URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Decembrie 2017, 17:39

Deputatul Cseke Atilla: Paşapoartele electronice simple vor fi valabile 10 ani pentru românii cu vârste de peste 25 de ani

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Paşapoartele electronice simple vor fi valabile 10 ani pentru românii cu vârste de peste 25 ani, potrivit unui proiect de lege asumat de toate partidele parlamentare şi intrat în dezbatere publică, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, liderul UDMR Bihor, deputatul Cseke Atilla.

Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate prevede o serie de modificări legislative privind creşterea valabilităţii paşaportului simplu electronic şi clarificarea situaţiilor în care poate fi solicitat un paşaport simplu temporar.

"Prin proiectul de lege se propune dublarea termenului de valabilitate a paşaportului simplu electronic, de la 5 la 10 ani, pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani", a explicat Cseke.

Potrivit deputatului, în majoritatea statelor europene, paşapoartele simple electronice au termen de valabilitate 10 ani. Pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, paşaportul simplu electronic va fi valabil 3 ani, iar pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 şi 25 de ani va fi valabil 5 ani.

"Vârsta de 25 de ani a fost stabilită ca urmare a unor consultări cu specialiştii, fiind vârsta la care se definitivează imaginea facială", a mai spus liderul UDMR Bihor.
 
Strategie din ziare

În conferinţa de presă de joi, deputatul UDMR a prezentat şi câteva dintre amendamentele pe care parlamentarii Uniunii le vor aduce proiectului de buget pentru anul viitor. "Printre altele, vom solicita fonduri pentru finalizarea autostrăzii şi a şoselei de centură din oraşul Săcueni, care stagnează din 2015 şi s-ar putea termina în 4 luni", a spus Cseke.

UDMR a avut o serie de amendamente şi la proiectul de lege privind strategia de dezvoltare teritorială a României până în 2035, adoptat, miercuri, în Senatul României şi trimis în Camera Deputaţilor, ca for decisiv.

"Este un proiect foarte important, care se întâlneşte o dată la 20 ani, dar care a fost tratat total neprofesionist. Introdus iniţial de Guvernul Cioloş, clasat şi preluat de Guvernul Grindeanu, proiectul are 290 de pagini de hărţi, statistici, ba chiar şi articole de presă, şi doar 11 pagini cu texte cu caracter normativ. Să faci o lege care să conţină ca anexă articole din Ziarul Financiar, este de neconceput. În plus, acest proiect nu răspunde la cerinţele reale ale României", a explicat Cseke motivul pentru care UDMR nu a votat actul normativ, dar a depus peste 70 de amendamente, din care, în final, au fost adoptate 18.

Dintre cele mai importante, parlamentarul le-a enumerat pe cele privind înlocuirea articolului care limita extinderea intravilanului unei localităţi cu un altul, care prevede "extinderea echilibrată şi sustenabilă a localităţilor", respectiv excluderea paragrafului care interzicea construirea de imobile cu încălzire pe lemne şi cărbune. "Poate, peste un deceniu, va fi posibil, dar în prezent, această prevedere este imposibil de aplicat", a mai spus Cseke.

Oradea, în categoria l

Deputatul a criticat şi faptul că strategia se bazează pe principiul concentrării resurselor financiare spre zonele dezvoltate, cu un număr mare de locuitori, în loc să se aibă în vedere reducerea decalajelor economice dintre regiuni.

"Practic, potrivit acestui proiect, resursele financiare importante vor merge tot în zonele dezvoltate. Dacă, de pildă, municipiile Cluj Napoca şi Satu Mare introduc acelaşi proiect, Clujul ar fi avut, din start, 10 puncte, faţă de Satu Mare, care ar fi primit 7, pentru că numărul locuitorilor este mai mic", a explicat liderul UDMR.

Potrivit lui Cseke, în varianta iniţială a legii, Oradea ar fi devenit localitate de categoria a doua, întrucât are sub 250.000 locuitori, şi nu ar fi putut atrage finanţare pentru proiecte mari de investiţii. "Printr-o adresă semnată de PSD, ALDE şi UDMR, am cerut să fie modificate categoriile, în sensul de a reduce numărul de locuitori. Ca urmare, Oradea a rămas oraş de categoria 1", a spus deputatul.

În următoarele zile, proiectul va intra în dezbaterea Camerei Deputaţilor, unde parlamentarii UDMR vor continua să-şi susţină punctele de vedere. "Dacă nu ni se adoptă toate amendamentele, nu vom vota", a mai declarat Cseke. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Jalnic...
69 SPITALE DESFIINTATE DE EL SI kioru!Nu uitati!
Postat 10 Decembrie 2017, 06:52 de grigore
CE chestie
Eu l-am facut in 2008 pe 10 ani. Nu stiu cu a ajuns la 5 ani , apoi la 10. Da intr-adevar guvernanții fac schimbări. Ce fain e pașaport 10 ani autostrăzi in 10 ani 100 km , super e tot ce-i trebuie Românului.
Postat 07 Decembrie 2017, 23:32 de Sandu1201
Macar acest Cseke lucreaza pentru bihoreni.
In timpul acesta, PNL se cearta cu PSD, ALDE se stramba la PMP, iar USR urla la toti ceilalti.
Postat 07 Decembrie 2017, 18:57 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON