URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 August 2017, 09:36

Compania de Drumuri relansează licitația pentru lucrările la Autostradă în Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) a anunţat luni, printr-un comunicat de presă, că "documentaţia pentru proiectarea şi execuţia celor aproximativ 60 de km ai autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş a fost transmisă astăzi (21.08.2017) spre SEAP (n.r. – Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), în vederea publicării".

Tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania, în lungime de 59 kilometri, a fost împărţit în trei loturi: Suplacu de Barcău-Chiribiş (26 km), Chiribiş-Biharia (29 km) şi Biharia-Borş (5 km).

CNAIR a estimat valoarea lucrărilor de proiectare şi construcţii a acestui tronson la peste 215 milioane euro (fără TVA) şi a fixat un termen de 6 luni pentru proiectare, plus 18 luni pentru construcţie, perioada  de garanţie a lucrărilor, prevăzută în documentaţie, urmând să fie cuprinsă între 5 şi 10 ani, în funcţie de opţiunea afertanţilor.

Pentru acest proiect, ofertele trebuie depuse într-un interval de 3 luni din momentul publicării. 

CNAIR dă asigurări că viitorul contract pentru execuţia tronsonului bihorean al Autostrăzii Transilvania "va conţine o serie de condiţii stricte printre care: eliminarea posibilităţii judecării litigiilor la Curtea de Arbitraj de la Paris, eliberarea autorizaţiei de construcţie doar după avizarea proiectului tehnic precum şi stabilirea clară a nivelului sancţiunilor aplicate Antreprenorului, în cazul în care acesta nu respectă termenele şi calitatea lucrărilor".

Lucrările de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Transilvania, care urma să asigure legătura rutieră între Borş şi Braşov, au fost începute în anul 2004, în baza unui contract negociat de Guvernul Năstase cu compania americană Bechtel, care a construit între altele Eurotunelul de sub Canalul Mânecii între Franţa şi Marea Britanie, dar până în 2012 constructorul a dat în folosinţă doar aşa-numita "centură a Clujului", pe o lungime de 52 km, preţul iniţial fiind majorat de-a lungul anilor de mai mult de patru ori.

În 2014, la propunerea ministrului Marilor Proiecte Dan Şova, Guvernul Ponta a aprobat rezilierea contractului încheiat cu un deceniu înainte cu Bechtel, iar în luna mai a anului 2015 a înlocuit-o, în baza unei licitaţii, cu asocierea unor firme spaniole, Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, pentru suma de 701 milioane lei fără TVA, care trebuie să dea în folosinţă tronsonul până în 3 iulie 2017.

La începutul acestui an, Guvernul Grindeanu a reziliat şi acest contract, motivând că firmele spaniole nu au început lucrul.

Preţul anunţat luni de CNAIR pentru noua licitaţie este mai mare decât cel stabilit în urmă cu doi ani prin contractul cu asocierea companiilor spaniole.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON