URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Iulie 2010, 13:42

În Bihor, nu se lucrează la autostradă din cauza lipsei banilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În urmă cu două săptămâni, BIHOREANUL a dezvăluit că e posibil ca o parte din lucrările realizate de Bechtel la tronsonul 3C al autostrăzii Transilvania, adică cel din Bihor, să fi fost făcute de pomană, întrucât în anumite zone lucrările au fost abandonate fără a se fi luat vreo măsură de conservare. De pildă, viaductul de la Chiribiş este pustiu, iar barele de protecţie şi fierul din beton au ruginit, deoarece nici banala conservare prin închiderea în beton a armăturilor nu s-a realizat.

După ce BIHOREANUL a prezentat stadiul în care se află în prezent tronsonul 3C, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a răspuns unor întrebări remise de săptămânal înainte de apariţia articolului.

Astfel, potrivit CNADNR, "din cauza constrângerilor bugetare, fondurile sunt insuficiente pentru continuarea lucrărilor conform graficului pe secţiunile 2B şi 3C", adică Câmpia Turzii - Gilău, respectiv Suplacu de Barcău - Borş. În Bihor, lucrările nu au fost oprite de tot, însă, din lipsă de bani, se lucrează doar la viaductul de la Suplacu de Barcău.

"Având în vedere că pe secţiunea 3C lucrările nu au fost sistate şi că obiectivul nu a fost preluat de CNADNR, conservarea lucrărilor nu cade în sarcina acesteia", se mai arată în răspunsul companiei.

Când vor fi reluate lucrările la parametri normali, CNADNR nu mai poate spune. De înţeles, însă, dat fiind că la data de 31 decembrie 2009, datoriile către Bechtel reprezintă peste 90% din bugetul alocat pentru anul 2010.

Totodată, compania de stat precizează că nu are o estimare a costurilor suplimentare necesare remedierii degradărilor, urmând să facă aceste calcule la reluarea lucrărilor.

Citeşte despre tronsonul bihorean al autostrăzii Transilvania în articolul: Autostrada în Bihor, drumul scump al nepăsării

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON