URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Aprilie 2013, 21:22

Dezbatere în focuri! Proprietarii caselor din strada Avram Iancu şi Sucevei se opun demolării acestora (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Demolările fac audienţă! Nu mai puţin de 150 de orădeni au luat parte joi, în sala mare a Primăriei, la dezbaterea publică a masterplanului care va sta la baza viitorului Plan Urbanistic General al Oradiei.

Asistenţa a umplut sala mare a Primăriei atrasă îndeosebi de prevederea surprinzătoare referitoare la demolare a unui şir de case de pe partea dreaptă a străzii Avram Iancu pe sensul de mers spre Universitate şi de pe partea stângă a străzii Sucevei, pe sensul de mers spre Parcul Bălcescu. Măsura are ca scop în primul caz extinderea spaţiilor pietonale, iar în acel de-al doilea caz fluidizarea circulaţiei în centrul oraşului prin realizarea unui inel ocolitor pe direcţia străzilor Nufărului, Sucevei, Decebal, Dacia, Republicii, Magheru.

"Orădenii au în sânge poziţia antidemolării!"

La dezbatere au putut fi văzuţi locuitori ai zonei centrale, studenţi la Arhitectură, consilieri locali ai PNL veniţi să susţină tacit poziţia municipalităţii şi reprezentaţi ai opoziţiei UDMR, care au ţinut să îşi exprime opoziţia faţă de propunerile formulate de municipalitate.

"Orădenii au în sânge poziţia antidemolării! Nu degeaba în urmă cu 40 de ani s-au adunat oamenii în jurul Bisericii Sfântul Ladislau din centrul oraşului ca să nu fie demolată", a afirmat cu această ocazie udemeristul Pasztor Sandor. Consilierul a spus că, în loc să demoleze casele, municipalitatea ar putea transforma strada în arteră pietonală pe care tramvaiul să fie singurul mijloc de transport acceptat.

Arhitecţii orădeni se opun demolării

Împotriva demolării caselor s-au declarat şi arhitecţii orădeni Anemari Szabo, Cristian Puşcaş şi Mircea Lungu. "Eu personal n-aş fi de acord cu demolarea unui rând de case de pe strada Avram Iancu, pentru că am distruge un front stradal cu care ne-am mândrit 300 de ani. E un dat faptul că a rămas identic atâta timp. Sunt foarte puţine zone care nu au fost afectate de demolări în cei 40 de comunism", a spus Anemari Szabo.

La rândul său, Mircea Lungu a spus că tentativa municipalităţii de a momi orădenii din zonă să îşi demoleze singuri casele, cu promisiunea că în cazul în care vor retrage frontul stradal al acestora cu trei metri vor primi dreptul de a consturi pe trei nivele în loc de unul cum este în prezent va crea un adevărat haos în zonă.

"Dacă vrea neapărat Primăria să dărâme aceste case îşi strânge bani, face o expropriere şi apoi vinde noile imobile la licitaţie, nu lasă toată această afacere la mâna speculanţilor", a spus Lungu.

Nici orădenii nu vor...

Poziţia specialiştilor a fost primită cu aplauze de orădenii din sală care s-au declarat în majoritatea zdrobitoare împotriva demolării. "Pe mine nu mă puteţi convinge că atractivitatea acestui oraş va creşte dacă va fi demolată strada Avram Iancu", a spus orădeanul Ioan Horvath.

În replică la propunerea municipalităţii, orădeanul Tiberiu Bone a propus mutarea traficului de pe strada Sucevei pe arterele paralele, variantă luată deja în calcul de municipalitate în urma unei propuneri făcute în scris de un orădean.

"Nu am vocaţie de demolator"

Întâlnirea, moderată de primarul Ilie Bolojan secondat de arhitecţii Nicolae Ţarălungă (IHS România) şi Tiberiu Ciolacu (Planwek Cluj) a durat mai bine de trei ore, răstimp în care orădenii veniţi la dezbatere şi-au vărsat oful. După discuţii prelungite, edilul a pus capăt întâlnirii afirmând că a luat act de poziţia locuitorilor de pe cele două străzi.

"Eu nu am vocaţie de demolator, dar vreau să las ceva în urma mea. Îi înţeleg pe cei care afectaţi în mod direct de aceste propuneri, sunt nemulţumiţi în mod legitim. Am reţinut că nu sunteţi de acord cu demolarea, dar susţin în continuare că nu ne putem bloca în ceea ce se întâmplă astăzi", a spus edilul.

Reabilitare cu de-a sila

Primarul a încheiat discuţia trăgând o concluzie care le-a dat fiori reci proprietarilor imobilelor strada Avram Iancu.

"Casele cuprinse între Piaţa Unirii şi strada Cuza Vodă arată ca după război. Dacă veţi dori linişte cu Executivul trebuie să vă reabilitaţi faţadele. La parter sunt unităţi economice, acolo se plătesc nişte chirii. Aceşti bani vor trebui îndreptaţi cu prioritate spre reabilitarea clădirilor pentru că este una dintre cele mai urâte străzi din oraş. Vă facem proiectele, vă dăm împrumuturi, dar nu mai merge aşa!", a spus Bolojan.

Masterplanul va fi suspus dezbaterii Consiliului Local în şedinţa de săptămâna viitoare. În cazul în care va fi aprobat, acesta va sta la baza viitorului Plan Urbanistic General al Oradiei, care va trebui finalizat până în toamnă şi va fi pus în operă în următorii 10 - 20 de ani.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
43 Comentarii
Spatialitatea unei ....
Adina draga,nu-ti ajunge Str. Borsului, vrei una mai larga , PISENTRU - Aram Iancu ? Ai nevoie de prosparturi? .....pai studentii nu prea au bani.... Eu zic sa mergi pe Primatiei,la taranoi tai de consilieri ,au si bani si relatii si ' SPATIALITATE ", na ca tu ai spus-o
Postat 28 Aprilie 2013, 20:29 de Justitiarul
SĂ DĂRÂME !!!
DL BOLOJAN ,BINE FACEŢI !!!! ORADEA NU ARE SPAŢIALITATE, COLCĂIE RĂUTATEA ... DĂRÂMAŢI ARHITECTURA DE TÂRGŞOR DE VAMĂ !!!
Postat 28 Aprilie 2013, 15:58 de ADINA
incredibil
Incredibil.acest om mai stie altceva in afara de a demola?daca vrea sa lase ceva in urma lui sa lase,dar nu prin demolari.Dumnezeule,,cu un asa om in fruntea orasului am ajuns mai rau ca pe vremea raposatului,doar atunci se faceau asa demolari.unde am ajuns?cat sa mai suportam un astfel de om?este inadmisibil.ma repet in afara de demolari oare mai stie sa faca altceva?aa,da stie,sa faca din spatiile verzi parcari.cam atat din pacate,sper ca acest om si sleahta lui sa dispara din peisajul oradean cat mai curand posibil.mi se face rau cand ma gandesc cum gandeste si ce face,si cum isi bate joc de oameni.hai s ane trezim si sa nu lasam sa se intimple asa ceva,cu oricare din casele din oras,indiferent unde ar fi ele,deoarece nu doar cu acest oamen face asa ceva.in alte parti ale orasului domnul care are tupeul de a se mai numi primar vrea sa demoleze case pt a face parcari.din nou inadmisibil.cum sepoate asa ceva oameni buni?omul asta este bolnav.cum sa demolezi case pt a face parcari?
Postat 26 Aprilie 2013, 09:57 de ljdgucvyifuehrkj
Oradea - oras FARA ARHITECT
Eu zic sa-i lasam pe arhitectii ORADENI sa se exprime, nu niste neaveniti de pe nu stiu unde,care ptr. o punga de bani iti demoleaza tot orasul,dupa cum le da comanda unul care ,intamplator este primar la acea data. Cel care ocupa vremelnic un imobil ( mai cu seama unul socotit monument istoric ) trebuie sa se conformeze legilor existente,la fel precum si primarul ales - nu specutatii si interese obscure, respinse de altfel de majoritatea oradenilor. Istoricul cladirilor dintr-un oras isi urmeaza cursul anilor nu prin proprietarii lor ci prin arhitectii si constructorii care le-au ridicat si apoi conservat.Sa-i lasam deci , pe cei in drept sa se exprime, arhitecti precum Mircea Lungu - fost Arhitect Sef al orasului, Cristian Puscas ,Anemari Szabo .. si altii...si altii...Pozitia oradenilor s-a vazut,atat la sedinta din 18.04. precum si din comentariile de pe acest topic.In rest ,doar amibitii si \" puneri la punct \" ridicole de ambele parti.
Postat 21 Aprilie 2013, 20:16 de Adi
adi
Sa le darame pe toate ca numai tigani si comunisti stau in ele si orice s-ar face ei nu vor fi de acord!!!
Postat 21 Aprilie 2013, 11:13 de pop
Primarie fara arhitect sef.
Uitati-va la fatadele cladirilor de pe partea stg. a str. Avram Iancu din Piata Unirii pana la Sucevei - proiectele si autorizatiile aprobate de Primarie ce norme arhitecturale au respectat ?( enumar numai cateva - Mint Bank-ul, magazin de articole sportive )- in afara prostului gust si a spagii ? Auzimmmm ? dna LIPOVEANU , actual Arhitect Sef / fost dir. adj.Ing. constructor la ITSC Bihor ,. Este normal sa nu ai nimic de spus.
Postat 20 Aprilie 2013, 15:25 de Adi
Primarie fara arhitect sef.
\"Casele cuprinse între Piaţa Unirii şi strada Cuza Vodă arată ca după război. Dacă veţi dori linişte cu Executivul trebuie să vă reabilitaţi faţadele.\"- zise Bolojan,primarul ales al oradenilor,. Eu zic altfel, dupa LEGEA BUNULUI SIMT, pe care primarul nostru a cam pierdut-o :sa plateasca Primaria reabilitarea fatadelor ptr. imobilele considerate monument istoric ( ceea ce implica studiu , proiect,, executanti constructori specialisti in domeniul restaurarilor ),ramanand ca locatarii impricinati sa plateasca Primariei costurile reabilitarii ca ptr. o cladire obisnuita {atatia lei/mp}. Dna constructor,arhitect sef LIPOVEANU - nu a luat nici o pozitie. De ce ?Inca nu are nici o parere? Inca nu a primit nici o comanda ? Salut prezenta lui Mircea Lungu - Bebe,precum si pozitia luata . Fratilor avem nevoie de SPECIALISTI CU VANA DE ORADEA , nu MITICI care prin demolare vor sa ne arate cat de frumoasa e Oradea noastra.
Postat 20 Aprilie 2013, 15:10 de Adi
e lua v ar moartea cat de repede dintre noi !
vrajeala si marlanie taranista , BLOCURILE le faceti exteriorul exact asa implicati va si la IMOBILELE ce sunt prin lege patrimoniu cultural istoric ce atat spaga si mita cerseti ? unde DNA sa verifice traficul si intresul functionarului public catre alte facilitati asigurate lui si prietenilor, finilor ?
Postat 20 Aprilie 2013, 13:31 de moartea ne scapa
DREPTURILE in baza legilor speciale unde sunt ?
vreu sa va spun ca noi ne rispim muncind sa si faca vile altii si sa ne distruga cultura romaneasca , in concluzie luati aminte nu va bateti joc de popor ! VEDEM totate abuzurile si JUSTITIA sta si ea si priveste , care e rolul STATULUI la o adica sa suga si sa suga, pana cand ?
Postat 20 Aprilie 2013, 13:27 de drepturi !!!
DREPTURILE in baza legilor speciale unde sunt ?
proprietarii unui imobil ce constituie patrimoniu cultuarl au tot dreptul sa ceara STATULUI sa reabiliteze EXTERIORUL, NU interiorul, atentie !!! Nu te lasa sa le demolezi deci nu au decat sa ceara STATULUI IMPLICARE nu sa fure poporul cu salariati lenesi.Ce trimiteti in guvern si parlament toate cuuuurvexturilex Orxdinare pe bani nostri ?
Postat 20 Aprilie 2013, 13:24 de drepturi !!!
nu de pe-o zi pe alta
@alex: Nu, nu de pe-o zi pe alta si nu, nu din razbunare, de unde ai scornit asta? Discutia cu reabilitarea fatadelor e veche, dureaza de ani de zile, nu s-a facut nimic din initiativa privata ci doar prin interventia directa a primariei. Nu stiu ce fel de oameni stau in casele din zona cu pricina, dar am indoieli ca sunt toti oradeni vechi. Si nici n-are importanta vechimea, e important, pentru oras, sa nu lase fatedele alea de izbeliste. Daca pot sau nu sa faca asta pana la un punct e problema lor. Imaginea orasului insa e problema noastra, a tuturor oradenilor si reprezentatii nostri in fruntea orasului, cei pe care i-am ales sa administreze orasul au obligatia sa se ocupe de asta.
Postat 19 Aprilie 2013, 22:33 de dan oradeanul
pt cei realisti
sa fim realisti, 75% din traficul central actual esta atras de birourile de functionare ale statului/administratii etc.- doriti sa faceti ceva bun pt oras? mutati toate birourile si centralizati-le intr-o singura cladire si veti economisi foarte multi bani/smekerii/ciubucuri - lasati centrul orasului sa fie dedicat turismului , asa ca primaria,tribunalul etc. si toate celelalte undeva la periferie unde nu incurca traficul, cu cladiri noi , construite cu cap , si veti revolutiona Europa , domnule primar!!!!! cladirile existente sa fie inchiriate pt conferinte etc. , sau mai bine zis vandute la licitatie , doar reprezinta cele mai cautate zone pt hoteluri, restaurante etc.
Postat 19 Aprilie 2013, 22:23 de realistu
reabilitare in conditii rezonabile
Da, proprietarii au obligatia sa isi reabiliteze fatada pt. a nu strica aspectul orasului, insa nu li se poate impune acest lucru de pe o zi pe alta, ca pe o razbunare ca nu au fost de acord cu proiectul Primariei. In conditii rezonabile si ajutati de Primarie nu cred ca nu ar fi de acord cu reabilitarea. Nu e normal sa afirmi transant si nemilos ''Nu e nici o problema daca nu poti, primaria te despagubeste si se ocupa ea de aspectul orasului''. Ganditi-va ca si ei sunt oradeni, ca dumneavoastra, si pe deasupra oradeni cu state vechi. Din moment ce au casa pe Avram Iancu sigur nu au buletin de Oradea de 2 saptamani. De ce nu sunteti atat de intransigent si invers, cu Statul Roman bunoara, care ignora cu nesimtire Hotararea CEDO in materia Legii 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989. Adica CEDO spune, pe buna dreptate, Romanie misca-te mai cu talent si da-le oamenilor ce-i al lor, iar rezultatul e un proiect de lege care va taragana si mai mult procedura...
Postat 19 Aprilie 2013, 19:00 de Alex
donatie sau despagubire?
@anonim100 si@alex. Sigur ca in principiu trebuie sa fie vorba de o despagubire, nu de un jaf. Stiu cazul celui care a cedat parte din curtea si casa lui la intersectia drumului de centura cu Calea Clujului, aia ca sa faca iesirea camioanelor mai usoara. Omul a fost mai mult decat multumit. Mai stiu insa si cazul unei firme care a cedat intre 0,5 si 1 metru front stradal de 150 de metri si a primit in schimb dreptul de a intra cu camioanele intr-o zona in care nu se putea intra anterior. Metode si mijloace exista, ideea e ca la o chestiune de interes public, interesul personal trebuie sa treaca pe planul doi. Exista legi pentru asta si sunt sigur ca vor fi aplicate. Ce ar trebui insa inteles este ca intr-un oras nu e ca la tine acasa la tara. Nu iti intretii casa, strici aspectul orasului, nu te poti ascunde in spatele dreptului de proprietate. Vrem sa traim ca in occident, trebuiesc aplicate legi ca si acolo. Nu iti tunzi iarba din fata casei, primesti somatie, apoi ti-o tunde primaria si-ti trimite factura. N-o platesti, primaria te da in judecata si-ti scoate casa la mezat. La noi in spatele dreptului de proprietate se ascund o gramada de oameni care nu pot sa-si intretina casa la nivelul unui oras european cum vrem sa fie Oradea. Nu e nici o problema daca nu poti, primaria te despagubeste si se ocupa ea de aspectul orasului.
Postat 19 Aprilie 2013, 17:33 de dan oradeanul
io
Bolovanu divortatu si nebunu trage cu tunu noaptea la unu inapoi la Alesd fuga mars sholdovean imputit, afara cu tine din Oradea Si nevasta te a parasit pentru ca esti nebun la cap taranule!
Postat 19 Aprilie 2013, 15:59 de uhahaha
ok
@anonim. Bun. In cazul asta am picat de acord :))) Insa perla cu ''contractul de donatie'' (ma refer la terenuri) e venita din interiorul primariei. Am ramas afis cand am auzit-o. Din pacate, Bolojan e consiliat de foarte multi functionari slabi pregatiti...dar asta e alta discutie.
Postat 19 Aprilie 2013, 15:27 de Alex
@Alex
Poi nici eu nu sustin ideea ca proprietarii sa cedeze de buna voie primariei doar asa fara nici o despagubire. Normal ca nu mi s-ar parea corect. Eu ma referea ca atunci cand este un proiect de interes public, sa se poata face acel proiect printr-o despagubire corecta sau chiar mai mare putin datorita deranjului in sine. Si in acel caz cred ca ar fi deacord chiar proprietarii daca primesc o suma frumusica din care isi pot face alta casa noua de exemplu. Decat o casa in buricul targului, dar darapanata si cu impozit mare datorita zonei, atunci mai bine mi-asi face alta casa noua chiar daca este intr-alta zona. La urma urmei in occident lumea nici nu vrea sa locuiasca in centru. Si acele locuinte sunt considerate cele mai nasoale pentru locuit. Si asa este si normal, dar numai la noi mai stau batranii cu ditamai casele (unii) care valoreaza o gramada de bani, dar saracii nu-si permit sa manance ce sa mai vorbim de amenajarea fatadei. Deci despre asta vorbim, si citeste atent ce sustin ca nimeni nu spune sa dea oamenii gratis teren primariei !
Postat 19 Aprilie 2013, 15:17 de anonim100
zic si eu
@anonim100. Acum nu e cazul sa devenim paranoici. Nu toti cei care il contesta pe primar sunt membrii de partid din opozitie. Pot fi si cetateni care l-au votat, dar care nu pot fi mereu de acord cu toate actiunile lui.
Postat 19 Aprilie 2013, 15:08 de Alex
inca ceva
In cazul terenurilor din Podgoria si Episcopia se urmareste idem obtinerea a 3 metri din frontul stradal al proprietarilor, dar cum? ATENTIE !!! Prin contract de donatie catre APL, ceea ce e o totala anomalie legala. Sa ne arate temeiul legal in baza caruia X, proprietar de teren trebuie sa dea cu titlu gratuit Primariei 3 metri din frontul sau stradal. O Hotarare de Consiliu Local? Sorry, dar ar contraveni Constitutiei. Ca daca dovedesc utilitate publica si ofera o justa si prealabila despagubire, e perfect, nu am nimic de comentat. Daca se respecta legile in vigoare nu am nimic sa le reprosez. Dar bugetul local nu cred ca poate suporta astfel de cheltuieli. Vorbesc despre terenuri pentru ca am fost martor la demersurile greoaie de reconstituire a dreptului de proprietate in baza legii 18/1991 intreprinse de parintii mei. Respect munca lor si tocmai de aceea nu voi tolera abuzuri. Prefer sa mor cu ei de gat sau sa ii fac clienti permanenti ai Parchetului.
Postat 19 Aprilie 2013, 15:04 de Alex
@Alex
Prietene, daca ai citit cu atentie ce am scris si in celalat articol, vei vedea ca am afirmat si eu ca poate (dar nu neparat) deci poate nu este cea mai buna solutie asta si ca poate se gasesc si altele mai bune. Ideea generala a mea a fost aceea de a transmite mesajul ca sunt cativa care contesta orice propune primarul si daca este bine si daca nu: vezi podul sovata, parcarile, drumul exres etc. Deci aceasta era ideea care am vrut sa o transmit nu atat faptul ca actuala propunere este sau nu cea mai buna solutie. Unii sunt contestatari de serviciu indiferent de propunere. Daca apare cuvantul Bolojan, atunci trebuie sa-l injure si sa-l combata. Ori asta mie nu mi se pare normal. Si se si observa din limbajul unora cam ce IQ au, ce mentalitate si cata cultura. Dar probabil ca ma stresez degeaba, pentru ca daca asa "este sarcina de partid", gen Antena 3, atunci nu are rost sa ne coboram la nivelul respectiv
Postat 19 Aprilie 2013, 14:56 de anonim100
legislatie pt. anonim100
anonim100 ce pregatire ai? esti arhitect? esti jurist? sau doar opioniolog? Cine ti-a invocat dreptul de proprietate privata a avut dreptate. Citeste Constitutia (art. 44, art. 136), putin din Codul Civil (art. 555 si urmatoarele), Legea 33/1994 si apoi poti fi opiniolog cu libera practica. Pana atunci fa-ne favoarea de a-l pupa in p*** pe Bolojan in intimitate nu de fata cu atatia oameni.
Postat 19 Aprilie 2013, 13:54 de Alex
ORASUL se dezvolta prin PROFESIONISTI nu HOTI si smecheri .
CE a facut RDS si ce a facut EUROPEAN Drinks pentru ORADENI si de ce ? TARANISMUL si ungurime , unde e gust si unde PIERDERE :)) nu poti sa faci cu amputati ceva de calitate ! istoria ne invata ca dobitocimea va ura intotdeauna ARTA :))>
Postat 19 Aprilie 2013, 11:51 de sunt discutii de
ORASUL se dezvolta prin PROFESIONISTI nu HOTI si smecheri .
cine respecta cultura mai mult taranul su evreul sau ungurul asa este balanta voastra ? d.pv. cultural atingeti greutatea in balanta :)).
Postat 19 Aprilie 2013, 11:49 de sunt discutii de
ORASUL se dezvolta prin PROFESIONISTI nu HOTI si smecheri .
centru este un vad comecial eligibil PERMANENT , atentie !!!! de ce s a facut parcare in centru de NEBUNIE ?:))) de ce se imbogateste fostul PREFECT cu conturile si creditele voastra in banci ?acum vor mai mult si mai mult :))) dar exista LEGE. HABAR aveti cat de periculosi sunt dar luati aminte cititi legea si ce puteti face cu proprietatea privata dac e cazul asociati va si cu UNGURI, taranii sunt mai periculosi ca ungurimea :))) asta nu stiu multi . Sunt evrei care au bani MULTI, multi. :)).
Postat 19 Aprilie 2013, 11:44 de sunt discutii de
ORASUL se dezvolta prin PROFESIONISTI nu HOTI si smecheri .
centru este un vad comecial eligibil PERMANENT , atentie !!!! de ce s a facut paracre in centru de NEBUNIE ?:))) de ce se imbogateste fostul PREFECT cu creditele voastra in banci ?acum vor mai mult si mai mult :))) dar exista LEGE.
Postat 19 Aprilie 2013, 11:34 de sunt discutii de
ORASUL se dezvolta prin PROFESIONISTI nu HOTI si smecheri .
se invoca, monument istoric in bazhaidei sa discutam cu profesionisti care este garantia minima legala in cazul unei constructii noi si de ce ? avemnevoie de profesionisti de valoare nu de taranism parvenit care sa ne sujuge ca ei au o functi, pricepeti, ORASUL se dezvolta prin PROFESIONISTI nu HOTI si smecheri . TREBUIE sa fi OM nu escroc care tanjeste sa se imbogateasca cu averile altora pentru ca au bani !!
Postat 19 Aprilie 2013, 11:32 de sunt discutii de
O lege speciala cere si solutii speciale nu poti obliga la vanzare sau executare silita , corect ?
se invoca, monument istoric in baza unei legii speciale :))))) hai sa terminam cu teatrul politic ca nu suntem tarani de pacalit precum vor multi :))).O lege speciala cere si solutii speciale nu poti obliga la vanzare sau executare silita , corect ?
Postat 19 Aprilie 2013, 11:28 de fraieri si fraieri
cu asta sa vina PRIMARUL ca oferta :))) in veci !!!
nu sunt obligat sa mi vand proprietatea chiar daca o modifc , tot imi apartine, asta este afacere !!! cu asta sa vina PRIMARUL ca oferta :))) in veci !!!
Postat 19 Aprilie 2013, 11:25 de fraieri si fraieri
ia mai terminati va cu prostiile voastre !
a vinde nu inseamna a si demola si oricum stim noi ce birocratie exista in acordarea de avize, Primaria nu poate afce abuzuri, daca le face faceti plangere penala, PROPRIETARUL are dreptul sa faca ce vrea cu proprietatea lui LEGEA , LEGEA .EU imi dau proprietatea sa fac cineva un proiect comercial pe 20 de ani in rest este al meu, ia vedeti ce birocratie exista, chiar credeti ca proprieatrii nu si stiu exploata proprietatea privata, nu primesc aprobari :))) acorduri vecini, oare de ce ?
Postat 19 Aprilie 2013, 11:23 de vsm
CENTRUL P...I
Am numarat in zona de care vorbesti zeci de anunturi de vanzare,inchiriere,precum si cel putin 10-20 case parasite,cu scanduri in geamuri,fara burlane,tencuieli cazute,dar,cred ca daca te pune naiba sa suni,ramai masca de preturile cerute,de ce credeti ca sunt parasite,pt ca proprietarii lor nu au bani sa le repare si nu s-au putut imbogatii de pe fraierii care vor sa stea in centru...vremea prostelilor a cam apus,in anii ce vin primaria le va licita silit,o sa traim si o sa vedem,mi-am adus aminte de reclama mascata a cladirii de pe moscovei(tempo),le care proprietarii spuneau ca o vand unuia care are drag de cladire si doreste sa o readuca la stralucire,chipurile,pe naiba se viseaza bogati din nise ruine
Postat 19 Aprilie 2013, 10:52 de rocker de laterala
dreptul de proprietate
naste si obligatii,noi vrem numai drepturi:dreptul de a parca pe trotuare,ca sa nu platim in locurile amenajate(parcarea transilvania sta goala,dar pe strazile de pe-acolo nu mai sunt trotuare),zona republicii,teatrului,cosbuc,postavarului,moscovei 90%din cladiri sunt praf si pulbere,am sunat la o casa de vanzare la capatul str postavarului,colt cu cosbuc,imobil ce sta sa cada,raspunsul:130000euro,fain,nu?si sa le platim fatada?ia sa repare casele conform legii si apoi pretentii...singurul primar care pune punctul pe i,reabilitarea unui m patrat de fatada este intre 50 si 100 euro,sa va vad mai parlitilor de centru
Postat 19 Aprilie 2013, 10:43 de rocker de centru
aloooooooooo
Ramin sensurile giratorii..fara numar si nebunia unuia ce-l redescopera pe Ceausescu demolatorul..!Rusine don primar,rusine de gindurile urite ce scoti pe gura...!
Postat 19 Aprilie 2013, 10:42 de ghiuri
@soso
Bravo soso. Sunt deacord cu ce spui. Probabil ca exista alta solutie in loc de demolarea cladirilor si largirea strazii, dar atunci acele cladiri trebuie intretinute din moment ce tot spunem de monumente istorice (desi ma intreb cate sunt cu adevarat monument istoric-nu orice cladire veche este monument istoric) daca tot cu asta scot ochii cei care se opun demolarii si cu faptul ca oamenii au dreptul la proprietate. Ai spus f bine: daca am fi in alta tara nici nu s-ar pune problema ca o cladire sa arate cum arata unele dintre ele. Am pus o intrebare si la celalat articol celor care se opun acestui proiect sustinand dreptul la proprietate, dar se pare ca nu au argumente si au fugit cu coada intre picioare toti opozantii lui Bolojan. Eram curios daca la fel s-au opus si cand s-au daramant garaje legal construite sau ABC-ul langa Gojdu, ca doar vorbim tot de un drept de proprietate, sau nu??!! Cititi si o sa vedeti la ce ma refer.
Postat 19 Aprilie 2013, 10:13 de anonim100
vrem verdeata si nu costa mult dar te pui cu un BOLNAV !!
Nu te poate obliga PRIMARIA sa vinzi la o adica , CORECT ? Ia sa i scoata din case ca fac si ei greva foamei cum fac BUGETARI cand vor sa si maresca salariile, sau ei nu au DREPTURI dupa lupi din sistemul POLITIC OBLIGAT IMPUS , ati uitat ca suntet din neamul lui AVRAM IANCU< HOREA , ati uitat sa va aparati DEMN si cu DREPTURI< taran de camp pleaca si nu te uita in SPATE , nu vrem betoane , vrem verdeata si nu costa mult dar te pui cu un BOLNAV !! Nu ne intereseaza comisioanele tale si nici ale altora, Oradea fara cladirile monument istoric nu are ROST, e unica noastra bogatie CULTURALA . NOI te platim nu politicul, PLEACA javra PNL ista , sa vina alte javre politice sa le vedem coltii. LUPI si LUPI la oite, cred ei :))) mizerii sociale.
Postat 19 Aprilie 2013, 09:54 de PLEACA !
alina
mai bine ati inlocuii tramvaile cu autobuze,...tramvailele -fac zgomot,stica asfaltul, fac ambuteiaje
Postat 19 Aprilie 2013, 09:53 de a
demolare vs reabilitare
nici eu nu sunt de acord cu actualul plan urbanistic dar nici nu pot fii de acord ca cei care au casele pe Avram Iancu si Sucevei sa lase fatadele in paragina. exista atat drepturi (si unul este cel manifestat la intalnirea respectiva si pe care il respect si sunt perfect de acord cu el) dar exista si obligatii pt propietari. daca tot ne batem cu pumnul in piept ca numai la noi face primarul ce vrea, atunci sa fim cinstiti si sa recunoastem ca daca strada Avram Iancu era in Germania si propietarii nu-si reabilitau fatadele, garantat ca nu ramaneau mult timp propietari. si pt asta nu ar fii fost nevoie de expropiere ci doar de amenzi repetate. nu toata lumea isi poate permite sa fie propietar pt ca intretinerea unei case, mai ales una in zona centrala , este costisitoare, dar nu e obilgatoriu ca sa fii propietar. nu poti intretine o casa, vinde-o si dupa aceea stai in chirie. daca tot ne place sa luam exemplul nemtilor, sa tinem cont ca pt ei sa fii propietar e un lux si nu multi si-l permit. in concluzie : e dreptul prpietarilor sa se opuna demolarilor dar este si dreptul primariei sa ceara propietarilor sa-si intretina cladirile (si daca nu o fac sa-i amendeze). imi pare rau dar nu
Postat 19 Aprilie 2013, 09:31 de soso
Atentie tarane
Vei lasa in urma ta un mare part..Du-te cu Fasie la spital mai bine , pina nu te iau oradeni la pietruit....mare tembel...Tu te auzi ce spui....nu te putem bloca.....mai gandeste-te bei fariseule, asta ca sa pastram decenta...poate vrei sa ajungi prin dos la Alesd, nu pe principala...
Postat 19 Aprilie 2013, 09:03 de doi
@petru
Atentie la gramatica dle Petru!(a-ti in loc de ati si ve-ti in loc de veti)
Postat 19 Aprilie 2013, 06:52 de eu
Imperator
Si imperiul roman s-a prabusit, desi era cel mai avansat si civilizat stat din epoca si avea cea mai tare religie - crestinismul. Nu sta in puterea oamenilor sa hotarasca nici macar ziua de maine, asa ca ambitia de a lasa ceva dupa tine e doar vanare de vant. Pacat de atata energie risipita pentru o mica vanitate.
Postat 18 Aprilie 2013, 23:14 de Oradean
da-ti foc Balbajane !
Adica "daca nu ma lasati sa va daram casele, v-amendez in fiecare luna ca nu v-ati zugravit fatzada" ? Santajistul dreaqului, ai luat exemplu de la subalternii tai de la Bihoreanul ???
Postat 18 Aprilie 2013, 23:01 de Trestia Ganditoare
Puterea
Iata demonstratia de care avea nevoie domnul primar Bolojan. Inca nu s-a intamplat asa ceva de cand este primar domnul Bolojan. Cetatenii de pe cele doua strazi, arhitecti, consilieri, studenti, simpli cetateni toti au facut front comun impotriva primarului. Domnule primar Ilie Bolojan se pare ca in ultima vreme nu va este frica de nimic, dumneavoastra hotarati, dumneavoastra dispuneti, dumneavoastra dati ordine, nimeni nu are dreptul la opinie si cu regret va spun ca a-ti reusit sa va strangeti in jurul dumneavoastra un grup de aplaudaci (la fel ca Ceausescu), director economic, juristi, directori, sefi de servicii, consiliere, viceprimar mai plinut, toti doar niste yesmani si atat, dar astazi ati primit o lectie usturatoare, a-ti luat cunostinta cu adevarata putere, puterea oamenilor adunati in grup, de aceasta trebuie sa va temeti, ei va pot infringe oricand, va pot face sa vedeti ca sunteti mic in comparatie cu ei. Domnule primar Bolojan a-ti pierdut, sunt convins ca nu va ve-ti lasa cu una cu doua si ve-ti incerca sa rezolvati problema in cel mai pur stil romanesc dar nu trebuie sa uitati ca oradenii uniti sunt o forta pe care nu o ve-ti putea infringe. As vrea sa va rog sa-mi dati voie sa va fac cadou o oglinda, poate ca asa ve-ti mai sta putin de vorba, omul Bolojan cu primarul Bolojan. Sedintele Consiliului Local sunt deschise la public, ar fi bine ca la ele sa participe tot mai multi oradeni pentru a auzi pe viu ce gandesc cei care detin puterea in Oradea. Felicitari oradeni.
Postat 18 Aprilie 2013, 22:59 de petru
Este clară starea psihică a acestui individ, conform propriilor lui spuse, sau trebuie suspendat ?
"Eu nu am vocaţie de demolator, dar vreau să las ceva în urma mea (!?!). Îi înţeleg pe cei care, afectaţi în mod direct de aceste propuneri, sunt nemulţumiţi în mod legitim (!?!). Am reţinut că nu sunteţi de acord cu demolarea (!?!), dar susţin în continuare că nu ne putem bloca în ceea ce se întâmplă astăzi (!?!)", a spus edilul.
Postat 18 Aprilie 2013, 22:45 de Carp III
Felicitari
Ma bucur ca oamenii au mers si s-au opus Primarului. E o idee foarte proasta si nu stiu pe ce lume traieste domnul Primar. Probabil ca acum va incerca sa ii ademeneasca pe oameni cu sume mari de bani. Insa banii aceia ii va scoate tot din buzunarele noaste, inmultinand si crescand taxele, luand imprumuturi in numele nostru.
Postat 18 Aprilie 2013, 22:13 de A.
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON