul Grigorescu s.a.m.d.) si daca vor fi folositi aceiasi constructori "de casa PNL" ne vom alege doar cu 60 de milioane "sifonate", nervi si deranj pe durata santierelor. Sper sa ma insel, dar intuitia mea feminina nu prea da gres. :(((
Postat 18 Ianuarie 2017, 23:15 de PMO
Pregatiti buzunarele pentru viitoare reparatii, corectii, redimensionari, re...
Daca podul v-a fi tot o pasarela auto ca si cea din Rogerius vai de mama ei ! Pod era ala proiectat in anii 1970-80 de gasca lui ceasac nu constructia lui bolovan care la 2 zile de la inaugurare a fost deepasita de traffic !!! Adio Peta.... un fir verde care ar trebui pus in valoare si nu intubate, dupa birtinez o sa ramana orasul numai beton si asphalt , parcuri... pe dealuri la marginea orasului si alea ciupercaite !! Cat despre tunel ar trebui gandit cu bataie lunga , adica legata musai de rezolvarea turbogiratiei , musai trebuie legate ca dimensionare si cote ca sa iasa ceva unitar ca sunt in imediata vecinatate !!! Parerea mea este ca mai intai si mai intai ar trtebui FINALIZATE lucrarile din 2015 si 2016 si dupa aia trecut la astea noi !!!
Postat 18 Ianuarie 2017, 22:18 de scortosul
OK
La prima vedere par proiecte bune ! Mult peste Piata Unirii sau Ciuperca ! Parca era vorba si despre un pasaj subteran in Piata Emanuil Gojdu...E pa ?! PS: cu plecaciune l-as intreba pe autorul articolului ce inseamna " exproprietarea " ?
Postat 18 Ianuarie 2017, 19:37 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON