URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Octombrie 2015, 19:52

Începând de marţi! Trecerea de nivel cu calea ferată din strada Olteniei se desfiinţează (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trecerea de nivel cu calea ferată care leagă străzile Olteniei şi Calea Adevărului se desfiinţează!

Din 6 octombrie, circulaţia rutieră şi pietonală se va desfăşura cu trecere pe breteaua peste Pârâul Întunecat, care leagă străzile Calea Adevărului şi Piatra Craiului, cu ieşire în Aleea Ştrandului, în faţa Bazinului Olimpic.

"Începând de marţi orădenii care locuiesc la numerele mici de pe strada Adevărului de la 2 la 27 nu vor mai putea coborî în oraş cu trecere peste calea ferată, ci vor urca pe stradă până la breteaua care traversează Pârâul Întunecat, pentru a ieşi în Aleea Ştrandului pe strada Piatra Craiului", a declarat Annamaria Sava, manager de proiect la drumul expres.

Potrivit municipalităţii, breteaua de legătură dintre străzile Calea Adevărului şi Piatra Craiului are o lungime de 80 de metri şi a fost construită cu o amprentă minimă la sol pentru a reduce pe cât posibil exproprierile de terenuri din zonă.

Podul peste Pârâul Sălbatic se încadrează în strandarde din punct de vedere al lăţimii şi declivităţii şi este parte integrantă a drumului expres finanţat prin programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013, în cadrul proiectului "Decongestionarea traficului rutier şi îmbunătăţirea mobilităţii populaţiei pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea - Biharkeresztes".

Lung de 3,5 kilometri, drumul expres leagă podurile Mareşal Constantin Prezan şi Theodor Neş înaintând de-a lungul liniei ferate pe la poalele dealurilor Pisicii şi Ciuperca. Lucrarea, atribuită unei asocieri formate din firmele Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca, se ridică la 16 mililioane de euro şi trebuie finalizată înainte de sfârşitul anului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON