URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Iunie 2016, 13:15

Csuzi Istvan despre gratuitatea în transportul public: "Doamna Firea a spus cel mai mare populism din lumea asta"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Într-o conferinţă de presă prilejuită de Ziua Transportatorului, directorul OTL, Csuzi Istvan, a afirmat că ideea oferirii de transport public gratuit, vehiculată de noul primar ales al Capitalei, Gabriela Firea, este una "populistă" şi ar putea fi pusă în practică doar cu cheltuieli imense.

"N-am vrut să fac aluzie la asta, dar nu pot să mă abţin. Ieri am auzit că noul primar al Bucureştiului, doamna Gabriela Firea, a pomenit de transport public gratuit. Este cel mai mare populism existent în lumea aceasta. Nimic nu este gratuit!", a afirmat Csuzi.

Şeful OTL a vorbit şi despre cheltuieli şi investiţii majore care ar trebui acoperite doar din bani publici în cazul în care transportul public ar fi gratuit. "Din punctul meu de vedere, cel care consumă să plătească. Nu există consum care nu se taxează. Nu gratuitate trebuie să existe, ci calitate, confort, accesibilitate, atractivitate. E uşor să spui că dai transport gratuit, dar mai greu de pus în practică. Sunt tare curios ce se va întâmpla, căci ce s-a spus e foarte grav", a spus acesta.

Csuzi Istvan a continuat făcând o comparaţie între Oradea şi Bucureşti, prin care a arătat că societatea locală de transport îşi asigură din propriile venituri peste jumătate din buget, în timp ce Capitala nu reuşeşte să-şi acopere nici măcar un sfert. "În Oradea noi avem aproape 55% încasări proprii din vânzări bilete şi abonamente, în condiţiile în care şi noi dăm gratuităţile prevăzute de lege. Bucureştiul astăzi nu are nici 15% din bugetul total care să provină din încasări proprii", a declarat directorul OTL.

În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, Csuzi a vorbit despre nevoia societăţilor de transport în comun din România de a accesa fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii şi a parcului auto. Şeful societăţii de transport din Oradea a criticat, însă, faptul că la nivel naţional lipseşte un plan de dezvoltare a transportului public. "În perioada 2007-2013, în România s-au cumpărat în total 33 de tramvaie noi. În aceeaşi perioadă, în Polonia s-au cumpărat 544 de tramvaie", a încheiat şeful OTL.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
NOPTI ALBE IN TALLIN
@pinonel: Te cred! Sa nu-ti imaginezi ca sunt o enciclopedie si am zis din prima:Talinn! Am stiut ca pe undeva se acorda gratuitate, am cautat si am gasit! Nu am intrat in detalii! Chiar si in Bucuresti intr-o prima faza ar fi vorba despre anumite ore! Culmea ironiei! Eu am platit o amenda in Tallin pentru ca nu aveam bilet! N-a fost cu intentie dar nu aveam maruntis si am zis: o statie am de mers, nu ma prinde! M-a prins! Bine, nici cuantumul amenzii nu era de luat in seama asa ca am achitat pe loc! Altfel, un oras SUPERB!
Postat 09 Iunie 2016, 18:49 de TDS
Ar fi prea frumos ,ecologic si de vis !
Prin transport public urban si suburban de persoane gratuit ,de calitate se reduce atat poluarea cat si aglomeratia din trafic. El trebuie sa acopere trasee,orare bine calculate si sa fie efectuate cu tramvaie si autobuze de inalt confort si curatenie.Sa poti sa-ti potrivesti ceasul dupa orarul de mers al acestor mijloace de transport ar fi cu adevarat marea gratuitate si binefacere pentru populatie.Nu taxiuri din metru in metru ,nu tu transport ocazional sau special cu 2-3 pasageri.Un oras cu aer curat ,fara aglomeratie poate fi un oras cu transport public gratuit ,inainte de toate !Iar pana la populism mai este si putinta de a o face !indiferent ca in Bucuresti sau in Oradea.
Postat 09 Iunie 2016, 17:39 de PETREI
Vorbeste si csuzi, ca si el e om! Sau nu e?!
@tsd, esti oaspete aici, asa ca incep cu tine. Citez din Adevarul :,,In 2013 un oraş mare a încercat acelaşi lucru. Este vorba de Tallin, capitala Estoniei. Trebuie menţionat că nu este chiar gratis: cei care vor să beneficieze de facilitate trebuie să se înregistreze legal şi să plătească 3 euro pentru a obţine un card de călătorii. Totuşi, numărul călătorilor a crescut doar cu 1,2%, iar traficul a scăzut cu 14% în intersecţii. Pe de altă parte, de trei ori mai mulţi oameni şi-au depus cereri pentru a avea acte de reşedinţă în Tallin. Ca şi în SUA, măsura i-a atras pe cei care mergeau pe jos la lucru, iar măsura a costat un gol de venituri de 12 milioane de euro la municipalitate. Spre comparaţie, Tallin are o populaţie de 407.000 de locuitori, în vreme ce Bucureştiul adună oficial 1,9 milioane de locuitori, iar neoficial totul se apropie de 2,5 milioane. Şi Ploieştiul a avut un astfel de sistem pentru cetăţenii cu venituri sub 3.000 de lei, introdus în 2014, dar plata a fost reintrodusă la finele anului trecut." Sa nu-l uit nici pe csuzi! Din acelasi Adevarul: ,,Costul actual de 1,3 lei pentru o călătorie şi de 50 de lei pe lună pentru toate liniile este cu totul suportabil pentru populaţie." Asta in conditiile in care salariul mediu net in Bucuresti este de aproape 3000 de lei (2813lei). In Oradea este jumatate!!!, dar biletele costa dublu iar abonamentul este tot pe acolo. Concluzia: manati de prostie si incompetenta si nu in ultimul rand de nea ilie, nu stiti cum sa-i mai beliti pe oradeni sa ,,carpiti" gaurile de la bugetul local, gauri facute tot de voi! Si ciclul se reia, este un proces care se autointretine gratie lipsei de ,,experienta" a celor din primarie.
Postat 09 Iunie 2016, 16:28 de pinonel
PREVENTIV
@ferfeleaga: Anticipez, deci o spun eu: da, conteaza si numarul de locuitori!
Postat 09 Iunie 2016, 15:01 de TDS
55%
E o problema de management daca la cele mai mari tarife din tara la transportul in comun nu se acopera decit 55% din costuri.Procent care se va diminua si mai mult dupa marea unire cind va fi valabil abonamentul de oras si spre sinmartin.Sau e doar o cioaca...Ideea transportului local gratuit merita incercata,sursa de finantare fiind deturnarea unor procente din taxele locale.La fel ar putea fi si in cazul gunoiului.Ai o locuinta,x% din impozitul anual e taxa pe gunoi
Postat 09 Iunie 2016, 14:54 de excalibur
OK
@ ferfeleaga: Da, este conform Wikipedia la aprox. 500.000 locuitori ( am gasit pe undeva si cifra de 1 milion ). Dar ideea era ca are transport in comun gratuit !
Postat 09 Iunie 2016, 14:54 de TDS
COPY PASTE
mai copy-paste, toata estonia are sub 1,3 milioane de locuitori...
Postat 09 Iunie 2016, 14:32 de ferfeleaga
@TDS
Sub 1 milion de locuitori este o prostie transportul gratuit. Aşa merităm dacă n-am vrut Unirea!
Postat 09 Iunie 2016, 14:08 de eutanasiu
CORECTURA
2013
Postat 09 Iunie 2016, 13:32 de TDS
ESTONIA
"Tallinn, capitala Estoniei, va avea incepand cu anul viitor transport public gratuit. Strategia adoptata de baltici tine atat de coeziunea sociala, cat si de preocuparea pentru mediu si crearea de oportunitati economice, dupa cum a explicat primarul orasului, Edgar Savisaar, intr-o conferinta de presa care a avut loc la sfarsitul lunii octombrie."( este vorba despre anul 2012 iar populatia este de aprox. 1 milion locuitori )
Postat 09 Iunie 2016, 13:31 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON