URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Ianuarie 2010, 16:15

Conducerea RAPAS vrea să bage piaţa Rogerius într-o hală

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Actuala suprafaţă a pieţei Rogerius, inclusiv bazarul, va fi acoperită. "Se doreşte modernizarea pieţei prin înglobarea acesteia într-o hală care va fi construită pe aceeaşi suprafaţă şi acelaşi amplasament. Purtăm discuţii cu conducerea Primăriei pentru demararea aceastei investiţii încă din acest an, din fonduri de la bugetul local", a declarat, Romulus Cosma, directorul Regiei Autonome a Pieţelor Agrement şi Salubritate (RAPAS), în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată joi.

Modernizarea bazarului se va face după modelul pieţei din Deva care a fost transformată în hală pe structură metalică cu instalaţii de canalizare şi aer condiţionat. Investiţia e estimată la 1,2 milioane de euro şi va fi demarată cu fonduri de la bugetul local. "Piaţa din Deva a costat cam 4 milioane de euro, dar acolo au făcut şi un nivel de parcare subterană, fapt care a dublat costurile", a declarat Cosma.

Directorul RAPAS este sceptic cu privire la faptul că municipalitatea va reuşi să atragă un investitor pentru a moderniza piaţa. "La fel am păţit cu proiectul de modernizare al pieţei Cetate, unde am avut oferte şi, când să organizăm licitaţia, a venit criza economică şi am rămas fără investitor", a mai spus Cosma. Proiectul de modernizare al pieţei Cetate, cea mai mare din Oradea, prevedea un nivel de parcare subterană şi trei nivele superioare, investiţie estimată la circa 16 milioane de euro.

Romulus Cosma a mai spus că, la fel ca în 2009, RAPAS va menţine anul acesta taxele la acelaşi nivel din 2008. "2010 este un an de criză. Dorim să venim în întâmpinarea producătorilor, comercianţilor şi a cumpărătorilor orădeni şi să nu impunem majorări de taxe care apoi să se reflecte în preţul produselor, mai ales că în pieţe se comercializeză bunuri de larg consum".

Şeful RAPAS a declarat pentru BIHOREANUL că, pe fondul crizei economice şi apariţiei hypermarket-urilor, volumul vânzărilor din pieţe a scăzut, chiar dacă este vorba de produse de strictă necesitate. "Comportamentul cumpărătorului s-a schimbat în ultimii ani. Vânzarea de legume şi fructe merge în continuare, dar celelalte produse nu mai au trecere ca în trecut. Dacă are de cumpărat trei kilograme de morcovi, orădeanul preferă să meargă la supermarket pentru că acolo găseşte toată paleta de produse, poate socializa, poate sta la o cafea, poate proba liniştit o haină, fără să se înghesuie în garderobe improvizate", a mai spus Cosma.

Conform raportului de activitate al RAPAS pe anul 2009, cele şapte pieţe orădene - Cetate, Decebal, Rogerius, Ioşia, Nufărul, Velenţa şi Obor - cu o suprafaţă totală de 85.500 metri pătraţi, au adus anul trecut regiei încasări de 7,8 milioane de lei din taxe, închirieri de spaţii comerciale şi mese de vânzare. Veniturile totale ale RAPAS s-au ridicat la 12,7 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON