URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Octombrie 2015, 15:14

Compania Naţională de Drumuri nu se consideră vinovată pentru blocajul de la DN 76

În reacţie la faptul că primarii din zona Beiuş - Ştei au trimis premierului o scrisoare deschisă în care cer rezolvarea blocajului de la lucrările de a DN 76, unde constructorii nu şi-au primit banii pentru lucrări şi au abandonat şantierul, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România susţine că de fapt vina pentru neplata lucrărilor aparţine "în întregime antreprenorilor", care fie sunt leneşi, fie nu au depus documentele necesare pentru decontări.

Într-un comunicat transmis vineri, CNADNR detaliază stadiul lucrărilor pe tronsoane. Legat de Contractul 5R13, Ştei - Beiuş, km 102+660 - km 133+660, unde lucrează o asociere condusă de AZVI, comunicatul precizează că stadiul fizic al lucrărilor este de 50%.

După cum se ştie, pe acest tronson, la Rieni, muncitorii au început să facă aşa-numite casete pe una din cele două benzi ale drumului, săpând în adâncime până la un metru şi jumătate, dar fără a le finaliza, astfel încât localnicii nu au acces la propriile gospodării decât cu scara, faptul fiind reclamat atât de oameni, cât şi de edilii din zonă.

"Blocajul financiar (invocat şi de primari în scrisoarea trimisă premierului – n.r.) a apărut din cauza imposibilităţii emiterii unui certificat de plată în lipsa documentelor justificative solicitate de Inginer. Astfel, deşi CNADNR dispune de fondurile necesare în vederea efectuării plăţii Constructorului, acesta nu a pus la dispoziţia Inginerului toate documentele justificative necesare în vederea emiterii certificatelor de plată. Precizăm că fără aceste documente justificative, Inginerul nu poate emite certificate de plată, prin urmare nu-şi poate asuma responsabilitatea pentru lucrările executate", arată CNADNR în comunicat.

Documentul face referiri şi la Contractul de reabilitare 5R14, DN 76 Beiuş - Oradea, km 133+660 - km 184+390, cu CCCF Timişoara, reziliat, împărţit în trei tronsoane şi atribuit ulterior către Asocierea Viarom Construct-Autoprima Serv (între Pocola-Duşeşti, 16,4 km), către Eldi Clau şi CMS (Duşeşti-Hidişelu de Sus, 16 km), respectiv  către Trameco, Drumuri Bihor, Group DCM şi Kutter International Romania (Hidişelu de Sus–Oradea, 15,95 km).

"S-a propus realizarea unor lucrări de întreţinere periodică constând în reciclarea in situ a sistemului rutier existent (cu sau fără aport de material de adaos) cu lianţi hidraulici (ciment) şi bituminoşi (emulsie bituminoasă) a straturilor asfaltice existente (pe lăţimea existentă a drumului naţional). (...)  Precizăm că din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului (necesare pentru materializarea cotelor stratului reciclat şi al celui asfaltic), de scoatere a bordurilor existente pe tot traseul, de prefrezare a asfaltului existent, precum şi precedarea la realizarea sectorului de probă pe baza căruia reiese reţeta şi caracterisiticile cerute ale stratului reciclat", susţine comunicatul.

La fel cum au făcut-o şi şefii instituţiei la Oradea, comunicatul Companiei mai precizează şi că prin procesul de reciclare în situ se obţine "o îmbunătăţire a capacităţii portante a sistemului rutier reciclat, prin dimensionarea acestuia la o încărcare de 11,5 tone/osie" şi că "reciclarea se face pe o grosime de 20-30 cm (în această grosime intrând atât zestrea drumului existent cât şi un aport de material de adaos-balast)".

Concluzia documentului este că CNADNR nu se consideră vinovată pentru situaţia DN 76. "CNADNR nu este culpabilă pentru blocajul financiar, responsabilitatea aparţinând în întregime Antreprenorilor. Deşi bani există pentru continuarea lucrărilor, Compania nu va efectua nicio plată către Antreprenori, indiferent care sunt aceştia, dacă nu vor face dovada unor documente legale şi justificative pentru lucrările executate", a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA, citat în comunicat.

Citiţi pe această temă şi articolul DN 76 la preţ de Autostradă! În locul reabilitării integrale, şoseaua Oradea-Beiuş va avea parte doar de lucrări de întreţinere (FOTO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Dumnezeule Mare
PSD-istii astia, cat de prosti ne cred? Sa-l vad pe desteptul ala care e sef la CNADR cum reface el "in situ" denivelarile mai mari de 0.5 m de la Hidisel spre Tasad, sau alunecarea de teren de la Dragesti!
Postat 05 Octombrie 2015, 10:01 de User anonimizat
The road to hell.
Daca DN 76 n-ar fi existat , trebuia inventat. Spune cam totul despre noi,bihorenii. Eu zic sa-l lasati exact asa cum este :Unicat, pentru niste oameni unici. Ura !
Postat 02 Octombrie 2015, 16:54 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON