URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Iulie 2014, 15:46

Consiliul Local a mandatat conducerea Electrocentrale să tranzacţioneze din timp certificatele de CO2

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Local a mandatat luni conducerea Electrocentrale să tranzacţioneze din timp certificatele de CO2 care trebuie predate de CET în aprilie 2015, cu atât mai mult cu cât societatea a fost deja sancţionată de Comisia Europeană cu o mega-amendă de 33,4 milioane euro pentru că a depus anul trecut cu întârziere 334.000 de certificate de carbon la Registrul Unic Consolidat al Uniunii Europene.

Responsabilizare teoretică

Mai mult, consilierii locali au cerut asigurări că astfel de întârzieri nu vor mai avea loc. "Să se introducă în această hotărâre un articol prin care să se responsabilizeze administratorul societăţii cu respectarea termenelor de depunere a certificatelor", a spus udemeristul Ritli Laszlo Csongor.

Propunerea consilierului, încuviinţată de majoritatea membrilor deliberativului local, nu a fost materializată doar pentru că directorul Electrocentrale, Călin Ungur, a arătat că managementul CET şi asumat deja această responsabilitate.

"Conducerea societăţii este responsabilizată cu respectarea termenelor încă din modul în care este formulat primul articol al proiectului de hotărâre", a spus Ungur.

Potrivit formulei în care a fost adoptată, Hotărârea de Consiliu Local aprobă "tranzacţionarea de către Electrocentrale, în funcţie de disponibilizatele financiare, a certificatelor GES de tip EUA, astfel încât până la data de 25 aprilie 2015 să se asigure numărul de certificate necesar conformării pe 2014".

Ungur a mai precizat că în momentul de faţă, conducerea Electrocentrale lucrează împreună cu reprezentanţii Casei de Insolvenţă "Transilvania" la acţiunea pe care o va înainta în instanţă pentru contestarea amenzii de 33,4 milioane euro primite.

Bani din chirii

Tot cu unanimitate de voturi au fost aprobate şi tarifele propuse de Administraţia Imobiliară Oradea pentru închirierea de spaţii în incinta fostului centru cultural Ady Endre şi a parcării supraetajate din strada Tribunalului.

Primăria a preluat de UDMR clădirea multifuncţională din strada Codrilor 3 printr-un schimb în care a cedat casa Leda din strada Republicii 59. Diferenţa de 26.800 euro între valoarea centrului şi cea a casei nu a fost achitată de municipalitate ci a fost compensată cu impozitele neachitate de-a lungul anilor către bugetul local de către Fundaţia Mecena, proprietarul imobilului.

Astfel, începând de luna viitoare fostul centru Ady Endre va putea fi închiriat pentru organizarea de evenimente, de la nunţi şi botezuri la conferinţe şi comemorări, pentru 500 lei pe două ore, 1.000 lei până la patru ore, respectiv 1.500 lei până la şase ore. Rezervarea clădirii pentru 6-24 ore se va taxa cu 4.000 lei. Tarifele includ costurile cu utilităţile şi nu sunt purtătoare de TVA.

Aleşii orădenilor au stabilit în cadrul aceleiaşi hotărâri şi tarifele pentru închirierea spaţiilor comerciale din incinta parcării supraetajate din strada Tribunalului. Preţul pe metrul pătrat începe de la 22 lei lunar, la unul din cele două etaje ale clădirii, şi poate ajunge la 25 lei pe lună la parterul imobilului.

Statuie pentru I.C. Brătianu

Tot luni, consilierii locali au aprobat organizarea unui concurs de idei pentru desemnarea celei mai potrivite soluţii pentru realizarea unei statui în mărime naturală a omului politic Ion I C Brătianu care urmează să fie amplasată în parcul cu acelaşi nume. Concursul va avea loc la sediul Primăriei în perioada 1-3 octombrie şi se va încheia cu decernarea unui premiu de 2.000 euro pentru ocupantul locului întâi, respectiv 1.500 şi 1.000 euro pentru locurile doi şi trei. Câştigătorii vor fi premiaţi iar lucrările vor fi expuse în cadrul unui eveniment public care va avea loc la sfârşitul lunii octombrie.

Potrivit hotărârii adoptate, "participantul a cărei lucrare va fi desemnată prin HCL ca model de realizare a statuii I.C. Brătianu are obligaţia de a se prezenta în termenul solicitat de organizator pentru a conveni paşii imediat următori (...) astfel încât la 30 aprilie 2015 lucrarea să fie finalizată şi gata pentru a fi inaugurată la 24 mai 2015".

Terasă lângă Parcul Salca

Aleşii orădenilor au mai hotărât luni organizarea unei licitaţii pentru concesionarea pe 25 de ani a unui amplasament de 600 metri pătraţi situat în strada Zorelelor în vecinătatea parcului Salca de lângă complexul Lotus Center.

Preţul de pornire a licitaţiei va fi de 43 lei pe metrul pătrat pe an, redevenţa datorată urmând a fi actualizată anual cu rata inflaţiei. Câştigătorul licitaţiei va trebui să îşi asume o investiţie minimă de 100.000 euro, obţinerea autorizaţiei de contruire în cel mult nouă luni şi finalizarea lucrărilor în 12 luni de la semnarea contractului de concesiune. Participarea la licitaţie se va taxa cu 200 lei, garanţia fiind de 5.000 lei.

Creşte pragul de la care sunt monitorizate licitaţiile

Pe de altă parte, în cadrul aceleiaşi întâlniri, Consiliul Local a hotărât la cererea formulată de reprezentanţii municipalităţii prin Biroul Achiziţii Publice creşterea de la 75.000 euro la 100.000 euro a pragului de la care achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrări trebuie avizate de către Comisia Municipală de Monitorizare a Achiziţiilor Publice.

Pragul iniţial a fost stabilit printr-o hotărâre adoptată de Consiliul Local în primăvara anului 2008 care prevedea mai multe măsuri pentru asigurarea transparenţei şi eficienţei achiziţiilor publice pentru a îmbunătăţi imaginea municipalităţii în pregătirea alegerilor locale.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
CONSILIERE fa-te ca LUCREZI
Avand in vedre modul de conducere al orasului Oradea prin decizii (de catre EXECUTIV) consilierii locali considera oportun mărirea pragului de SUPRAVEGHERE al licitațiilor de la 75000 la 100,000 EURO! Cred ca e de vina numărul prea mare de sedinte ale Consiliului Local ... desi dumnealor sunt remunerați pt. fiecare ședință! Atunci... poate sunt prea solicitați sau obosiți?
Postat 23 Iulie 2014, 21:13 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON