URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Iunie 2017, 14:52

Compania de Drumuri ne cheamă la dezbatere privind impactul autostrăzii Braşov-Oradea asupra mediului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a realizat un nou studiu de impact asupra mediului privind construcţia autostrăzii Braşov-Borş. Documentul a fost postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi este acum supus dezbaterii publice.

Lung de peste 600 de pagini, studiul cu pricina vizează sectorul Ogra (judeţul Mureş) – Oradea şi detaliază proiectul construirii autostrăzii, ariile naturale care vor fi străbătute de şosea şi cum vor fi acestea afectate de lucrări.

Concluziile cercetării sunt că lucrările trebuie astfel programate în periodele de minimă sensibilitate a speciilor, că suprafeţele ce vor trebui decopertate vor fi întâi cosite, iar iarba va fi folosită pentru căpiţe, dar şi că, acolo unde este nevoie, se vor realiza microhabitate din materiale naturale.

Studiul poate fi consultat pe site-ul ANPM şi va fi dezbătut şi în două evenimente programate de CNAIR în Bihor, pe data de 4 iulie. Cea dintâi dezbatere va avea loc de la ora 10, în sala mare a Primăriei, iar a doua de la ora 16, la Căminul Cultural Tăuteu.

Studiul de mediu pentru autostradă a mai fost realizat în trecut, dar a trebuit refăcut acum, odată cu rezilierea contractelor cu firmele constructoare şi dorinţa Ministerului Transporturilor de a relua lucrările, pe fonduri europene. După aprobarea documentaţiei necesare, lucrările vor fi scoase la licitaţie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
!! Niste mzerabili !!!
Firma asat care se ocupa cu ocuparea timpului si demolarea drumurilor implicatat In tot felul de hartogareli hartogarite ar trebui desfiintata si recuperatii toti banii platiti putorilor incompetente si de rea credinta ce isi iau lefurile de acolo. Ar fi recuperate astfel cateva milioane de euroi de la miseii aia care nu produc numai hartie depreciate prin imprimarea pe ea.
Postat 25 Iunie 2017, 17:59 de scortosul
Astia cauta sa dezbata impactul ...
... pana cand o sa convinga un grup de #rezist ori de #insist, sa se opuna proiectului, invocand impactul negativ asupra "pivnitelor de vinuri de la Salard".
Postat 23 Iunie 2017, 18:52 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON