URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Aprilie 2012, 13:31

Cseke, lansat oficial spre Primărie şi susţinut şi de medici români: "Nu voi fi viceprimar" (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Biro şi tânărul

Prezentarea candidatului UDMR la Primărie, în cadrul lansării oficiale a acestuia desfăşurată joi dimineaţă la Hotelul Continental, într-o sală pavoazată cu sloganul "Oradea sănătoasă", a fost făcută de actualul viceprimar Rozalia Biro, care a insistat asupra calităţilor lui Cseke Attila, de om tânăr, bun profesionist şi cu caracter, care a fost, pe rând, jurist, consilier local la Oradea, funcţionar la Consiliul Judeţean, senator şi, în fine, ministru al Sănătăţii, poziţie din care a direcţionat, în cele 20 de luni de mandat, 20 de milioane de euro pentru spitalele din Bihor, şi din care a demisionat atunci când şi-a dat seama că nu putea atenua subfinanţarea sistemului sanitar.

"Oare nu avem nevoie de lideri politici care să dea dovadă de caracter? Ba da, căci trăim din păcate vremuri destul de grele ca să putem face abstracţie de latura umană", a comentat Biro episodul demisiei lui Cseke de la Minister.

"Tânărul cu care venim astăzi în faţa dumneavoastră nu este cineva care promite. Nu o să venim să spunem că avem un candidat care va face. Nu, pentru că avem un tânăr care a pus deja pe masa comunităţii ceva care este ieşit din comun", a mai spus Biro, referindu-se la descentralizarea spitalelor şi trecerea lor în subordinea autorităţilor locale.

Primar cu viziune

Vizibil emoţionat la începutul prezentării programului cu care va candida pentru Primărie, Cseke a spus că ideea de la care porneşte este că în ultimele două decenii Oradea a avut primari mai mult sau mai puţini buni ca administratori, dar care nu au avut o viziune.

"Cred că astăzi avem nevoie de mai mult, că Oradea merită mai mult decât a avut în ultimii patru ani, decât a avut în ultimii 22 de ani. Eu propun o viziune şi mai puţin un act de administrare, pentru că acest oraş nu este doar al unui primar care să fie administrator, ci al unui primar care să aibă o viziune. Eu am un vis pentru Oradea şi vreau să-l înfăptuiesc!", a spus fostul ministru al Sănătăţii, insistând că "unii ne propun asfaltări, reabilitări de clădiri, pacări, parcuri, şi toate acestea trebuie făcute indiferent cine este primar, dar toate acestea sunt acte de administrare" şi că modelul său de "primar cu viziune este Rimler Karoly", primar al Oradiei în cea mai dinamică perioadă a dezvoltării oraşului, la începutul secolului trecut.

Oradea - centru regional

Cseke a afirmat că toate punctele programului cu care va candida sunt subordonate ideii că Oradea trebuie să redevină un centru regional, aşa cum a fost la începutul secolului XIX. Fostul ministru al Sănătăţii a pornit de la constatarea că Oradea a avut în acea perioadă mai mulţi locuitori decât Clujul şi decât Debreţinul, iar la ultimul recensământ a reieşit un minus de 23.000 de locuitori, semn al decăderii oraşului.

Apoi, Cseke a spus că vizează recucerirea poziţiei de centru regional prin recăpătarea de către Oradea a statutului de centru educaţional (prin dezvoltarea Universităţii, propunând extinderea acesteia în actualul sediu al Inspectoratului Judeţean de Jandarmerie şi amenajarea unui campus şi a unor "locuri de distracţie" pentru studenţi), precum şi a statutului de centru regional medical (lucru pe care l-a şi început în calitatea de ministru al Sănătăţii, dar a constatat că deşi spitalele au fost modernizate încă există echipamente, precum mamograful digital, care nu sunt folosite la maxim, promiţând în acest sens că dacă va deveni primar va aloca de la bugetul local fonduri pentru investigaţii care să fie făcute femeilor).

De asemenea, Cseke a spus că vrea ca Oradea să fie centru regional cultural (pentru că "atunci când un artist e lăsat să lucreze", aduce prestigiu internaţional oraşului, motiv pentru care va face în Cetate ateliere de lucru, săli de expoziţie şi târg cu vânzare pentru artişti), centru regional sportiv (dorind construirea unui "palat multifuncţional" ca la Debreţin) şi centru regional economic şi industrial (în acest sens, Cseke a afirmat că deşi Oradea are un parc industrial cu 18 firme, doar una este foarte mare, motiv pentru care, tot ca la Debreţin, doreşte să aducă "greii", nu să lase dezvoltarea în sarcina firmelor care lucrează în lohn).

Cseke a mai spus că Oradea trebuie să fie un centru turistic (astfel că municipalitatea "va trebui să găsească o soluţie pentru reabilitarea clădirilor din centrul oraşului" chiar dacă ele sunt în proprietate privată), iar Primăria va trebui să susţină şi mai puternic "segmentul de voluntariat".

În finalul expozeului, Cseke a trimis şi o săgeată în direcţia primarului în funcţie, Ilie Bolojan, afirmând că "administraţia trebuie să fie nu numai eficientă, ci şi cu faţă umană, care comunică cu cetăţeanul, care are un dialog real cu cetăţeanul", dar apoi a schimbat repede direcţia, afirmând că în acest sens propune extinderea sistemului de plăţi online (care acum funcţionează la Primărie) şi pentru plata facilităţilor (ca de pildă apa sau energia termică).

Ori primar, ori nimic

Cseke şi-a încheiat discursul făcând "o precizare clară pentru presă şi orădeni", în care a spus că îşi doreşte funcţia de primar, pentru care se va lupta, astfel că, în cazul unui eşec, nu va accepta să rămână viceprimar (cum au făcut până acum toţi candidaţii UDMR la Primărie), din simplul motiv că numele său nu va figura pe lista de consilieri locali a Uniunii.

"Nu candidez şi nu mă voi regăsi pe lista de consilieri locali şi nu voi fi în niciun caz viceprimarul oraşului Oradea. Eu candidez pentru o funcţie de primar şi nu există alte tipuri de înţelegeri politice", a spus Cseke Attila, confirmând în acest fel, în mod indirect, că rolul încredinţat de UDMR este să "tragă" lista de consilieri, dar nu şi să încaseze "premiul de consolare", adică fotoliul de viceprimar. "Am un program pentru o funcţie de primar şi nu pentru o altă funcţie, am o viziune care poate fi pusă în aplicare de pe poziţia de primar", a explicat el.

Înainte ca preşedintele executiv al UDMR Bihor, Szabo Odon, să prezinte lista de susţinători, Cseke a făcut un ultim gest, teatral, îndreptându-se spre un flip-chart din sală acoperit cu logo-ul campaniei sale - "Oradea sănătoasă" - pe care l-a dat la o parte, descoperind un ultim mesaj, scris în română şi maghiară: "Primar Cseke Attila - Peste 60 de zile".

Cseke Fan Club

Din echipa de susţinători ai fostului ministru al Sănătăţii fac parte fostul antrenor al Stelei şi a Naţionalei României la fotbal, Emerich Jenei (fost membru PD), artiştii Jakobovits Marta şi Miklos, fostul poloist Ivan Fejer, profesorii Agnes şi Vasile Marcu (fostă decăniţă a Facultăţii de Muzică şi respectiv fost şef de Departament la Universitatea Oradea), omul de afaceri Szatmari Ferenc (preşedintele Radio Maria), pianistul Thurzo Zoltan, profesorul pensionar Tuduka Oszkar, dar - în premieră - şi doi etnici români: medicii Carmen Pantiş (fost manager al Spitalului Judeţean) şi chirurgul Mircea Pop, acesta din urmă afirmând că Cseke a fost cel mai bun ministru al Sănătăţii pe care l-a avut România în ultimele două decenii.

"Am avut privilegiul de a lucra în Spitalul Judeţean în mandatul de ministru al domnului Cseke Attila, pe care eu îl consider cel mai performant ministru al Sănătăţii pe care România l-a avut în ultimii 20 de ani, pentru că în 20 de luni a perfuzat 20 de milioane de euro în spitalele din Bihor", a spus doctorul Mircea Pop.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
63 Comentarii
Folositi mintea nu inima
Apel la bun simt. Domnul Cseke are meritele sale si trebuie respectat pentru ce a facut pentru oras. Personal consider ca unele dintre propunerile lui nu au o prioritate asa de mare (sali de expozitie si alte chestii aferente) si oamenii dubiosi din UDMR ma ingrijoreaza in continuare (Kiss si Biro). Consider ca Oradea are nevoie in continuare de un bun administrator si chiar daca nu poate multumi pe toti (romani, unguri, saraci sau bogati), Bolojan este omul care a incercat si a reusit intro masura semnificativa sa schimbe Oradea in bine. Pentru ca am certitudinea ca e bine intentionat si incearca sa mentina un echilibru intre interesele tuturor cetatenilor am sa votez tot cu Bolojan. La alegerile anterioare am vazut o gramada de vecini unguri care au votat cu Bolojan si sunt convins ca vor face la fel si de data asta, si nu pentru ca dl. Cseke nu are merite ci pentru ca Bolojan e optiunea cea mai buna in momentul asta. Daca in viitor UDMR-ul o sa aiba o echipa de oameni cinstiti, credibili si capabili cel putin de talia domnului Cseke voi vota cu candidatul lor chiar daca sunt roman. Caracterul si bunacredinta conteaza mai mult decat natia omului.
Postat 15 Aprilie 2012, 14:35 de Romanu\' Umblat
medic
Pe primar il lovesc cei pe care i-a lovit. Nu a imbunatatit nimic din sistemul sanitar bihorean. A ametit bolnavii, a facut angajari numai pilele lui, directori sunt numai oamenii lui, dar sistemul se degradeaza pe zi ce trece. acesta nu merita nici sa-l saluti( oricum nu raspunde la salut). Demoleaza un spital sa-si faca damblaua, parcare etajata, construita de oamenii lui. Oricum parcarea va fi goala dupamasa, caci nimeni nu va plati, nici dimineata. Dar atunci il vom da in judecata ca nu a administrat corect banii locali. El nu gandeste, are doar ambitii si porniri, adica instincte primare, ca animalele.
Postat 13 Aprilie 2012, 23:53 de vasile pop
care e problema, votul e liber nu obligat sa votam doar romani sau rromi sau unguri si mai mult conf
numai in PDL se practica discriminarea pe criterii de ETNIE si stiti de ce ca sa poata ei fura, normal si UNGURI si EVREI si RROMI au drepturi chiar daca sunt minoritari.Sa cunosti mai multe limbi striane inseamna echilibru cine spune ca numia romana trebuie sa vorbim, cine?
Postat 13 Aprilie 2012, 14:27 de confidential votul
care e problema, votul e liber nu obligat sa votam doar romani sau rromi sau unguri si mai mult conf
poate vreti un razboi civil daca mai tot urlati :ungurii si rromi sa intelegeti ca fatul ca esti roman nu ti da dreptul sa batjocoresti , ce vreti de fapt sa ingenuncheati , NU Puteti cat timp si minoritatile platesc taxe nu putei ingenuchia pe nimeni , si ungurii au dreptul sa vcandideze, si rromi, si everei deci care e problema voastra de semianalfabeti?Eu daca vreau votez CEKES ,tu voteaza pe cine vrei, PUNCT.
Postat 13 Aprilie 2012, 14:25 de confidential votul
Parerea mea
Eu nu cred ca Cseke s-a gandit serios sa candideze la primarie.Mai degraba a fost scos in fata pt ca nu e patat.Chiar daca a adus bani multi in Oradea si Bihor (bravo lui!) nu inseamna ca va fi un bun primar.Faptul ca nu accepta sa fie viceprimar ma duce cu gandul la o tactica:daca nu iese primar se retrage. iar urmatorul pe lista(adica Biro!)ajunge iar viceprimar indirect dar bine tintit! Ideile lui sunt bune dar ca sa fie aplicate avem nevoie de o descentralizare reala.
Postat 13 Aprilie 2012, 11:55 de Boom
@incalaca constitutia
Eşti un **** cu un IQ subunitar. Bozgorii sunt cea mai penibilă adunătură de sinucigaşi din lume. Veţi dispărea de pe faţa pământului, ca dinozaurii şi de abia atunci, lumea va fi i un pic mai bună..... În altă ordine de idei, Bolojan va câştiga fără probleme
Postat 13 Aprilie 2012, 10:49 de andrei
primar de oradea
As vrea sa aud parerea lui Cseke despre placutele bilingve, ca sa-mi fac o parere. As vrea sa stiu daca are printre cei care-l inspira vreun etnic roman, in orice domeniu ar fi... As vrea sa stiu daca apreciaza ceva sau pe cineva din cultura romana... Pentru ca, totusi, se vrea un primar al cca 160.000 de romani ! Si as vrea sa stiu daca e capabil sa faca o comparatie intre Oradea si un alt oras din Europa, inafara de Debretin( nu-mi dau seama de ce se fac mereu comparatii cu Debretinul, are cam aceeasi populatie ?) In sfarsit, as vrea sa vad ca reactioneaza ca un cetatean roman locuitor al Oradiei (este domiciliat in Oradea?) fara a se raporta mereu la etnie ! Pentru ca, in ziua de azi vrem sa fim respectati toti cetatenii si, in functie de asta, imi voi analiza optiunile !
Postat 13 Aprilie 2012, 09:57 de cetatean roman
eu votez pe cel mai BUN nu cel mai prost si LENES
romanul daca nu FURA :UCIDE ! MUNCITI , munciti si va VINDECATI , asa spune LEGEA :))) nu mai lacomiti pe bogatii comune , trebuia s fie NEUTRI si la DISPOZITIA cetateanului, nu sa culeaga lauri ca noi care platim TAXE nu primim BONUS ca in sistemul BUGETAR :))"BBBBOOONUUUS" luati DEXUL.
Postat 13 Aprilie 2012, 09:50 de incalca CONSTITUTIA
Rusine lor
Rusine medicilor romani care l-au inconjurat pe Cseke, ce ati vrut sa demonstrati, pe cine va razbunati? Cu sau fara voi Bolojan tot va ajunge primar! Uitati-va la cetateni, la pacientii vostri, cei care au suferit din cauza guvernarii Basiste din care au facut parte si udemeristii, respectiv Cseke, cei care au redus salariile, pensiile, medicamentele, spitalele, in final, nivelul de trai. Nu am nimic cu ungurii, dar de la fiecare guvernare au cautat numai profit.
Postat 13 Aprilie 2012, 09:49 de Un roman adevarat
eu votez pe cel mai BUN nu cel mai prost si LENES
VOTAM schimbare si nu punem accent pe discriminari pe criteri de etnie, ne iubim fratii romani:II VINDECAM de CORUPTIE se pare ca SUNT INSUFICIENTE fondurile financiare le rezolvam prin alti factori : morali , spirituali, VA IUBIM ce nu intelegeti, NU VA JERTFIM! NU INTRETINE dependenta de CORUPTIE:)))) ca sa intelegeti ca ati sarit rau calul AVEM MORTII rugati va pentru ei .
Postat 13 Aprilie 2012, 09:47 de incalca CONSTITUTIA
eu votez pe cel mai BUN nu cel mai prost si LENES
decat sa p[relunges o AGONIE sustinuta de LENESI care manaca din banul PUBLIC prefer un UNGUR, D-zeu sa te BINECUVANTEZE si sa ti dea SANATATE pentru uramtoarele MANDATE si sa aduci la ADEVAR toate FURTURILE comise de BOLOJAN CU PREFECTUL apolitic, amin! ROMANU nu intelege ca ROMANUL are o boala incurabila:CORUPTIA :))) calitate nativa intretinuat de politica, daca vrem sa va vindecam NU VA MAI VOTAM, in tot rau este si un BINE :iubire :))))) hai ca asa mai MERGE !
Postat 13 Aprilie 2012, 09:44 de incalca CONSTITUTIA
Huoooo
Dar nici primar nu vei fi! Mars de aici
Postat 13 Aprilie 2012, 09:42 de Ungurul roman
mai sunt si alti romani din umbra
Ma mira faptul ca nu a fost prezent la lansare,cel putin inca un medic roman,Burta Ovidiu,bun amic si colaborator cu Cseke?oare de ce nu s-a afisat?
Postat 13 Aprilie 2012, 09:39 de victoria
tot ungur si pop mircea
Nu va mirati de Pop Mircea ca a fost la lansarea lui cseke,si el este tot ungur! provine din Marghita,la fel ca cseke!Singura romanca este Pantis! In rest,cele 20 milioane de euro,nu se vad pe teren,in realitate!
Postat 13 Aprilie 2012, 09:30 de doctor
Multumesc
Multumesc pt. opiniile de bun simt ale Obama si Dan Balan . Despre ,,IOANA" sunt convins ca norocul a adus-o de la sat in Oradea de curand .....
Postat 13 Aprilie 2012, 07:47 de cartita
Dobriţîn
@Obama: Ai impresia că dacă tu şopingăleşti pe la unguri şi în special la Dobriţîn, toţi românii fac la fel ? Sunt din ce în ce mai mulţi care evită pusta şi preferă avionul, cînd trebuie să traverseze marea păşunea de la vest. Mai bine ar fi să rămâi de tot la Dobriţîn să-ţi maseze zdremţele alea obosite bănuţii de prin buzunare. Nu mai e ce a fost la începutul anilor 90 cînd fraierii cumpărau ca lăcustele toate mizeriile ungureşti de prin galantarele alea de *. Aceleaşi \"margarine\" otrăvite, se găsesc acum din păcate şi la noi. Numai un asimilat ca tine se simte bine, în pielea unui actoraş de mâna a doua ca Obama. De când l-au pus preşedinte, nu face altceva decât tipăreşte bani fără acoperire, ca să aibă de unde să le dea salarii şi food stampsuri la cioroi. Şi vezi vezi doamne că şi Ceche Otilo al vostru o să facă bine, la fel precum coloratu de peste ocean. Asocieri lipsite de orice logică şi bun simţ. Hai sictir.... Va ieşi Bolojan, degeaba vă sfărmaţi......
Postat 13 Aprilie 2012, 07:20 de pistike
Explodează mămăliga?
Ca să lămurim o treabă, sunt fan Bolojan. Deşi votul meu nu contează în Oradea la locale cred că am dreptul la o opinie prin prisma faptului că o mare parte a timpului o petrec în municipiu. Aşa cum spuneam sunt fan Bolojan dar nu am să mă dau cu curu de pământ dacă Cseke va ajunge primar. Nu cred că românii sunt mai buni decât ungurii, nu cred că ardelenii sunt mai deştepţi ori mai buni decât alţi români, nu cred nici măcar că nemţii sunt mai deştepţi decât noi, aşa doar din născare. Treaba asta cred că s-a lămurit secolul trecut când un individ a făcut din aşa zisa superioritatea a rasei lui politică de stat şi a început să-i ucidă pe cei ce, în opinia lui, ameninţau rasa ariană. Treaba e cât se poate de simplă şi de clară. E în primul rând o chestiune de orgolii. Alegerea primarului făcându-se cu majoritatea simplă, ungurii au şansa să câştiga primăria şi vor dori acest lucru, mai mult, dacă vor câştiga vor avea ambiţia să marcheze în istoria oraşului perioada în care unul dintre ai lor a condus oraşul. E o şansă pe care nu e sigur că o vor mai avea pentru că prevederile electorale legate de alegerile locale se pot schimba până în 2016. La români treaba e şi mai complicată. USL are contracandidat în primul rând PD-L , mai sunt şi UNPR, PRM şi fericiţii domnului Dan, deci în primul rând bătălia românescă care rup procentele majoritarilor. Situaţia e interesantă, deşi cred că Bolojan va defila. Să fim obiectivi, ce candidaţi are din partea partidelor româneşti? Interesant va fi însă de urmărit lupta orgoliilor. Oare va exploda mămăliga? Vor merge românii la vot disciplinaţi ca maghiarii doar pentru a fi siguri că Oradea nu ajunge să fie condusă de un urmaş a lui Atilla?
Postat 13 Aprilie 2012, 06:58 de românul complex
Debretin
Dragi concetateni ai Oradiei mari. Dupa tot veninul varsat va urcati in masini si va faceti cumparaturile de Pasti la Debretin, apoi o mica baie si masaj la Debretin, va consultati la doctor la Debretin si va duceti copii la zoo la.....Debretin. Eu ma intreb de ce? Ca daca ar fi asa de bine in orasul nostru ar veni ungurii la noi, dar nu am vazut inca nici unul pe aici care sa profite de avantajele si bunatatile oferite de Bolojan, nu pica pe spate de catve sensuri giratorii, parcari pe care trebuie sa le platim, care de fapt sunt ale noastre, deci platim pentru nimic!!!, scandaluri, incompetenti etc. UDMR si-a dat seama in ultimul ceas ca vrem altceva, iar daca nu ni se ofera pur si simplu plecam si ne ducem banii, voturile, bolnavii, copii la ..... Debretin sau altundeva. Asta va fi raspunsul nostru la conducerea incompetentilor. Omul asta chiar vrea sa faca ceva, si sper ca nu ne va insela si el. Are coloana, are experienta si stie sa zambeasca. Poate ca nu-i perfect, asa cum se cred altii, dar merita o sansa. Daca americanii au votat un presedinte de culoare neagra, poate si noi putem sa votam un primar ungur, ca ne ofera tuturor niste beneficii. Iar daca in debretin nu ma deran
Postat 13 Aprilie 2012, 05:55 de Obama
fara autocritica
Stimati huiduitori, In Romanica noastra exista deja Oradea si cetateni, care au inteles ca etnia nu este o calitate unana este o stare fizica si spirituala cu care te nasti.....Exemplu elocbent Sibiu, unde se pregateste la al treilea mandat un cetatean roman de etnie germana, in conditia in care procentul germanilor din Sibiu este sub 5%.....Credeti ca Romanii din Sibiu sunt mai putin patrioti decat noi romanii din Oradea? Ba, din potriva, au inteles ca aducand masinaria germana in industria sibiului cu ajutorul unui primar vorbitor de limba germana vor putea sa aiba locuri e munca si prosperitate in oras. Sa nu ma intelegeti gresit, nu va sfatuiesc sa votati candidatii unguri, doar va sfatuiiesc sa fiti atenti ce fac candidati, pt ca la alegerile locale este mult mai important omul decatpartidul. Persinal as fi incantat sa avem in farsit un primar Oradean din tata-n fiu, care sa simta nevoile orasului, si sa aiba si al cincelea deget la mana, ca in momentul in care baga ,mana in buzunar sa nu ii intre pana la cot.....
Postat 13 Aprilie 2012, 00:01 de dan balan
Hai romani la vot
Carmen Pantis este o inculta care nu a fost dorita de UDMR la sefia spitalului , acum se inseala crezand ca daca s-a aliat cu ei o mai pune naiba sefa. Romanii trebuie sa iasa sa-l voteze pe Bolojan, singurul care a facut lucruri bune pentru oras. HAI BOLOJAN!!!
Postat 12 Aprilie 2012, 23:09 de Justitiarul
Numai
... un cretin te poate vota, dupa ce ai ucis bebelusii aia de la maternitatea din Giulesti! TU si cu tiganul ala imputit din capul statului sinteti DIRECT responsabili pentru moartea lor! De ce? Simplu: din ordinul VOSTRU au fost dati afara medici si asistente. Din ordinul VOSTRU medicii sint tinuti cu salarii sub limita de supravietuire si trebuie sa plece dincolo ca sa poata trai.
Postat 12 Aprilie 2012, 22:09 de Qwerty
Nu primar ungur!
Conditia esentiala ca un primar sa comunice cu cetateanul, este aceea de a vorbi aceeasi limba ( si la propriu si la figurat).Normal ca Cseke daca a fost la guvernare a avut banutu in mana doar nu i-a dat de la el.Asa e simplu.Ei au vizune numai pentru ei!Cuvinte goale ...
Postat 12 Aprilie 2012, 21:38 de adi
un singur tur de alegeri !!!
Ungurii se duc disciplinat la vot.Asta ar trebui sa facem noi si sa mergem la vot, sa fim uniti ca ei, dar impotriva lor.E UN SINGUR TUR!!!!!!!
Postat 12 Aprilie 2012, 21:13 de mara
votam Bolojan
Se vede in tot orasul ce s-a facut.Restul sunt povesti si rautati.Numai cine nu vrea nu vede.Felicitari dl.primar ne vom duce cu familiile la vot pentru dvs.
Postat 12 Aprilie 2012, 20:54 de ioana
susţinere
da, da, da....... va fi susţinut cel mult de români de teapa lui adrian abrudan (zis criş), adică ăia cu muieri de culoare, mîncătoare de sub şea, protagonistele a 80 la sută din producţia pornografică a universului, colegele de platou ale lu' rouji. ungurii cu obraz votează Bolojan. restu' e cancan...........
Postat 12 Aprilie 2012, 20:15 de petrache
HOTII !!!!!!!!!!!
HOTII !!!!!!!!
Postat 12 Aprilie 2012, 19:30 de roujii cu gasca
gunoiul-tonomat
cand udmr va da coltul, va mai fi unul care sa le pupe dosurile (de frica. ca n-au mierlit-o).... gunoiul tonomat
Postat 12 Aprilie 2012, 19:27 de crisz baa
pt rrom
din piatra cui ?
Postat 12 Aprilie 2012, 19:18 de lichior
hai si rromi la Primarie
vrem primar RROM astia fac banii din piatra seaca :)))
Postat 12 Aprilie 2012, 18:59 de rrom
la vot
Ne-am saturat de ungurii udemeristi. Asta-i marioneta lui Kiss si Biro.Iesiti la vot daca nu vreti primar ungur.Ce pretentii au, nene!!! Oradea cu primar ungur. Sa-l vad eu pe ala roman care voteaza cu Cseke. Si ungurii de bun simt voteaza cu Groza ca-s satui de rahaturile UDMR.
Postat 12 Aprilie 2012, 18:57 de la vot
pacat de jenei
pacat de jenei ca se lasa antrenat in mizeriile udemeristilor. credeam ca e un om de onoare. de restul ce sa mai vorbim ? niste loseri.
Postat 12 Aprilie 2012, 18:53 de crisz
candidaT
PRIMAR ROMAN PT. ORADEA
Postat 12 Aprilie 2012, 18:28 de lya
Mai mult penticostali decat romani
Mare trebuie sa fie ura fata de Bolojan a unor medici romani pt a sustine ca Cseke a fost cel mai bun ministru al sanatatii din ultimii 20 ani numai pt ca a dat cei mai multi bani Bihorului.Ca a fost un bun bihorean toata lumea e de acord,dar pina la cel mai bun ministru mai este loc.(sa nu uitam toate scandalurile din sistem culminand cu desfintarea spitalelor).Interesanta pozitia dnei.Pantis numita directoare de fratele Tarle, mentinuta cateva luni de Bolojan, apoi destituita.Cu fratele Tirle la CJ , cu Cseke la primarie si cu o alianta locala PD-UDMR cum se prefigureaza(cu conditia ca PD sa obtina macar 25% din mandate ceea ce este imposibil)este ft posibila revenirea dnei.Pantis la conducerea spitalului judetean.
Postat 12 Aprilie 2012, 18:24 de Csaky
Zatyko Gyula va candida din partea PPMT pentru Primăria Oradea
Zatyko Gyula va candida din partea PPMT (Partidul Popular Maghiar din Transilvania) pentru Primăria Oradea.În cursul zilei de ieri (11 aprilie), în ajunul lansării oficiale a senatorului Cseke Attila de către UDMR, formațiunea nășită de Tokes Laszlo și-a anunțat propriul candidat pentru alegerile locale. Astfel, Zatyko Gyula (președinte pe regiunea Partium al PPMT) este cel care va încerca să ia cât mai multe voturi și în vederea accederii formațiunii sale politice în Consiliul Local.
Postat 12 Aprilie 2012, 17:56 de istvan
Frati romani, nu dati in maghiari!
Si eu sant maghiar, dar nu voi vota pe Cseke, pentru ca votez cu Bolojan. Oricine iese pe strada o sa vada cat de multe a facut pentru acest oras, al nostru, in care traim maghiari si romani impreuna. E de bun simt ca primarul sa fie roman, ca si populatia majoritar e romana. Si doar pentru ca sant maghiar nu insemna ca trebuie musai votat cu Cseke. Si cred ca vor fi multi maghiari ca mine care merg la vot sa pune stampila pe Bolojan.
Postat 12 Aprilie 2012, 17:03 de Ungurul Mare
Previziune politica.
Nu cred ca Popa si Mang il vor accepta pe Seremi in USL Bihor. Portita de intrare ar putea fi PC-ul, dar fratele Bodea ar avea numai de pierdut. Prin absurd, intrarea lui Seremi in USL Bihor ar confirma zvonul legat de aranjamentul PDL-UDMR prin care Cseke sa devina primar ales al Oradiei, iar penticostalul Tirle sa-si pastreze functia de presedinte al CJ, ceea ce ar echivala cu trecerea USL in opozitie. Surprizele nu sunt excluse, deci, domnilor copresedinti USL Bihor, nu pariati pe magari si cai batrani!
Postat 12 Aprilie 2012, 16:23 de SAFE
treceti batalioane romane carpatii
Drept sa spun , cu toata democratia si toleranta din capul meu , nici io nu pot zice ca m-as imbata de bucurie daca ar iesi primar ungur ! Pe de alta parte nu o data am subliniat faptul ca nivelul intelectual si ,,viziunea" din capul gospodarului Bolojan , visavis de un oras ca Oradea nu este aducatoare de progres ( din pacate o constatam pe pielea noastra) Educatia pe care o poseda Bolojan nu se potriveste de loc cu aspiratiile celor mai multi dintre cetatenii Oradiei pentru viitorul lor si al orasului lor .Asa ca tinand cont de afirmatiile si proiectele lui Cseke , m-a incercat un adanc regret fata de,, proiectele " lui Bolojan .....(sa nu uit sa va spun ca si eu sunt de acord cu faptul ca fostul ministru UDMR alaturi de guvernul Boc au dus tara la dezastru ) Dracu stie da` parca suntem blestemati in tara asta : tot timpul trebuie sa alegem intre doua rele . . . .
Postat 12 Aprilie 2012, 16:15 de suparatu
jos cu ungurii!
Ne-am saturat de unguri.Asta-i marioneta lui Kiss si Biro.Iesiti la vot daca nu vreti primar ungur.Ce pretentii au bai nene!!!Oradea cu primar ungur.Sa-l vad eu pe ala roman care voteaza cu Cseke.Si ungurii de bun simt voteaza cu Bolojan ca-s satui de rahaturile UDMR.De atatia ani de ce n-au facut nimic ca tot la guvernare au fost.Pe ei si pe mama lor!
Postat 12 Aprilie 2012, 16:03 de un roman
@Roman Verde
Stimate "Roman Verde", probabil nu cunosti situatia spitalelor din Romania, pentru ca daca ai cunoaste, ai sti ca nu este bine structurata si mai ales nu este eficienta! de ex. ai intr-un judet 10 spitale, daca raportezi nr. populatiei la nr. spitalelor reiese ca din cele 10 doua nu sunt justifictae din punct de vedere al nr. bolnavilor, deci cele 2 spitale aduc un - la restu 8, plus un bolnav din satul xy din bihor nu o sa mearga la spitalul din sat(daca exista) ci o sa vina la Oradea pentru doctori mai buni. Nu a fost desfiintat nici un spital care era prosper din punct de vedere economic sau trata un nr mare de pacienti... DA, Cseke este moartea spitalelor, spitalelor care puteau fi inlocuite! de acord. Probabil ca tu, persoana care se informeza din mass media esti revoltata de inchiderea spitalelor ca idee in sine fara sa cunosti datele care stau la baza deciziilor.
Postat 12 Aprilie 2012, 15:45 de oradean
Cseke un bou fara pereche
Cseke e omul lui Kiss si Biro, l-au bagat pe asta la inaintare ca sa iasa tot ei. Romanii tre sa iasa la vot in numar mare sa le arate ungurilor ca la noi acasa nu ne pot comanda!!!
Postat 12 Aprilie 2012, 15:42 de HUOOO Ungurii
CSEKE = MOARTEA SPITALELOR
Aveti grija tantalailor ca e UN SINGUR TUR! Merg ungurii la vot cu turma si-l pun primar pe Cseke! Care n-a apucat inca sa desfiinteze spitalele din Oradea cat a fost ministru dar abia asteapta!
Postat 12 Aprilie 2012, 15:09 de Roman Verde
prostovani cu gura mare
Esti prost bre andrei! Reforme face numa basescu, adica ia de la saraci si da la bogati! Bolojan a rentabilizat spitalele, nu a omorat pacientii cu medici cu tot, cum a facut basescu cu sprijinul ghici cui? A lui cseke, ai ghicit!
Postat 12 Aprilie 2012, 15:09 de sarca
normal
Normal ca e sustinut de medicii, care nu sunt de accord cu reformele lui Bolojan din spitale.........
Postat 12 Aprilie 2012, 15:05 de andrei
Fara Unguri!!!
Dar totusi ce-a facut ungurul asta pt Oradea? A trimis ceva bani pt spitale, dar la initiativa lui Bolojan care a acceptat sa preia spitalele in subordine si sa faca ceva acolo, sa le reabiliteze si sa realizeze conditii normale de spitalizare pt bolnavi. De ce ungurii si pedistii care erau la guvernare n-au facut nimic pentru spitalele oradene atatia ani??? Noi chiar vrem sa fim condusi de unguri??? Traim in Oradea si in Romania, tre sa ne mobilizam sa iesim la vot, ar fi o rusine pt noi sa-i mai lasam pe unguri sa ne conduca
Postat 12 Aprilie 2012, 14:56 de Romanul Mare
UDMR=PDL= BASESCU
cseke=kiss=rozi=ce merita sustinatorii UDMR. CEI CARE VOTEAZA PE CRITERIU ETNIC ASTA MERITA. Un om care a distrus sistemul sanitar romanesc vrea sa distruga si orasul!
Postat 12 Aprilie 2012, 14:54 de teraflu
Hales Baules so kheres ?
Foarte bine... si ec daca e ungur? sa vina partidul Rromilor la p(f)utere si atunci sa vedeti voi mustati unsi si burti umplurte cu ale voastre "bunuri" ...
Postat 12 Aprilie 2012, 14:49 de 6 cai frumosi
tupeistilor!
da, e un paravan pentru kiss si biro. auzi, cseke primar! ce nesimtire la ei
Postat 12 Aprilie 2012, 14:37 de sing
jos udmr
Mai periculosi decat udemeristii sunt doar pedistii. Impreuna ne-au saracit definitiv in timp ce ei au furat cu toate mainile. Cat de bou trebuie sa fii sa-i votezi? Pai bou perfect!
Postat 12 Aprilie 2012, 14:26 de maia
jos cheke si ai lui udemerei!
Asa se face cu tupeu! Adica reprezentantul a 25 la suta din populatia orasului se vrea primar. Cum e un singur tur, poate va si fi ales ca ungurii merg la vot isi cunosc interesele nu ca romanii. Vai de capu nostru
Postat 12 Aprilie 2012, 14:20 de sorin
suuper
o sa invatam LIMBA MAGHIARA< RROMA sau nu recunoasteti ca semianalfabeti nu fac fata :) nu strangem mizerii sociale , unguri sunt INTELIGENTI si CURATI nu practica PUTOAREA romanului, si RROMI sunt mai CURATI si au ce romnai nu au :SUFLET, romanul in afra sa manance pana crapa ce mai stie sa violeze orfani, eventual.Ce este rau sa sti mai multe LIMBI STRAINE!!! EBA nici liba roman nu stie sa o vorbesca face 8000 de EURO pe seama VOTULUI :))) face sa faca si deacum inainte !SUCCESURI :))
Postat 12 Aprilie 2012, 14:18 de bravoooooo
suuper
doar nu credeti ca inghitim TEATRU lui PONTA si CRIN, niciodata ne am maturizat , am cazut ne am ridicat singuri, doar nu credeti ca ne batjocoriti la infinit, avem SMURD si asta spune totul.
Postat 12 Aprilie 2012, 14:14 de bravoooooo
buna asta
Bravo oradeni, alegeti-va primar ungur! N-o sa mai putem vorbi in primarie in romaneste, exact ca odinioara...
Postat 12 Aprilie 2012, 14:12 de lia
VOTATI CSEKE PT BURTA LUI KISS
KISS E IN PERICOL SA SLABEASCA, ROG CETATENII ETNICI MAGHIARI SA MEARGA SA IL VOTEZE PE CSEKE CA EL NU VREA VICEPRIMAR SI ATUNCI O LASA PE ROZI CARE TREBUIE SA II INTRETINA BURTA LUI KISS!
Postat 12 Aprilie 2012, 14:11 de ANDI
VOTATI CSEKE PT BURTA LUI KISS
KISS E IN PERICOL SA SLABEASCA, ROG CETATENII ETNICI MAGHIARI SA MEARGA SA IL VOTEZE PE CSEKE CA EL NU VREA VICEPRIMAR SI ATUNCI O LASA PE ROZI CARE TREBUIE SA II INTRETINA BURTA LUI KISS!
Postat 12 Aprilie 2012, 14:11 de ANDI
halal
Il sustin si medicii romani? Atunci cand le-a taiat salariile nu l-au sustinut? Dar cand a mintit ca iese de la guvernare daca nu se revine la salariile de dinainte de taierea abuziva? Poate ca nu-l vor sustine ungurii simpli care nu pot trai cu lefuri de sub 1000 de lei. halal sa va fie
Postat 12 Aprilie 2012, 14:10 de mica
suuper
daca votul e OBLIGATORIU sigur CEKES va fi VOTAT nicidecum un PDL sit sau PNL ist care fura pensiile batranilor si in=demnizatiile de handicapt, ia ca a venit si vremea votului daca nu amenda , NICIODA pdl si PNL nu vor mai fi sustinuti ne ati ucis parinti in chinuri, cu vechime de 40 de ani le ati dat pensii de mizeri, fara PDL si PNL in ROMANIA, votam CEKES ca sa intelegeti ca nu sunteti BUNI , nu aveti HAR d la d-zeu sa claditi decat sa furati si furati taxele oamenilor.
Postat 12 Aprilie 2012, 14:06 de bravoooooo
unguru la primarie!
bine cheke! sa ne pui placute bilingve! peste tot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 12 Aprilie 2012, 14:04 de sean
UDMR BIHOR= KISS ROZI
UDMR A DISTRUS ROMANIA ALATURI DE BASESCU, CSEKE SISTEMUL SANITAR, SA NU IL LASAM SA DISTRUGA ORADEA! UNGURI SUNT SCLAVII LUI KISS SI ROZI SI VOR VOTA UN INCOMPETENT.
Postat 12 Aprilie 2012, 14:02 de tigru nedungat
yeesssss BOLOJAN si GHILE sa si imparta felle cu UDMR , YYYEEES
imi place COMPETITIA de ce sa nu CANDIDEZE la urma urmelor decat tarani care au rol la munca pamantului mai bine un maghiar cu GUSTURI pentru ORAS nu sat precum a fost Oradea in timpul lui BOLOJAN, FELICITARI ! si binenteles un vot binemeritat, hai UDMR si la PRESIDENTIE votati cu SMURD ul ROMANIEI!
Postat 12 Aprilie 2012, 13:56 de anka
Primar maghiar
Asta merita oradenii............un primar maghiar.......... Romanii in romania, condusi de maghiari...... FELICITARI.
Postat 12 Aprilie 2012, 13:46 de Primar
poate peste 6 milioane de zile...
cica primar peste 60 de zile =)). pot viza ungurii mult si bine, dar oradea va avea primar roman, pentru ca aici e Romania. iar daca tot ii place lu cseke asa de mult debretinul, sa se mute acolo, cu toti ai lui.
Postat 12 Aprilie 2012, 13:45 de unu
UDMR=PDL= BASESCU
UDMR TREBUIE SA TRACA IN OPOZITIE, AU DISTRUS TARA CU BASESCU SI ACUM VIN SA ISI BATA JOC SI DE ORADEA?
Postat 12 Aprilie 2012, 13:44 de teraflu
Manevre
Asta a fost pus sa aduca voturi ca sa poata KISS si Rozi sa faca afaceri in continuare. Eu nu stiu cum pot fi maghiarii atat de prosti, chiar nu vad ce afaceri se fac pe seama lor. De 20 de ani UDMR TRAIESTE PE SEAMA NOATRA. Va rog nu lasati iar Oradea in opozitie fata de guvern! Pt spitalele din Oradea o fi dat bani, dar a distrus sistemul sanitar si a dat bir cu fugitii cand a avut probleme.
Postat 12 Aprilie 2012, 13:42 de teraflu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON